Gå til innhold

Hjelpemiddel mot innadvendt brystknopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine høyre brystknopp er delvis innadvendt og jeg vurderer et hjelpemiddel nå i svangerskapet for å prøve og rette den ut. Er det noen som har noen erfaringer? Funker det i det hele tatt?

Anonymkode: 61f10...10c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innadvendt høyre brystvorte her også. Stressa litt med det i svangerskapet, og var redd det ville ødelegge for amming. Babyens sugetak var overraskende sterkt😅, så hadde 0 betydning her! Disse Avent-greiene son skal trekke ut hjalp kun midlertidig her. 

Anonymkode: aab88...faa

Skrevet

Psykolog kan hjelpe.

Anonymkode: d3d3a...627

Skrevet

Det er da ikke noe problem? Veldig innover her og aldri tenkt over det. 

Anonymkode: aa8be...e3c

Skrevet
On 10/26/2021 at 9:20 AM, AnonymBruker said:

Mine høyre brystknopp er delvis innadvendt og jeg vurderer et hjelpemiddel nå i svangerskapet for å prøve og rette den ut. Er det noen som har noen erfaringer? Funker det i det hele tatt?

Anonymkode: 61f10...10c

Begge mine er delvis innadvendte og jeg brukte ikke noen hjelpemidler i graviditeten. Var sikker på at jeg ikke kom til å få til å amme. Det fikk overraskende bra! Ingen av jordmødrene som stussa noe på det eller mente det gjorde noe. Baby trenger ikke at noe stikker ut for å få tak. Det eneste er at baby kan ha litt problemer med å få tak i starten når man har skikkelig brystspreng, men det blir bedre - og man kan håndmelke ut litt melk og gi i kopp for å holde produksjonen til brystspreng gir seg litt :)

Hvis det kun er et bryst som har innadvendte hadde jeg ikke gjort noen forberedelser. Å stimulere brystvortene mye under graviditet mener jeg kanskje ikke er helt anbefalt.

En ting å være obs på når man har flate/innadvendte er at siden knoppen blir dratt ut veldig i starten under suging så vil den bli litt sår, så være nøye med god hygiene for å unngå at det blir noe infeksjon i sår (ikke ta på brystvorten uten å vaske og sprite hender, bytt ammeinnlegg ofte og bruk gjerne purelan). 

Anonymkode: 1ba88...78a

Skrevet

Jaggu bra de ikke er introverte. Hadde ikke blitt mye mat på ungen da 

Anonymkode: 01891...6a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...