AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Del Skrevet 26. oktober 2021 Akkurat det lurer jeg på. Jeg fikk den rett før dette rabeladeret begynt med snakk om dyremisshandling osv. Og det er snakk om 8 år siden. Jeg har sjekket ut prisen på den og da den var ny kostet den nest 35000kr. Så da lurer jeg hva skal jeg gjøre med den? For jeg har ikke akkurat lyst til å kaste den. Kunne jeg fått noe igjen for den så hadde det vært bra. Jeg kunne tenke meg å evt. bruke den til vinteren når det begynner å bli grisekaldt, men da vil vel folk både se stygt på meg, og vil true meg på livet at jeg går med pelskåpe.....det opplevde en venninne av meg når hun brukte pelskåpe for et år siden. Det var snakk om både drapstrusler og ene og andre... Så hva gjør en? Anonymkode: b7f30...3aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2 Del Skrevet 26. oktober 2021 Selg den og gi pengene til NOAH. Pels har også vært uetisk lenge før 8 år siden, at pelsdyrdrift nylig er vedtatt lagt ned er et resultat av årelang jobbing fra dyrevelferdsgrupper. Anonymkode: ff7d8...0ff 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hadde brent den. Anonymkode: 17f93...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Del Skrevet 26. oktober 2021 Det var dyremishandling før rabalderet ( som du kaller det) også. Anonymkode: fe9ae...856 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godfisk Skrevet 26. oktober 2021 #5 Del Skrevet 26. oktober 2021 Selv om den har vært solgt for mye penger før, er det ikke sikkert den er verdt noe nå. Nåverdien kommer an på hva en kjøper vil betale for den, og det er vel ikke mange som kjøper pels mer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Del Skrevet 26. oktober 2021 Tenk miljø, og bruk den. Jeg har også arvet pels, og bruker den om vinteren i stedet for å kjøpe meg en ny jakke, som ikke er særlig miljøvennlig. Når jeg først har pels innrømmer jeg gladelig at jeg liker den og synes den er fin. Anonymkode: 853a5...243 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #7 Del Skrevet 26. oktober 2021 Om du ikke vil bruke den selg den. Markedet bestemmer verdien av den. Å ødelegge den er meningsløst. Dyrene har tross alt allerede lidd og død for den. Hilsen dyreverner Anonymkode: 99cb6...b7e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmorsbarn Skrevet 26. oktober 2021 #8 Del Skrevet 26. oktober 2021 Du får nok ikke mye for den hvis du prøver å salge den..... Den jeg arvet av min bestemor fikk jeg sydd om til noen kule pynteputer til sofaen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #9 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg har en venninne med arvet pelskåpe som aldri har fått noen negative kommentarer. I Oslo. Anonymkode: 421e8...38f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #10 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg bruker brukt pels og får aldri stygge kommentarer. Folk tør stort sett ikke å blande seg opp i sånt, tror jeg. Kanskje de tror pelsen er uekte, for det er jo nesten ingen som bruker pels mer. Jeg går kun i second hand pels, da, sånn at jeg ikke støtter pelsdyrnæringen økonomisk. Anonymkode: 8de94...a9a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #11 Del Skrevet 26. oktober 2021 Legg den ut på Finn med god beskrivelse samt mange gode bilder og se hva som skjer? Gjerne mens du har den på, så folk får et bedre inntrykk av pelskåpa. Dårlig opplyste bilder av plagg som henger på en knagg får mange kjøpere til å gå videre til neste annonse. Anonymkode: eb9db...70f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #12 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat det lurer jeg på. Jeg fikk den rett før dette rabeladeret begynt med snakk om dyremisshandling osv. Og det er snakk om 8 år siden. Jeg har sjekket ut prisen på den og da den var ny kostet den nest 35000kr. Så da lurer jeg hva skal jeg gjøre med den? For jeg har ikke akkurat lyst til å kaste den. Kunne jeg fått noe igjen for den så hadde det vært bra. Jeg kunne tenke meg å evt. bruke den til vinteren når det begynner å bli grisekaldt, men da vil vel folk både se stygt på meg, og vil true meg på livet at jeg går med pelskåpe.....det opplevde en venninne av meg når hun brukte pelskåpe for et år siden. Det var snakk om både drapstrusler og ene og andre... Så hva gjør en? Anonymkode: b7f30...3aa Jeg ville brukt den. Dyrene har allerede lidd for dette, og det er da ingen mening i å kaste eller brenne den. Hvis du ikke ønsker å bruke den, så kan du heller prøve å selge den. Du får neppe solgt den for det den egentlig er verdt, men om du ikke tør bruke den fordi du er redd for reaksjoner, kan du i det minste få noen penger ut av den arven. Du trenger heller ikke donere bort pengene til noen dyrevernsak eller andre organisasjoner, hvis du ikke vil