AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hei. Jeg har en bunad som jeg må sy ut. Jeg har blitt noen få cm høyere og bredere rundt livet enn det jeg var når jeg var 14/15 år gammel. Tenkte at det kanskje var på tide å få sydd den ut med tanke på at samfunnet åpner opp igjen etter korona. Vil tro at stakk må sys ut en del i livet og litt i lengden. Jeg er litt usikker på om vesten må sys ut så mye. Jeg har aldri sydd ut bunaden min før. Er det noen som vet en sånn ca pris på å få sydd ut en bunad? Kan man bare få sydd ut bunader hos Husfliden? Jeg har en Hedmarksbunad 1955 modell. Anonymkode: 4c95f...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Del Skrevet 26. oktober 2021 Gratulerer med å ha en så fin bunad! Og såpass gammel i tillegg 😊 Har jo ikke sett deg med den på, men synes den faktisk er finere når den spriker litt over brystet så det er jammen ikke sikkert at den må legges ut i vesten. Resten: du har ekstra stoff innenfor? Om du er halvveis nevenyttig og litt tålmodig kan du isåfall legge den ut selv. Om det blir helt galt så kan du få noeb andre til å ta over. Dette er jo veldig enkelt egentlig (så lenge du har stoff å gå på). Vanskelig å se for seg at det koster noe særlig mer enn 2-3000 kroner på en systue. Men du kan fint ringe og spørre da. Anonymkode: 92bba...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg betalte 5500kr for å sy ut min sunnmørsbunad (i Oslo). Anonymkode: 01e1a...09d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Del Skrevet 26. oktober 2021 Vil tro det blir nærmere 5 enn 2 tusen. hvis skjørtet må legges ut må også vesten legges ut noe hvis henger sammen, Kansje man syr ingen ting under armhulen men i midjen ved skjørtet må bestet syes ut det samme. skjørtet må også tas helt av og alle folder må lages på nytt så set blir likt rundt hele hvis man vil det skal gjøres skikkelig, billigere om man tar snarvei og ikke gjør det men da får du minste folder i siden enn rundt resten av skjørtet. opplegget er ganske enkelt. 😀 Anonymkode: f72e4...8cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå