Gå til innhold

Ssangyong, Honda, Hyundai eller Subaru?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en brukt SUV-modell fra en av disse merkene. Noen av dere som har erfaringer dere vil dele?

Anonymkode: c90d1...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Subaru nå, konge på 4-hjulstrekken! Styr unna Honda, Ssangyong er vel kun motoren som er nonelunde å stole på, Mercedes sin. Oljeforbruke på Subaru er litt varierende, min bruker litt mot slutten av intervallet, og må etterfylle. Starter og går når jeg vil.

Anonymkode: e91fe...d9f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har Subaru nå, konge på 4-hjulstrekken! Styr unna Honda, Ssangyong er vel kun motoren som er nonelunde å stole på, Mercedes sin. Oljeforbruke på Subaru er litt varierende, min bruker litt mot slutten av intervallet, og må etterfylle. Starter og går når jeg vil.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Hva skal du ha SUV for? Subaru og Ssangyong er gode i terrenget, men har høye vedlikeholdskostnader. Subaru med sine elendige boxermotorer (høyt drivstoff- og oljeforbruk), og Ssangyong har rykte på seg for å være upålitelig. Honda og Hyundai er vesentlig mer pålitelig, men Honda har ikke "ordentlig" 4×4, mest Haldex-klutsjer og slikt. Hyundai sine tunge biler er helt ok, mye smått som kan gå i stykker der. Sjekk også ut Kia Sorento.

Om du virkelig skal i terrenget er kongen på haugen Toyota Landcruiser. Om du bare skal ha SUV fordi alle har det, er du mye bedre tjent med en fornuftig stasjonsvogn eller eventuelt flerbruksbil. 

Anonymkode: 77c05...237

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva skal du ha SUV for? Subaru og Ssangyong er gode i terrenget, men har høye vedlikeholdskostnader. Subaru med sine elendige boxermotorer (høyt drivstoff- og oljeforbruk), og Ssangyong har rykte på seg for å være upålitelig. Honda og Hyundai er vesentlig mer pålitelig, men Honda har ikke "ordentlig" 4×4, mest Haldex-klutsjer og slikt. Hyundai sine tunge biler er helt ok, mye smått som kan gå i stykker der. Sjekk også ut Kia Sorento.

Om du virkelig skal i terrenget er kongen på haugen Toyota Landcruiser. Om du bare skal ha SUV fordi alle har det, er du mye bedre tjent med en fornuftig stasjonsvogn eller eventuelt flerbruksbil. 

Det er høyrefoten som bestemmer hvor høyt et drivstoff forbruk er. Selv snakke jeg av erfaring. Ikke snakk om det, om du bare har hørt om noen, som vet om noen som har ei tante som ikke har peiling. Oljeforbruket er heller ikke høyt, snakker av erfaring der også. For alle biler jeg har hatt, har brukt olje. Og i de har det vert rekkefirere. Og i terrenget har du IKKE, lov å kjøre noen gang. Det er snakk om å komme frem da føret er ganske rufsete. Og Toyota Landcruiser er noe av det dyreste du kan eie, og vedlikeholde. Stor bil, store kostnader!

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er høyrefoten som bestemmer hvor høyt et drivstoff forbruk er. Selv snakke jeg av erfaring. Ikke snakk om det, om du bare har hørt om noen, som vet om noen som har ei tante som ikke har peiling. Oljeforbruket er heller ikke høyt, snakker av erfaring der også. For alle biler jeg har hatt, har brukt olje. Og i de har det vert rekkefirere. Og i terrenget har du IKKE, lov å kjøre noen gang. Det er snakk om å komme frem da føret er ganske rufsete. Og Toyota Landcruiser er noe av det dyreste du kan eie, og vedlikeholde. Stor bil, store kostnader!

Vel, jeg er bilselger, så jeg snakker bil hele dagen lang. Du står fritt til å komme med egne råd.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vel, jeg er bilselger, så jeg snakker bil hele dagen lang. Du står fritt til å komme med egne råd.

Ja kan hende du er det. Mange som påberoper seg det ene og det andre her inne. Selv snakker jeg av egen erfaring, og ikke bruker så mye som ei halv klype salt på mye jeg leser her inne. Om du snakke bil hele dagen, er ikke det det samme som å ha erfaring med et gitt merke modell. Usanne rykter svirrer jo like mye blant dere som alle andre ellers.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja kan hende du er det. Mange som påberoper seg det ene og det andre her inne. Selv snakker jeg av egen erfaring, og ikke bruker så mye som ei halv klype salt på mye jeg leser her inne. Om du snakke bil hele dagen, er ikke det det samme som å ha erfaring med et gitt merke modell. Usanne rykter svirrer jo like mye blant dere som alle andre ellers.

Da er det ikke noe vits i å være her inne i det hele tatt, med denne logikken. 

Skrevet

Ikke veldig fan av noen av de, men hadde uten tvil valgt Subaru.

Anonymkode: 22985...17b

Skrevet

Subaruen er nok den som holder best kvalitet av disse, men pass på om det er snakk om bruktkjøp. De har noen feilskjær de også. 

Skrevet

Dytt

Skrevet

Honda er vel en svært solid og pålitelig bil😀

Anonymkode: 31606...e9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dytt

Hvorfor? Hvilket svar ser du etter som du ennå ikke har fått?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor? Hvilket svar ser du etter som du ennå ikke har fått?

Flere erfaringer og synspunkt fra folk selvfølgelig.

Anonymkode: 5422f...188

Skrevet

Uten å spesifisere hva du faktisk sammenlikner får du ikke mer enn målløs synsing.

• Liker 2
Skrevet

Makan til drittunge krangling her da.

Du skriver vel ingenting om modeller eller årsmodeller annet enn brukt SUV.

Den jeg kjenner til er Ssangyong Rexton. Det er en brukbar bil hvis du finner en som ikke har gått altfor langt og er behandlet pent. Motoren er en 270 CDI fra Mercedes E-klasse/M-klasse som bygges på lisens. En veldig god og solid motor, men jeg aner ikke om Ssangong bruker deler av dårligere kvalitet enn Mercedes eller noe sånt. Den er ikke identisk, men bygges et annet sted på lisens. Høytrykkspumpa er en svakhet hos Mercedes og da sannsynligvis også hos Ssangyong. Ingen selvfølge at den ryker, men det kan skje. På min E-klasse med den motoren røyk den på ca. 160.000. Automatgirkassa er nøyaktig den samme som Mercedes bruker og den er behagelig og fin. Jeg tror den kun kommer med 5 gir og den bruker litt på mila, en god liter på småkjøring og ca. 1 liter når du kommer opp i 120 på motorveien. Det er ikke den mest komfortable SUV'en, men den er helt ok. Bilen er høy og 4-hjulsdriften er god så du kommer deg fram, men bagasjerommet er ikke så stort som det kunne ha vært hvis du har en 5-seter.

Jeg kjenner ikke mye til 4-hjulsstrekkerne til Honda, men Honda er og har alltid vært solid og driftsikkert. En velholdt CR-V fra ca. 2010 med 4-hjulsstrekk tror jeg ikke er en dårlig bil, men jeg har ingen personlig erfaring der. Det jeg vet er at veldig mange er fornøyde med den bilen.

Hyundai og Subaru kan jeg ikke si noen ting om.

Anonymkode: 712ab...6f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...