det. Anonymkode: 2ef92...9e4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #13 Del Skrevet 26. oktober 2021 Rydd den unna i et par år, og så blir det sikkert helt ok å bruke den igjen. Jeg ville brukt den nå, for bryr meg ikke om hva andre mener. Latterlig å kaste en god, varm og lekker jakke. Anonymkode: 92d08...57a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #14 Del Skrevet 26. oktober 2021 Min bestemor som i alle år mente det var tull å være veganer ga meg et siste stikk da hun døde og etterlot 3 pelskåper til meg. Jeg donerte alle tre rett til dyrebeskyttelsen (haha, bestemor). Pelskåper er ypperlig liggeunderlag for nyfødte og sårbare dyr (etter operasjon f.eks). Det er helt sikkert flere steder som vil ta imot kåpen din Anonymkode: ef786...561 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #15 Del Skrevet 26. oktober 2021 TS Her: Til dere som mener en skal kaste eller brenne den, så lurer jeg på hva er dere tenker med? Dere må være de værste miljøsvina som finnes....dere snakker om å være ta vare på miljøet....også til dere som mener at dyra har lidd... Akkurat det tror jeg ikke noe på.... det er en histore som er bare kokt i sammen for at dere skal få oppmerksomhet på sak.. Anonymkode: b7f30...3aa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #16 Del Skrevet 26. oktober 2021 Bruk den eller selg den. Du får nok ikke 35000 for den akkurat, men likevel. AnonymBruker skrev (1 time siden): Pelskåper er ypperlig liggeunderlag for nyfødte og sårbare dyr (etter operasjon f.eks). Det er helt sikkert flere steder som vil ta imot kåpen din Riktig. Har du eller noen kjente dyr eller baby? De ville elsket å ligge på den. Klipp opp og bruk! Du kan også lage underlag til deg selv i sofaen. Varmt og godt, spesielt i disse strømsparingstider. Anonymkode: 1557d...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #17 Del Skrevet 26. oktober 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: TS Her: Til dere som mener en skal kaste eller brenne den, så lurer jeg på hva er dere tenker med? Dere må være de værste miljøsvina som finnes....dere snakker om å være ta vare på miljøet....også til dere som mener at dyra har lidd... Akkurat det tror jeg ikke noe på.... det er en histore som er bare kokt i sammen for at dere skal få oppmerksomhet på sak.. Anonymkode: b7f30...3aa Du...tror ikke på hundrevis av timer med dokumentering?😦 Så alle dyra i pelsindustrien de har det helt topp? Hvem tror du egentlig tjener på noe her? Folk som ikke mottar en krone dersom folk slutter å gå med pels eller folk som får penger for hver pelskåpe de får solgt? Hvem har størst insentiv egentlig? Jeg er enig i at det er dumt å kaste/brenne den da. Men de fleste er vel i den situasjonen at de har en vinterkåpe fra før av uansett så jeg ville nok rådet deg til å donere kåpen eller selge på finn og donere pengene. Men det spørs no om det skjer ja høhø.. Anonymkode: ef786...561 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #18 Del Skrevet 26. oktober 2021 Først og fremst; Det er MYE lenger enn 8 år siden det ikke var meget politisk ukorrekt å bruke pels. Selv arvet jeg en pelskåpe for over 20 år siden, og en dag var det 18 minusgrader og jeg bestemte meg for å bruke den til og fra jobb. Selv da fikk jeg så stygge kommentarer at jeg aldri brukte den igjen. Siden har jeg arvet flere pelskåper, og de har havnet hos Fretex. Tror ikke du får stort for en pelskåpe i dag. Husker ei venninne og jeg fant en drøss med pelskåper på Fretex for 300 kr. i ungdommen (vi kjøpte de selvsagt ikke) Men det er jo noen år siden. Anonymkode: ec9b9...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #19 Del Skrevet 26. oktober 2021 Finn.no Anonymkode: 6d5f7...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #20 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Akkurat det lurer jeg på. Jeg fikk den rett før dette rabeladeret begynt med snakk om dyremisshandling osv. Og det er snakk om 8 år siden. Jeg har sjekket ut prisen på den og da den var ny kostet den nest 35000kr. Så da lurer jeg hva skal jeg gjøre med den? For jeg har ikke akkurat lyst til å kaste den. Kunne jeg fått noe igjen for den så hadde det vært bra. Jeg kunne tenke meg å evt. bruke den til vinteren når det begynner å bli grisekaldt, men da vil vel folk både se stygt på meg, og vil true meg på livet at jeg går med pelskåpe.....det opplevde en venninne av meg når hun brukte pelskåpe for et år siden. Det var snakk om både drapstrusler og ene og andre... Så hva gjør en? Anonymkode: b7f30...3aa Jeg ville brukt den. På julegrantenning i Oslo for to år siden var det flere som gikk rundt med pelskåper. Unge mennesker i store kåper med gammelt snitt. Tipper det er flere som har arvet kåpen etter bestemor/oldemor. Anonymkode: 261d5...d62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå