Lizza00 Skrevet 26. oktober 2021 #1 Skrevet 26. oktober 2021 (endret) ........... Endret 20. november 2021 av Lizza00
Mariell1995 Skrevet 26. oktober 2021 #2 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg hadde ikke valgt det 😕 Hadde jeg vært deg, hadde jeg studert noe som er mer nyttig (jeg hadde altså sluttet der, og søkt meg inn til noe annet til neste år), og som det er bedre utsikter å få jobb med. For eksempel vernepleier, sykepleier, sosionom, barnehagelærer eller lærer ☺️ 2
Mariell1995 Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg studerer i hvert fall Sosialt arbeid for å bli sosionom ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg har en bachelor i psykologi. Fikk ikke relevant jobb så bygger på med en mastergrad i spesialpedagogikk. Veldig fin kombinasjon, men med bachelor alene stilte jeg svakt på jobbmarkedet, til tross for gode karakterer. Anonymkode: 2cab0...790 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #5 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en bachelor i psykologi. Fikk ikke relevant jobb så bygger på med en mastergrad i spesialpedagogikk. Veldig fin kombinasjon, men med bachelor alene stilte jeg svakt på jobbmarkedet, til tross for gode karakterer. Anonymkode: 2cab0...790 Hvilke jobber sikter du deg inn på med denne komboen? Anonymkode: caeb1...caf 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Det er ikke lett å få en relevant jobb med mindre du bygger på med en master. Dette gjelder forøvrig for de fleste ikke-yrkesrettede utdanninger. Noen retninger som kan være aktuelle for deg: - Organisasjon og ledelse, HR, endringsledelse og lignende - Logopedi - Barnevern - Spes.ped. - Master + PPU for å kvalifisere til lærerjobber, men da må du nok ta noen flere fag som f.eks. nordisk slik at du har nok å undervise i. - Fysisk planlegging/samfunnsplanlegging - Samfunnssikkerhet Hvis du er sterk i kvantitativ metode (statistikk, programmering, osv..) så kan det kanskje også være aktuelt å jobbe med dette også. Anonymkode: 62d99...651 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #7 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg ville valgt noe annet, med mindre jeg tenkte å ta master. Med kun bachelor stiller man svakt. Men semesteret er nesten ferdig, så jeg ville fullført det første året. Et år med psykologistudier er ikke så dumt i kombinasjon med en rekke andre utdanninger. Anonymkode: b9552...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #8 Skrevet 26. oktober 2021 Ta master i det samme eller bygg på med bachelor og/eller master i en fagretning som kan kombineres godt med psykologi som økonomi, spes.ped., barnevern, sosionom, ledelse, IT etc. Hvis du liker psykologi så vil jeg fraråde deg å slutte Anonymkode: 3764b...632 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #9 Skrevet 26. oktober 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvilke jobber sikter du deg inn på med denne komboen? Anonymkode: caeb1...caf Erfaring og tidligere jobber spiller jo også inn, men for eksempel PPT, spes.ped koordinator i bhg, pedagogisk støtteenhet, StatPed. Anonymkode: 2cab0...790
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #10 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg ville ha begynt på et annet studie. Studerte selv psykologi i sin tid, men da det ble klart at jeg ikke kom til å komme inn på profesjonsstudiet (det var et litt annet opplegg den gangen, hvor man først studerte grunnfag og så søkte seg inn på profesjonsstudier) så begynte jeg å studere noe annet i steden. De jeg kjenner som fullførte bacheloren har måttet videreutdanne seg innen noe helt annet for å få en ok jobb. Anonymkode: 3bec1...a88
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #11 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta master i det samme eller bygg på med bachelor og/eller master i en fagretning som kan kombineres godt med psykologi som økonomi, spes.ped., barnevern, sosionom, ledelse, IT etc. Hvis du liker psykologi så vil jeg fraråde deg å slutte Anonymkode: 3764b...632 Hvilken retning innen IT kan passe bra sammen med Psykologi? Anonymkode: caeb1...caf
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken retning innen IT kan passe bra sammen med Psykologi? Anonymkode: caeb1...caf Her mener jeg egentlig bare at med en IT-bachelor har man gode muligheter for jobb uansett, og da trenger ikke psykologi-bachelor i tillegg være noe negativt. Alternativet er selvfølgelig å slutte på psykologi med en gang og begynne på noe annet, men jeg tror mange arbeidsgivere innen IT kan sette pris på en tverrfaglig bakgrunn. Anonymkode: 3764b...632
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå