Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva man max kan ha i BMI for å få IVF?

Vet at de i allefall har en BMI-grense på UNN, men skulle gjerne visst hva den var på :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ser da vel ikke bare på BMI?

De ser også på muskelbygning, form etc. Du kan være lubben men i knallform og ha BMI som en dundre. Og det håper jeg virkelig ikke de bruker som fasit!

Skrevet

Tror jeg fikk beskjed om at jeg må ha en bmi på under 30, da var den 31 og han sa at det skulle gå helt bra, så de er nok ikke hysteriske på den grensa. Nå har jeg bmi på 28, så nå er det ikke noe problem og jeg skal gå ned en del til og før det er aktuelt for oss.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på Rikshospitalet at de helst ikke behandler noe med BMI over 30 - 32 var helt absolutt grense.

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Jeg fikk beskjed på Rikshospitalet at de helst ikke behandler noe med BMI over 30 - 32 var helt absolutt grense.

Jeg fikk beskjed at den ikke bør være over 35.

Skrevet
De ser da vel ikke bare på BMI?

De ser også på muskelbygning, form etc. Du kan være lubben men i knallform og ha BMI som en dundre. Og det håper jeg virkelig ikke de bruker som fasit!

NOPE! De tar ikke hensyn til annet enn BMI om de har en grense... :roll:

Skrevet

Det er jo forbannet latterlig. Selv har jeg BMI som overhodet ikke rimer med kroppen min, for å si det sånn, og det har aldri vært noe tema...

Står forresten an svært både artikkel og kronikk i Aftenposten om BMI i dag. De fleste oppegående leger skjønner bla. at muskler veier mer enn fett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...