AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Skrevet 26. oktober 2021 Det er ikke bra for samfunnet eller individet det gjelder. Folk låser seg inn i seg egne bobler og egne problemer. Plutselig er en lett forkjølelse nok til å være hjemme. Det er ikke bærekraftig. Anonymkode: cf5e7...5f4 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Skrevet 26. oktober 2021 Mulig de bruker det som påskudd til å være hjemme, pga at de heller foretrekker det fremfor jobb? Anonymkode: 7b21f...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 Ikke min erfaring. Så lenge man er vaksinert eller har tatt hurtigtest er det ingen grunn til å være hjemme av litt smårusk. Anonymkode: 128c1...fc8 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 Er jeg litt forkjølet sitter jeg hjemme og jobber et par dager i stedet for å smitte kollegaer på kontoret. Anonymkode: 3864f...54e 14
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #5 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg synes det er skikkelig digg! Om folk er forkjøla eller annet, holder de seg hjemme istedenfor å gå ut og hoste og nyse på alt og alle... Det betyr at en kollega er borte en dag eller to, istedenfor at hele kontoret skal gå og hangle i en uke. Hos oss er det i hvert fall mye bedre! Anonymkode: e75eb...8ac 20
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg synes det er supert, vi som har mulighet for hjemmekontor kan sitte hjemme i stedet og unngå og smitte resten av kontoret For oss er det jo positivt, vi har på min arbeidsplass hatt mindre sykefravær enn vanlig på grunn av dette. Anonymkode: 82918...e06 11
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #7 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg synes det er mye positivt som har kommet ut av denne koronaen bl.a. mer oppmerksomhet rundt det å ikke hoste i hånden din (noen gjør det fortsatt dessverre) og rundt det å sprite/ vaske hendene. Muligheten for hjemmekontor er også flott!! Jeg setter STOR pris på om en kollega som er forkjølet heller tar noen dager med hjemmekontor enn at hen kommer hit og smitter meg og resten av arbeidsgruppen. Selvfølgelig ikke alle yrker man kan ha hjemmekontor, men for de som kan det: hold deg hjemme når du er syk! Anonymkode: 519b4...69a 9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #8 Skrevet 26. oktober 2021 Det er jo bare bra? Hvis det er noe vi har lært nå er jo at en forkjøelse kan påvirke deg lite men noen du smitter kan bli skikkelig dårlige pga. underliggende sykdommer/dårlig immunforsvar. Også deilig å slippe å gå hele vinteren med tett nese og vondt svelg fordi noen idioter tror de får pluss-poeng for å gå rundt å hoste resten av oss i trynet. Du er ikke en helt som dukker opp på jobb småsyk når du kunne gjor samme jobben i ditt eget hjem og sluppet å spre smitte rundt deg.. Anonymkode: 4dc91...835 13
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #9 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo bare bra? Hvis det er noe vi har lært nå er jo at en forkjøelse kan påvirke deg lite men noen du smitter kan bli skikkelig dårlige pga. underliggende sykdommer/dårlig immunforsvar. Anonymkode: 4dc91...835 Jeg føler veldig på dette. Har en kronisk sykdom, hvor jeg av og til får anfall. Disse er verre og hyppigere når kroppen er utsatt for annet stress, som f.eks annen sykdom. En vanlig forkjølelse ender ofte med sykemelding, fordi anfallene blir så sterke. Det siste halvannet året har jeg knapt vært forkjøla, og halsbetennelsene jeg pleier å få et par ganger i året har vært helt fraværende. Skikkelig deilig! Og langt mindre sykefravær enn vanlig. Anonymkode: e75eb...8ac 12
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ikke bra for samfunnet eller individet det gjelder. Folk låser seg inn i seg egne bobler og egne problemer. Plutselig er en lett forkjølelse nok til å være hjemme. Det er ikke bærekraftig. Anonymkode: cf5e7...5f4 Hva er bra med å velge å smitte andre med sin egen forkjølelse? Det er mer bærekraftig at en person er hjemme i noen dager, enn at en hel arbeidsplass må det. Mange arbeidstakere tror at verden sentrerer rundt dem, men den gjør ikke det. Verden går ikke under om du holder deg hjemme med smitten din i et par dager. Anonymkode: e2416...8a9 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 Og jeg synes ikke folk er like flinke til å holde seg hjemme denne høsten. En kollega kom skikkelig forkjølet på jobb på mandag. Han klarte såvidt å holde hodet oppe. Men han mente at siden han var fullvaksinert så kunne det ikke være korona kun forkjølelse. Måtte snakke litt hardt til vedkommende og sendte ham hjem i går. I natt våknet jeg med halsvondt. Sier ikke at det garantert var ham som smittet meg, men sjansen er stor. Nå som veldig mange kan jobbe hjemmefra så ser jeg ingen grunn til å møte opp på jobben sålenge jobben kan gjennomføres hjemmefra. Og hvis det ikke er mulighet for å jobbe hjemmefra og en er syk, ja da holder en seg hjemme for ikke å smitte kollegaer. Anonymkode: f101d...0c2 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og jeg synes ikke folk er like flinke til å holde seg hjemme denne høsten. En kollega kom skikkelig forkjølet på jobb på mandag. Han klarte såvidt å holde hodet oppe. Men han mente at siden han var fullvaksinert så kunne det ikke være korona kun forkjølelse. Måtte snakke litt hardt til vedkommende og sendte ham hjem i går. I natt våknet jeg med halsvondt. Sier ikke at det garantert var ham som smittet meg, men sjansen er stor. Nå som veldig mange kan jobbe hjemmefra så ser jeg ingen grunn til å møte opp på jobben sålenge jobben kan gjennomføres hjemmefra. Og hvis det ikke er mulighet for å jobbe hjemmefra og en er syk, ja da holder en seg hjemme for ikke å smitte kollegaer. Anonymkode: f101d...0c2 Hos oss ble de ikke sendt hjem engang. Jobber i h.elsevesenet . Anonymkode: 9a60c...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå