Gå til innhold

Flytte inn i kjærestens bolig -føle at den er vår eller hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte sammen og kjæresten har bedt meg vurdere å kjøpe meg inn i boligens hans. Ikke noe press, men bare at jeg vurderer det og hva som evt skal til for at jeg kunne tenke meg det. Jeg er veldig usikker... Han bodde der med eksen men det er mange år siden. Boligen er objektivt sett flott og har en ypperlig plassering, og det er ikke sikkert at vi vil finne en tilsvarende så lett.

Men, jeg er fremdeles usikker. Føler meg veldig på besøk der nå, men det er jeg jo også så kanskje det vil føles annerledes om jeg kjøper meg inn og vi endrer på ting i fellesskap?

Noen som har noen tanker/ideer/forslag her?

Anonymkode: d4bdb...05a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om det på forhånd?

For eksempel planlegge å male litt - eller vurdere om du ønsker å bytte ut noen ting.

Vær ærlig på at du trenger føle det er ditt hjem også utover å betale på felles lån. 

Anonymkode: a1641...6cb

• Liker 1
Skrevet

Det tok litt tid for meg, ja. Og her var det ikke noen eks som hadde bodd engang. Men etterhvert som vi har "smeltet sammen" så føles det mer som mitt. Han hadde pusset opp noen rom (bad og kjøkken) før jeg kom inn i bildet, men vi pusset opp et par andre rom sammen. Han hadde en del pynteting fremme bare for å ha noe og som han ikke hadde noe stort forhold til, de fikk jeg erstatte med mine ting 😛 Så det har gått seg til.

Anonymkode: 5b89e...eed

• Liker 2
Skrevet

4 år inn i samboerskap, føler jeg det fortsatt ikke som mitt.. Føler fortsatt at jeg bare er på besøk, selv om det har blitt litt bedre med årene. Har egentlig fått frie tøyler til å gjøre hva jeg vil i huset, men heller ikke det klarer jeg føle er riktig, da barna fra tidligere forhold tidvis er her. Synes liksom ikke de skal få et helt endra hjem selv om jeg er kommet inn i bildet..

Anonymkode: 6eb69...96e

Skrevet

Jeg føler meg hjemme hos samboeren, selv om han og eksen flyttet inn dit sammen fra et annet hus de hadde bodd i lenge. Hun bodde der omtrent et halvt år før det ble slutt, så jeg har nå bodd der tre ganger så lenge som henne. I begynnelsen fant jeg innimellom litt ting som tilhørte henne, og det var litt sårt, men vi har ryddet og endret på litt møbler og slikt, så nå tenker jeg aldri over det lengre. Bortsett fra når jeg ser hullet i en dør hun slo gjennom en gang, hun slet med sinneutbrudd...😅

Anonymkode: 97de2...641

Skrevet

Kjøp deg så du er med i en ev verdistigning frem til dere kanskje en gang selger det og flytter til noe nytt dere kjøper sammen. Ikke gå i "kvinnefella" der du ikke eier og han har alt. Det er litt mtp at du mest sannsynlig skal betale for ett eller annet hvis du skal bo med han men ikke eie selv? 

Jeg ville ihvertfall kjøpt meg inn. Bodd meg inn og gjort det til mitt eget😊

Anonymkode: 786a5...015

• Liker 2
Skrevet

Takk for innspill alle sammen🤗

Jeg skal evt kjøpe meg inn slik at vi eier 40/60. Jeg har ikke råd til 50/50, men det er i et attraktivt område så jeg kan forvente en verdistigning høyere enn jeg har i mitt område nå.

Vi har vært sammen en stund og alle endringer han har gjort til nå har han bedt meg være med å se på, så det er positivt. Han har sagt at han ønsker at vi skal se det sammen med nye øyne, og jeg tenker at det måtte blitt endel nye møbler i fellesskap☺️

Ts

Anonymkode: d4bdb...05a

• Liker 1
Skrevet

Min mann flyttet inn til meg. Vi har pusset opp masse og kjøpt nye møbler. Tror nok han føler at det er litt mer mitt hjem enn hans.. Det har kanskje litt med det å gjøre at han ikke var med å velge huset? Jeg vet ikke. Jeg tenker ikke at det er mer mitt enn hans ihvertfall 🤷‍♀️

Skrevet

Nei. Jeg kommer aldri til å flytte i huset til kjæresten min. 

Hans barn er store og skal flytte ut til sommeren, når de er ferdige på VGs. Da kunne mine 2  små flytte inn på rommene deres, men nei. For at det skal være felles hjem,må vi kjøpe noe nytt sammen..orker ikke tanken at exen hans spiste fra de samme tallerkene og var med på å pusse opp/designe huset. Skal alltid føle meg som fremmede der. 

Anonymkode: 8d480...8d8

Skrevet

PrøveBo med han der i inntil ett år, og hvis det er greit kan du kjøpe deg inn.

Anonymkode: 84ddd...265

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...