Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

...........

Endret av Lizza00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke valgt det 😕 Hadde jeg vært deg, hadde jeg studert noe som er mer nyttig (jeg hadde altså sluttet der, og søkt meg inn til noe annet til neste år), og som det er bedre utsikter å få jobb med. For eksempel vernepleier, sykepleier, sosionom, barnehagelærer eller lærer ☺️

• Liker 2
Skrevet

Jeg studerer i hvert fall Sosialt arbeid for å bli sosionom ☺️

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en bachelor i psykologi. Fikk ikke relevant jobb så bygger på med en mastergrad i spesialpedagogikk. Veldig fin kombinasjon, men med bachelor alene stilte jeg svakt på jobbmarkedet, til tross for gode karakterer. 

Anonymkode: 2cab0...790

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en bachelor i psykologi. Fikk ikke relevant jobb så bygger på med en mastergrad i spesialpedagogikk. Veldig fin kombinasjon, men med bachelor alene stilte jeg svakt på jobbmarkedet, til tross for gode karakterer. 

Hvilke jobber sikter du deg inn på med denne komboen? 

Anonymkode: caeb1...caf

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke lett å få en relevant jobb med mindre du bygger på med en master. Dette gjelder forøvrig for de fleste ikke-yrkesrettede utdanninger.

Noen retninger som kan være aktuelle for deg:

- Organisasjon og ledelse, HR, endringsledelse og lignende

- Logopedi

- Barnevern

- Spes.ped.

- Master + PPU for å kvalifisere til lærerjobber, men da må du nok ta noen flere fag som f.eks. nordisk slik at du har nok å undervise i.

- Fysisk planlegging/samfunnsplanlegging

- Samfunnssikkerhet

Hvis du er sterk i kvantitativ metode (statistikk, programmering, osv..) så kan det kanskje også være aktuelt å jobbe med dette også.

Anonymkode: 62d99...651

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville valgt noe annet, med mindre jeg tenkte å ta master. Med kun bachelor stiller man svakt. Men semesteret er nesten ferdig, så jeg ville fullført det første året. Et år med psykologistudier er ikke så dumt i kombinasjon med en rekke andre utdanninger. 

Anonymkode: b9552...7a8

• Liker 1
Skrevet

Ta master i det samme eller bygg på med bachelor og/eller master i en fagretning som kan kombineres godt med psykologi som økonomi, spes.ped., barnevern, sosionom, ledelse, IT etc.

Hvis du liker psykologi så vil jeg fraråde deg å slutte :)

Anonymkode: 3764b...632

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke jobber sikter du deg inn på med denne komboen? 

Erfaring og tidligere jobber spiller jo også inn, men for eksempel PPT, spes.ped koordinator i bhg, pedagogisk støtteenhet, StatPed. 

Skrevet

Jeg ville ha begynt på et annet studie. Studerte selv psykologi i sin tid, men da det ble klart at jeg ikke kom til å komme inn på profesjonsstudiet (det var et litt annet opplegg den gangen, hvor man først studerte grunnfag og så søkte seg inn på profesjonsstudier) så begynte jeg å studere noe annet i steden. De jeg kjenner som fullførte bacheloren har måttet videreutdanne seg innen noe helt annet for å få en ok jobb. 

Anonymkode: 3bec1...a88

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta master i det samme eller bygg på med bachelor og/eller master i en fagretning som kan kombineres godt med psykologi som økonomi, spes.ped., barnevern, sosionom, ledelse, IT etc.

Hvis du liker psykologi så vil jeg fraråde deg å slutte :)

Hvilken retning innen IT kan passe bra sammen med Psykologi? 

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken retning innen IT kan passe bra sammen med Psykologi? 

Her mener jeg egentlig bare at med en IT-bachelor har man gode muligheter for jobb uansett, og da trenger ikke psykologi-bachelor i tillegg være noe negativt. Alternativet er selvfølgelig å slutte på psykologi med en gang og begynne på noe annet, men jeg tror mange arbeidsgivere innen IT kan sette pris på en tverrfaglig bakgrunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...