AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Skrevet 26. oktober 2021 Er det en veldig normal sak at babyer gråter og får nesten panikk når andre babyer roper eller gråter? Har en på 8 måneder som får helt panikk rundt andre og vært sånn i flere måneder nå. Prøver å venne han på å være rundt andre babyer for han skal jo starte hos dagmamma om noen måneder og frykter jo hvordan det blir med andre babyer rundt seg da. Han har fått panikk flere ganger at jeg må ta han bort fra babyer som gråter eller roper for han blir livredd.. Anonymkode: 30e9a...8c8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Skrevet 26. oktober 2021 Det gjorde barnet vårt og. Det gikk over av seg selv. Anonymkode: c34b7...ef0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det gjorde barnet vårt og. Det gikk over av seg selv. Anonymkode: c34b7...ef0 Når da? Automatisk? Anonymkode: 30e9a...8c8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 For eksempel nevner han at nyfødte babyer gråter av «sympati» når de hører andre babyer gråte. Dette støtter også sykepleier, dr. philos. og forsker Trine Klette. Hun har blant annet forsket på sammenhengen mellom trøst og trygghet over to generasjoner mødre og barn. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2013/11/01/185673/baby-mary-lynne-grater-av-morens-ansiktsutrykk?redirect=true Anonymkode: fac5d...d8d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #5 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er det en veldig normal sak at babyer gråter og får nesten panikk når andre babyer roper eller gråter? Har en på 8 måneder som får helt panikk rundt andre og vært sånn i flere måneder nå. Prøver å venne han på å være rundt andre babyer for han skal jo starte hos dagmamma om noen måneder og frykter jo hvordan det blir med andre babyer rundt seg da. Han har fått panikk flere ganger at jeg må ta han bort fra babyer som gråter eller roper for han blir livredd.. Anonymkode: 30e9a...8c8 Hvorfor mener du at han har panikk og er livredd? Jeg vet ikke om det er bra at du reagerer med å ta han bort raskt i slike situasjoner, for det som du da gjør er jo å lære han at andres gråt og roping er farlig... Anonymkode: fac5d...d8d 7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg ville heller ha snakket rolig til han i slike situasjoner. Anonymkode: fac5d...d8d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #7 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er det en veldig normal sak at babyer gråter og får nesten panikk når andre babyer roper eller gråter? Har en på 8 måneder som får helt panikk rundt andre og vært sånn i flere måneder nå. Prøver å venne han på å være rundt andre babyer for han skal jo starte hos dagmamma om noen måneder og frykter jo hvordan det blir med andre babyer rundt seg da. Han har fått panikk flere ganger at jeg må ta han bort fra babyer som gråter eller roper for han blir livredd.. Anonymkode: 30e9a...8c8 Hvorfor skal du presse han inn i disse situasjonene da det er jo ikke bra for den mentale utviklingen til ungen. Anonymkode: a53df...8dd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #8 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal du presse han inn i disse situasjonene da det er jo ikke bra for den mentale utviklingen til ungen. Anonymkode: a53df...8dd Er det skadelig for et 8 mnd gammelt barn å høre andre barns gråt og andre barns roping? Anonymkode: fac5d...d8d 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #9 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det skadelig for et 8 mnd gammelt barn å høre andre barns gråt og andre barns roping? Anonymkode: fac5d...d8d Det er skadelig for en unge som responderer negativt på det å stadig utsette ungen for det med vilje gjennom dagen. Anonymkode: a53df...8dd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #10 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er skadelig for en unge som responderer negativt på det å stadig utsette ungen for det med vilje gjennom dagen. Anonymkode: a53df...8dd Hva skades i barnet? Hvordan skal foreldre med mange barn løse slikt da hvis de har flere småbarn som gråter og roper i løpet av dagen? Anonymkode: fac5d...d8d 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #11 Skrevet 26. oktober 2021 Familievernkontoret - Babyens signaler og behov Anonymkode: a53df...8dd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #12 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er skadelig for en unge som responderer negativt på det å stadig utsette ungen for det med vilje gjennom dagen. Anonymkode: a53df...8dd Unnskyld meg, for det første så må dette vennes på i små mengder før at han skal begynne i barnehage eller hos dagmamma og for det andre så er han ikke ofte med andre barn og heller ikke ofte med andre eller i det offentlige og da mener du at man skal unngå å ta han med på besøk hos andre for at han gråter hvis det er barn der som gråter eller roper i noen tilfeller? Hvordan lærer man da ellers og skal han ikke lære å bli sosial mener du? Ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på Anonymkode: 30e9a...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #13 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor mener du at han har panikk og er livredd? Jeg vet ikke om det er bra at du reagerer med å ta han bort raskt i slike situasjoner, for det som du da gjør er jo å lære han at andres gråt og roping er farlig... Anonymkode: fac5d...d8d Hvor står det at han har blitt tatt bort raskt? Han gråter med at lyden blir på en måte borte og får sånn "panikk" gråt der han sliter nesten med å puste virker det som og har prøvd å snakke rolig til han med at det går bra, men jeg trøster jo han med å gå litt med han for han roer seg kun ned hvis jeg går rundt med han. Virker som det også er høye lyder som trigger den panikken. Han reagerte sånn når en hund startet med å ule også også har han reagert sånn da et jagerfly kom en gang. Anonymkode: 30e9a...8c8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #14 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville heller ha snakket rolig til han i slike situasjoner. Anonymkode: fac5d...d8d Hjelper ikke. Anonymkode: 30e9a...8c8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #15 Skrevet 26. oktober 2021 Førstefødte er gjerne sånn. De er vandt til å bo med to rolige voksne mennesker. Det ordner seg i barnehagen. Anonymkode: 56cb6...3f7 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #16 Skrevet 26. oktober 2021 Vær i forkant og trøst barnet som om han selv som er på nippet til å begynne å gråte. Min 3-åring trenger fortsatt litt hjelp hvis storebror på 6 gråter pga sterk smerte, eller hvis han er rasende sint. Til treåringen pleier vi å forklare hva som skjer og hva broren føler. Det hjelper Anonymkode: 77b38...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #17 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er skadelig for en unge som responderer negativt på det å stadig utsette ungen for det med vilje gjennom dagen. Anonymkode: a53df...8dd Du kommer med en påstand det du sier at noe ikke er bra for den mentale utviklingen til barnet. Når du blir spurt videre så bare svarer du «det er skadelig for barnet». Du må kunne utdype når du kommer med en sånn påstand. Hvordan er det skadelig for den mentale utviklingen til barnet? Og herregud for en tråd. En beskylder ts for å gjøre noe forferdelig ved å sette barnet i disse situasjonene, og en annen for at hun tar de ut av situasjonene for raskt 😆 Folk altså. Virker som mange bare er ute etter å «ta» hverandre, heller enn å hjelpe. Jeg har ikke noe råd desverre, annet enn at jeg tror barnet ditt er veldig empatisk :) Anonymkode: 18e1d...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #18 Skrevet 26. oktober 2021 Det er normalt Noen babyer gjør det mer enn andre. Jeg husker jeg var bekymret for at vår første ikke begynte å gråte når de andre babyene på barseltreff gråt. Jeg syntes det virket som alle de andre reagerte ganske kraftig på andre barns gråt. Den yngste traff nesten ikke andre babyer som baby pga. korona, men hun gråt i hvert fall ofte hvis storesøsteren gjorde det. Og jeg har ikke noe inntrykk av at vår eldste er mindre empatisk enn andre fireåringer. Men hun er nok ikke så sensitiv, tåler høye lyder, forandringer, varme og kulde uten å reagere i større grad enn søsteren sin og andre barn på egen alder. Anonymkode: 09c4e...5ca
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #19 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er skadelig for en unge som responderer negativt på det å stadig utsette ungen for det med vilje gjennom dagen. Anonymkode: a53df...8dd Hva med de 8 måned gamle babyene med eldre søsken som både roper og gråter ? En kan ikke overbeskytte babyer bestandig. Anonymkode: 19d4d...505
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #20 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kommer med en påstand det du sier at noe ikke er bra for den mentale utviklingen til barnet. Når du blir spurt videre så bare svarer du «det er skadelig for barnet». Du må kunne utdype når du kommer med en sånn påstand. Hvordan er det skadelig for den mentale utviklingen til barnet? Og herregud for en tråd. En beskylder ts for å gjøre noe forferdelig ved å sette barnet i disse situasjonene, og en annen for at hun tar de ut av situasjonene for raskt 😆 Folk altså. Virker som mange bare er ute etter å «ta» hverandre, heller enn å hjelpe. Jeg har ikke noe råd desverre, annet enn at jeg tror barnet ditt er veldig empatisk Anonymkode: 18e1d...ac9 Takk!🙏 Er mange ganger jeg føler de som kommenterer er mer der for å "mom shame" enn å faktisk hjelpe og ha sympati🙄 Hmm kanskje han er det som sin mor😅 Anonymkode: 30e9a...8c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå