umAxa Skrevet 2. november 2021 #321 Del Skrevet 2. november 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Åja er det liksom en sjekkliste man må oppfylle for å fortjene en kvinne? Anonymkode: c6222...959 Ingen fortjener en kvinne bare fordi du har gjort XYZ. 🤷♂️ Enten så spiller du dum, eller argumenterer i dårlig tro. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 2. november 2021 #322 Del Skrevet 2. november 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Det er nå en mellomting mellom å vegre seg for all risiko og ta fornuftige forholdsregler. Å være hardbarka kriminell viser bare at du har gått for langt i den ene retningen. Det å ta på seg bilbelte i buss er en fornuftig forholdsregel, men betyr ikke ndøvendigvis at man ikke tar risiko i andre deler av livet. Anonymkode: 94159...da1 Jeg forsvarer ikke kriminalitet, og jeg har ikke noe i mot å ta bilbelte på bussen selv om det forekommer så å si aldri. Det er ikke jeg som er tiltrukket til fornuftige eller kriminelle menn, Poenget er at testosteron gjør at du er villig til å ta risiko, den risikoen kan være en positiv ting eller en negativ (kriminalitet) ting. På samme måte som unge gutter blir lokket til et dårlig "gate" maskulinitet, blir jenter like ofte tiltrukket av det samme. Det var for å svare på et spørsmål om hvorfor (enkelte) kvinner er tiltrukket til kriminelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #323 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): De som sliter mest med empati overfor menn som sliter, er nok menn. Menn stiller ikke opp overfor ensomme eller marginaliserte menn. Anonymkode: 6a89d...cb5 Er i hvert fall ikke det inntrykket man får her inne. Men ja, mennesker generelt er ofte dårlige på å vise omtanke for hverandre og trykke de som sliter enda dypere ned i søla. Anonymkode: 3e766...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 3. november 2021 #324 Del Skrevet 3. november 2021 umAxa skrev (På 1.11.2021 den 9.18): Nei, de gnåler ikke etter sex. De gnåler at de ikke har en kvinne i sitt liv. Tenk hva intensjonen bak ordene er, fremfor hva ordene er. Sex er absolutt intimt fysisk, men det er samme er også emosjonelt intimitet: Hva foretrekker du? Sex med en du har sterke følelser for og som du kan kalle for din, eller en tilfeldig ons på byn? - Jomfru greia er et annet tema. Men hvis de heller vil ha kvinne i sitt liv, og ikke bare sex, hvorfor kaller de kvinner for horer og ytrer meninger om at kvinner er bare gode nok for engangsligg? De må jo forstå at det ikke blir noe forhold ut av slike holdninger. De vil heller ikke ha mindre attraktive damer, som muligens er kjempeflotte koner og kjærester. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 3. november 2021 #325 Del Skrevet 3. november 2021 HarryDotter skrev (På 1.11.2021 den 18.31): Dere kvinner forstår dere rett og slett ikke på menns seksualitet. Det handler neppe om selve sexen, men et dypt savn om å være begjært, elsket og ønsket av det annet kjønn. De blir overøst med sex i SoMe døgnet rundt, kompisene snakker om hvor draget de har på damene mens de selv aldri får så mye som et smil fra jentene. Det er følsen av å ikke strekke til som mann, som gjør dem til incels. Men hvis kvinnene forbarmer seg over incels og har sex med dem selv om de ikke vil, blir det jo verken begjær, kjærlighet eller ønske om sex fra kvinnens side. Etter dette ene mekaniske ligget er det tilbake på startstreken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 3. november 2021 #326 Del Skrevet 3. november 2021 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: Men hvis de heller vil ha kvinne i sitt liv, og ikke bare sex, hvorfor kaller de kvinner for horer og ytrer meninger om at kvinner er bare gode nok for engangsligg? De må jo forstå at det ikke blir noe forhold ut av slike holdninger. De vil heller ikke ha mindre attraktive damer, som muligens er kjempeflotte koner og kjærester. Vi kan sikkert legge til grunn at det tar en del år med ensom livsstil før man ender opp med incel tanker. De har da kanskje ikke den beste kommunikasjons evnen. Det er derfor jeg skriver "Tenk hva intensjonen bak ordene er." Fordi det er veldig forståelig at det er forvirrende og støtende når de forvrenger hele samtalen om man som mottaker fokuserer eksklusivt på språkbruken og negative ord. Man har selvsagt lyst til å svare like skarpt tilbake. Men med en liten dose godvilje og fokus på hva som står mellom linjene så, kan man skildre at språkbruken kommer fra et sted som ofte er frustrasjoner, skuffelse, såret ego og følelser av ekstremt lite verdt i det store samfunn. Dette er egenltig dype relaterebare følelser som alle kan ha. Men med å stemple de som incels, kan man dehumanisere de og du trenger ikke å relatere til noe som føles negativt ut, for hvorfor skulle du: Det er jo kjipe følelser og hvem vil ha de? Selv om man ikke trenger å påta seg et personlig ansvar for å fikse incels, er forståelse for situasjonen i det minste man kan gi. Ja, selv når stygge kallenavn og antagelser blir kastet over bordet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #327 Del Skrevet 3. november 2021 umAxa skrev (13 minutter siden): Vi kan sikkert legge til grunn at det tar en del år med ensom livsstil før man ender opp med incel tanker. De har da kanskje ikke den beste kommunikasjons evnen. Det er derfor jeg skriver "Tenk hva intensjonen bak ordene er." Fordi det er veldig forståelig at det er forvirrende og støtende når de forvrenger hele samtalen om man som mottaker fokuserer eksklusivt på språkbruken og negative ord. Man har selvsagt lyst til å svare like skarpt tilbake. Men med en liten dose godvilje og fokus på hva som står mellom linjene så, kan man skildre at språkbruken kommer fra et sted som ofte er frustrasjoner, skuffelse, såret ego og følelser av ekstremt lite verdt i det store samfunn. Dette er egenltig dype relaterebare følelser som alle kan ha. Men med å stemple de som incels, kan man dehumanisere de og du trenger ikke å relatere til noe som føles negativt ut, for hvorfor skulle du: Det er jo kjipe følelser og hvem vil ha de? Selv om man ikke trenger å påta seg et personlig ansvar for å fikse incels, er forståelse for situasjonen i det minste man kan gi. Ja, selv når stygge kallenavn og antagelser blir kastet over bordet. Kvinner er mestre i prøve å finne intensjonen bak ordene. Problemet er at mange av oss møter MYE av denne type oppførsel, og jo penere og mer sosiale vi er, jo mere. Det er slitsomt, påtrengende og kan rokke ved vår egen selvfølelse. Det er stort sett ikke grusomme mennesker som gjør slemme ting, men sårede, forvirrede mennesker som slår rundt seg og vil tråkke på andre så de selv ikke skal tråkkes på. En dose godvilje? Ja, det har jeg på jobben min i spesialpedagogikk. Jeg har ikke like mye tålmodighet overfor de samme typene på byen eller på nett. Derfor går jeg heller ikke ut, for jeg orker ikke utsette meg for kaoset. Men sympatisere? Ja, absolutt. Min egen bror på 30+ er i ufrivillig sølibat. Han er riktignok godt oppdratt og lirer ikke av seg piss om at kvinner er horer. Han ønsker kjæreste. Men han sliter med romantisk kommunikasjon og forstår ikke hvordan han kan sjekke opp ei dame. Han var ganske gammelt da han fikk diagnosen Asperger, da falt mye på plass med jobb, vennskap og kommunikasjon med oss i familien. Det er ingenting jeg ønsker mer for ham enn at han skal oppleve intimitet og kjærlighet med en kjæreste som elsker ham og er tålmodig med ham. Anonymkode: 6a89d...cb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 3. november 2021 #328 Del Skrevet 3. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 11.56): Jeg får også inntrykk av at en liten andel menn ser på det å ha hatt sex - om så bare én gang - som en slags magisk, livsendrende ting. Det er nesten så jeg føler de har lest for mange dameromaner, der heltinnen etter en omgang i høyet går fra å være en grå andunge til prinsesse/hertuginne/kjendis over natta. Å ha sex én gang kan gi deg: - et lite selvtillitsboost - som antagelig forsvinner ganske fort når du begynner å tenke "hvorfor ville hun ikke noe mer?" eller "hvorfor får jeg ikke napp hos flere?" - fjerne følelsen av at sex er noe magisk - antagelig en litt dårlig opplevelse, siden den første gangen er ganske klein for de fleste - en liten mulighet for å få en kjønnssykdom eller et barn du ser annenhver helg i beste fall Å ha sex en gang gir deg ikke: - bedre utdanning, jobb, bosted, masse penger, vennekrets, kjæreste, et godt forhold til familien din, høyere IQ, finere kropp, etc etc etc Å ha sex bare for å ha sex gir enormt lite i et livsforbedringsperspektiv. Dersom disse mennene i det minste hadde vært ute etter en langvarig partner, så skulle jeg skjønt dem, men det er jo ikke engang det de klager over... Anonymkode: 2eb71...891 Det du skriver stemmer, men for å forstå noe av det sinnet enkelte sitter med tror jeg man må se på helhetsbilde og ikke kun seksuell frustrasjon. Mange menn har nok opplevd å gå igjennom en skolegang drevet på kvinners premisser. Sitt stille, konsentrer deg og les leksene dine (helst lakk neglene dine i samme slengen...). Etter det mange opplever som 10 ulidelige år i denne feministiske "fabrikken" så skal de ideelt sett gå igang med ytterligere 3 år med det samme på videregående. Fysisk utfoldelse kan man med andre ord glemme i 13 svært formative år av livet. Vi vet jo hvor viktige disse årene er i livene våre (6-19). Mange opplever tapsfølelse og sitter igjen med en lusen følelse av utilstrekkelighet. Hva gjør man i begynnelsen var tjueårene? Man går inn i dette tiåret med lav selvtillit. Man søker jobber, men blir avvist pga fravær av høyere utdanning eller øvrig intelligens. Arbeidsledig eller i drittjobb skal deretter sjarmøren finne seg ei jente... Hvilken kvinne gidder å begi seg ut på et slikt tapsprosjekt? Er det èn ting jeg virkelig forstår så er det at kvinner skygger banen! Make no mistake! De blir altså sittende igjen enslige, barnløse, uten utdanning og i en evig flukterende tilværelse hvor de pendler mellom jobber (aka prekariat). Helsa forfaller som et resultat av selvforakt og selvmedlidenhet. Sykdommer både av somatisk og psykisk art kommer snikende. Osv osv... Jeg tror trådens deltakere kan forstå det videre hendelsesforløpet for mange menn. Hvem sin skyld er egentlig dette, og hvorfor spiller det egentlig noen rolle? Vel, samfunnet kunne jo vært segregert igjennom skoleverket slik det var tidligere. Da kunne guttene og jentene lært på egne premisser. Dette ville trolig ledet til mindre akademisk bakevje for mennene. Vi kunne da dyrket et sunt mannsideal i samfunnet såvel som i skoleverket. Menn er bra! Vi trenger bare å få lov å være nettopp det, MENN! utdanning er nøkkelen til alt i postmoderniteten. Menn må komme seg opp på hesten igjen. Nøkkelen ligger derfor i skoleverket, men den nøkkelen er det ingen politisk vilje til å adressere! Så til andre delen av spørsmålet: spiller det egentlig noen rolle om disse mennene går til grunne? Jeg vil hevde at det gjør det. Kvinner ender idag opp i sterk konkurranse seg imellom. Denne konkurransen går ut på "å kuppe" gjenbruksmenn. Flere og flere menn er gift og har barnekull mange steder. Dette livsrotet er noe kvinner må finne seg i. Årsaken til det er jo åpenbar. Ingen vil jo røre "Rino-jomfru" på 32 år. Likevel vil jo kvinner skaffe seg en familie... Andre utslag av trenden i samfunnet er ekstremisme. Kongsberg, 22. Juli og Manshaus er jo eklatante eksempler på hvorfor dette problemet burde oppta oss alle. Et sunt samfunn er et samfunn der begge kjønn lykkes relativt godt. Jeg argumenterer altså ikke for å vende tilbake til undertrykkelse av kvinner, men en ny anerkjennelse av hva mannen kan tilføre i samfunnet og hva samfunnet taper når hans bidrag uteblir. (Disclaimer: Teksten er ikke skrevet på bakgrunn av personlig erfaring (er høyt utdannet selv), men som en observasjon av bekjente og bredere samfunnstrender forøvrig) Endret 3. november 2021 av Den Sagnomsuste 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 3. november 2021 #329 Del Skrevet 3. november 2021 Alternativet er jo at omlag 30-40 prosent av alle menn "bare må skjerpe seg...". Er det rett at så mange menn må leve på kvinners premisser? Eller rettere sagt: er det rett at så mange menn skal måtte leve liv de ikke er egnet for av hensyn til vår nåværende samfunnsorganisering? Hvorfor ikke heller se på muligheter for reorganisering av samfunnsstrukturen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 3. november 2021 #330 Del Skrevet 3. november 2021 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Kvinner er mestre i prøve å finne intensjonen bak ordene. Problemet er at mange av oss møter MYE av denne type oppførsel, og jo penere og mer sosiale vi er, jo mere. Det er slitsomt, påtrengende og kan rokke ved vår egen selvfølelse. Det er stort sett ikke grusomme mennesker som gjør slemme ting, men sårede, forvirrede mennesker som slår rundt seg og vil tråkke på andre så de selv ikke skal tråkkes på. En dose godvilje? Ja, det har jeg på jobben min i spesialpedagogikk. Jeg har ikke like mye tålmodighet overfor de samme typene på byen eller på nett. Derfor går jeg heller ikke ut, for jeg orker ikke utsette meg for kaoset. Men sympatisere? Ja, absolutt. Min egen bror på 30+ er i ufrivillig sølibat. Han er riktignok godt oppdratt og lirer ikke av seg piss om at kvinner er horer. Han ønsker kjæreste. Men han sliter med romantisk kommunikasjon og forstår ikke hvordan han kan sjekke opp ei dame. Han var ganske gammelt da han fikk diagnosen Asperger, da falt mye på plass med jobb, vennskap og kommunikasjon med oss i familien. Det er ingenting jeg ønsker mer for ham enn at han skal oppleve intimitet og kjærlighet med en kjæreste som elsker ham og er tålmodig med ham. Anonymkode: 6a89d...cb5 Enig, kvinner er absolutt beste til å lese intensjoner, dessverre er ikke forum og twitter lignende tråder stedet for å verken handle i godvilje eller utøve lesing av intensjoner. Så en større dose godvilje må sprøytes inn om man skal ha noe som helst produktivt på nett. Men det igjen er jo det motsatte av hva ego har lyst til, som er å gi, i tillegg er det er det anonymt og på nett. 🤷♂️ Tviler ikke på at det er korrelasjon at jo penere og sosiale kvinner er, jo mer mellom himmel og jord vil komme de i møte. Som jeg ofte nevner i kjønnskamp o.l samtaler; Å være en attraktiv er positivt: Du kan "få alle". Å være attraktivt er negativt: Du må deale med "alle" som ha deg. Løsningen er alltid lettere sagt enn gjort: Akseptere sine sett med unike problemer og gjøre det beste ut av det man er født som. Og her begynner den interessante sammenligningen: En uattraktiv mann må jobbe om han ønsker å bli attraktiv. Det er forventninger om at han skal gjøre dette selv, og jeg skriver personlig under på den. En attraktiv kvinne (med problemene med å være attraktiv) må også finne en løsning. Her tier jeg stille, fordi hvis jeg hypotetisk nevner noe som helst som handler om å dempe en kvinnes seksualitet... vel som en mann, så vet du hva som kommer til å skje 😂 La meg bare si at din løsning om å koble av deg selv fra nett, og uteliv er et godt utgangspunkt for hva du ønsker å oppnå for deg selv. Jeg har et større problem med folk som gjør Y og tror de skal oppnå X. Enda verre pusher på sosiale konstruksjoner for at Y skal bli sett på som X. Med tanke på din bror med Asperger, og kvinners biologiske evne til å lese intensjon, er ikke det akkurat en god match. Takk for innsikten og håper han vil bygge sine kvaliteter så langt det lar seg gjøre og vil bli sett for dem. Endret 3. november 2021 av umAxa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 3. november 2021 #331 Del Skrevet 3. november 2021 25 minutter siden, Den Sagnomsuste said: Alternativet er jo at omlag 30-40 prosent av alle menn "bare må skjerpe seg...". Er det rett at så mange menn må leve på kvinners premisser? Eller rettere sagt: er det rett at så mange menn skal måtte leve liv de ikke er egnet for av hensyn til vår nåværende samfunnsorganisering? Hvorfor ikke heller se på muligheter for reorganisering av samfunnsstrukturen? Utgangspunktet ja, menn i alle dokumenterte sivilisasjoner i alle tidsepoker, til og med hannkjønnet i 99% av dyreriket så er det hannens kamp om å bli kvalifisert for hunnen. Enten det er gjennom klør og kamp, fargerike fjær, dans eller evnen til å samle resurser. Selv om vi lever i moderne tider og det politiske korrektheten er å si at "du er perfekt som du er, en dag vil noen finne deg", så vil det alltid ligge biologiske instinkter og preferanser for hva som er seksuelt attraktivt. Med andre ord, kampen om å finne seg en make; gjelder enda, og det skal ganske mange generasjoner med reorganisering av samfunnstrukturen før denne "kampen" har blitt vannet ut. Før den tid tror jeg vi er på vei til en enda mer ekstrem holdning om attraksjon, der flere og flere prosent menn vil bli diskvalifisert: Tror du incel prosenten synker eller stiger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #332 Del Skrevet 3. november 2021 Den Sagnomsuste skrev (33 minutter siden): Alternativet er jo at omlag 30-40 prosent av alle menn "bare må skjerpe seg...". Er det rett at så mange menn må leve på kvinners premisser? Skal du bruke tall, må du henvise til noe konkret. Anonymkode: 6a89d...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 3. november 2021 #333 Del Skrevet 3. november 2021 ItchyBitchySpider skrev (4 timer siden): Men hvis kvinnene forbarmer seg over incels og har sex med dem selv om de ikke vil, blir det jo verken begjær, kjærlighet eller ønske om sex fra kvinnens side. Etter dette ene mekaniske ligget er det tilbake på startstreken. Jeg har ikke sagt at kvinner skal forbarme seg over dem. Noen menn og kvinner er bare ikke seksuellt attraktive. Ingen har ansvar for det. Men kanskje det hadde vært en idé fra statens side å etablert eskortetjenester i kontrollerte former, slik at disse menneskene får dekket dette behovet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 3. november 2021 #334 Del Skrevet 3. november 2021 umAxa skrev (4 timer siden): Utgangspunktet ja, menn i alle dokumenterte sivilisasjoner i alle tidsepoker, til og med hannkjønnet i 99% av dyreriket så er det hannens kamp om å bli kvalifisert for hunnen. Enten det er gjennom klør og kamp, fargerike fjær, dans eller evnen til å samle resurser. Selv om vi lever i moderne tider og det politiske korrektheten er å si at "du er perfekt som du er, en dag vil noen finne deg", så vil det alltid ligge biologiske instinkter og preferanser for hva som er seksuelt attraktivt. Med andre ord, kampen om å finne seg en make; gjelder enda, og det skal ganske mange generasjoner med reorganisering av samfunnstrukturen før denne "kampen" har blitt vannet ut. Før den tid tror jeg vi er på vei til en enda mer ekstrem holdning om attraksjon, der flere og flere prosent menn vil bli diskvalifisert: Tror du incel prosenten synker eller stiger? Tror så absolutt at den vil stige, men det bunner jo ikke ut i historisk determinisme, men heller at vi ikke foretar oss noe strukturelt. La meg bare få påpeke at du beskriver dette som noe som "alltid" har forekommet i menneskeheten. Det er ikke tilfellet. Aldri før har så mange menn levd og død barnløse. Som jeg var inne på har dette en rekke konsekvenser, deriblant kvinners bruk av "brukte menn", ekstremisme og tidlig død for en større andel av befolkningen i Vesten. Etter mitt syn bør vi kunne kreve en politisk vilje til å ta dette problemet på alvor! Mulig politikerne ser på dette som uviktig ettersom at disse mennene i mindre grad enn øvrig befolkning deltar i valg, i såfall står demokratiet ovenfor et legitimitetsproblem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 3. november 2021 #335 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal du bruke tall, må du henvise til noe konkret. Anonymkode: 6a89d...cb5 Dette er et forum ikke en artikkel i et tidsskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #336 Del Skrevet 3. november 2021 Den Sagnomsuste skrev (3 timer siden): Dette er et forum ikke en artikkel i et tidsskrift. Det at det er et forum og ikke et tidsskrift, betyr ikke at du bare kan finne på et tall og tro at andre godtar det. Anonymkode: 6a89d...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #337 Del Skrevet 3. november 2021 HarryDotter skrev (5 timer siden): ...kanskje det hadde vært en idé fra statens side å etablert eskortetjenester i kontrollerte former Tipper det hadde blitt akkurat de samme sexkjøperne som i dag, altså i hovedsak gifte menn. Anonymkode: 6a89d...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 4. november 2021 #338 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det at det er et forum og ikke et tidsskrift, betyr ikke at du bare kan finne på et tall og tro at andre godtar det. Anonymkode: 6a89d...cb5 Blir du mer fornøyd om jeg sier et betydelig antall? # Herlighet-som-noen-henger-seg-oppi-detaljer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #339 Del Skrevet 4. november 2021 Den Sagnomsuste skrev (1 time siden): Blir du mer fornøyd om jeg sier et betydelig antall? # Herlighet-som-noen-henger-seg-oppi-detaljer Jeg tok deg i å fabrikkere tall ut av den løse luft. Din respons er at jeg henger meg opp i detaljer. Javel. Anonymkode: 6a89d...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 4. november 2021 #340 Del Skrevet 4. november 2021 12 hours ago, Den Sagnomsuste said: Tror så absolutt at den vil stige, men det bunner jo ikke ut i historisk determinisme, men heller at vi ikke foretar oss noe strukturelt. La meg bare få påpeke at du beskriver dette som noe som "alltid" har forekommet i menneskeheten. Det er ikke tilfellet. Aldri før har så mange menn levd og død barnløse. Som jeg var inne på har dette en rekke konsekvenser, deriblant kvinners bruk av "brukte menn", ekstremisme og tidlig død for en større andel av befolkningen i Vesten. Etter mitt syn bør vi kunne kreve en politisk vilje til å ta dette problemet på alvor! Mulig politikerne ser på dette som uviktig ettersom at disse mennene i mindre grad enn øvrig befolkning deltar i valg, i såfall står demokratiet ovenfor et legitimitetsproblem... Det er absolutt en kombinasjon av flere generasjoner med moderne, fredfulle tider med store sosiale skift og oppfinnelser som har gjort at mange rådløse menn falt ned i incel myren. Dette nevner du selv i en annen post. Slike nye tider har skapt flere og komplekse hindere for menn. Jeg poengtere kun at grunnlaget for å prestere har aldri stoppet, i livets store kamp om å finne seg en partner og skape arv. Det er derfor i min tro at "du er perfekt som du er" er faktisk en svært dårlig råd med dødelige og ensomme konsekvenser, fordi det operer i håp, og ikke bygger dine odds, Det er godt mulig vi er på vei mot en tid med menn (og litt kvinner) som vokser opp uten en biologisk arving og vil dø alene. I min oppfatning er det den rettingen piler peker mot. Denne "mangelen på attraktive menn" vil skape litt underliggende panikk hos kvinner av en enkel årsak som er fortsatt uforandret siden tidenes tann: hennes instinktene om å sikre seg den beste mannen hun kan få. Minst like god eller bedre; Fysisk større og sosi-økonomisk. Aller helst bedre status og intelligens også. Forandringen av dette instinktet tror jeg kanskje ikke kommer til å skje med det første, selv gjennom politiske og sosiale tiltak. Jeg har mine tilbakeholdte spekulasjoner på hva utfallet kommer til å bli, og det er subjektivt om disse utfallene er en god ting eller en dårlig ting. Men mer ekstremt vil det bli. Jeg tror det ligger biologisk i oss alle, både menn og kvinner, og på et regjeringsnivå at "menn skal klare seg selv". Menn er tross alt "the expendable sex", spesielt i kontrast med kvinner som er "the valuable sex". Jeg vil tippe det vil ta et par generasjoner til før omstendighetene for vestlig menn i dag blir så ille at mødrene begynner å bli veldig bekymret for sine baby sønner til å ende opp som incels, at de vil kjempe for at sønnene skal få bedre hjelp. Det sier seg selv at da må incel prosenten stige ganske betraktelig for at slikt skal bli lagt merke til og sett på som et problem. Kanskje da, først vil politisk vilje komme inn på banen. Men jeg holder ikke pusten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå