Gå til innhold

Vill finne meg en jobb, har dere tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Martineroxyy
Skrevet

Vill finne meg en jobb der man jobber sån 6-14 eller 7-15 , 8-15. En jobb som man ikke tar med seg hjem. Der man jobber kun tidligt og kan godt jobbe hvarannan helg åsså. Har dere tips. Gjerne en stilling i 80-100% 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt flere slike jobber innen renhold og matbransjen. Vet ikke hvilken bransje du ser for deg, men har aldri opplevd så stor frihet og fleksibilitet i jobben som da jeg var renholder. 

Anonymkode: df045...003

Gjest Martineroxyy
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt flere slike jobber innen renhold og matbransjen. Vet ikke hvilken bransje du ser for deg, men har aldri opplevd så stor frihet og fleksibilitet i jobben som da jeg var renholder. 

Anonymkode: df045...003

Okej Takk. Jag hatar å laga mat så det er ikke noe alternativ 😂 renholder ja kanske men jeg ser helst en jobb der man ikke gjor så mye fysiskt arbeid. Syns det er Nice å vaske å rydde men vet ikke om jeg hade orkat det som en jobb. Men kanske helsesekretær eller receptionist kan vare noe? 

Skrevet

Om du har fagbrev som helsesektetær, så er det en jobb som ofte er 8-16.

Resepsjonist på kontorer kan være 8-16, men de fleste ønsker isåfall erfaring innenfor HR, lønn, eller annet i tillegg til erfaring som resepsjonist. Men mange resepsjonsjobber er skift.

Leder kan være 8-16 ja, har du ledererfaring? Eller lederutdanning? Eller er det en bransje du har mye erfaring fra, som gjør at du har nok kjennskap til å være leder?

Hva kan du? Hva har du jobbet med tidligere? Hva interesserer deg? Hvilken utdanning har du? Har du noen kurs?

Gjest Martineroxyy
Skrevet
Taluno skrev (6 minutter siden):

Om du har fagbrev som helsesektetær, så er det en jobb som ofte er 8-16.

Resepsjonist på kontorer kan være 8-16, men de fleste ønsker isåfall erfaring innenfor HR, lønn, eller annet i tillegg til erfaring som resepsjonist. Men mange resepsjonsjobber er skift.

Leder kan være 8-16 ja, har du ledererfaring? Eller lederutdanning? Eller er det en bransje du har mye erfaring fra, som gjør at du har nok kjennskap til å være leder?

Hva kan du? Hva har du jobbet med tidligere? Hva interesserer deg? Hvilken utdanning har du? Har du noen kurs?

Jeg har kun vgs. Men vurderer å starte i utandning neste år. Hmm jeg har jobba som mye forsjellige ting. Butiksmedarbeider, butikschef, togkonduktør, spinninginstruktør, på demensboende , personlig assistent. Og Noen strøjobb som telefonforselger, julehjelp butikker. Jeg kan egt jobbe med nesten Hva som helst. Men har på seneste året satt mer pris på fritiden min, og i tillegg så begynner jeg bli lei av så mye jobbing / turnus og ser egt før meg en helt ny jobb der jeg jobber Litt mindre og mer faste dagtider. Hehe

Skrevet

Baker (tror ikke man trenger å være matinteressert for å bli brødbaker, for eksempel)

Søppelkjører. Tidlig start og tidlig ferdig.

Anonymkode: 8680d...b24

Gjest Martineroxyy
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Baker (tror ikke man trenger å være matinteressert for å bli brødbaker, for eksempel)

Baker hade jo vart en drøm da 😍 tenk så godt! 

Gjest Martineroxyy
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Søpplekjører, lastbil eller sånne slentrianjobber klarer jeg nokk ikke. Blir for kjedeligt. Men har tenkt en del på maskinfører i anleggningsbransjen mest før att just anlegg og byggbransjen er en meget hyggelig arbeidsplass. Åsså er det jo Litt kult å kunne kjøre store maskiner 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du tror ikke man trenger være mat-interessert for å holde ut 2 år på skolebenken med matfag, for så to år i læretid?

Om noen faktisk hater å lage mat, så er det fryktelig dumt anbefale dem å begynne på en matfaglig utdanning...  og spesielt når personen i tillegg soer hun ikke ønsker særlig fysisk arbeid, så bør man ikke anbefale jobb som er hovedsakelig fysisk arbeid...

• Liker 2
Gjest Martineroxyy
Skrevet
Taluno skrev (8 minutter siden):

Du tror ikke man trenger være mat-interessert for å holde ut 2 år på skolebenken med matfag, for så to år i læretid?

Om noen faktisk hater å lage mat, så er det fryktelig dumt anbefale dem å begynne på en matfaglig utdanning...  og spesielt når personen i tillegg soer hun ikke ønsker særlig fysisk arbeid, så bør man ikke anbefale jobb som er hovedsakelig fysisk arbeid...

Alla forslag er bra forslag her. Startet tråden ihåp om att Noen kunde komme med Litt tips. Kanske jeg fanger opp en jobb som jeg ikke helt har tenkt på☺️

Skrevet

Det er veldig mange ledige stillinger innen hotellnæringen for tiden, kanskje du kan finne noe der?

Anonymkode: 4fe5e...1a6

Skrevet

Om du skal ta utdanning, så kunne HR, lønn, økonomi eller annet kontorfaglig være en ide, siden du ikke vil ha fysisk jobb, og vil jobbe dagtid.

Skrevet
Taluno skrev (1 time siden):

Å gå denne retningen, og lykkes, krever både utdanning og erfaring, samt en god dose hell. Det er også en versting på dårlige arbeidstider og arbeidsforhold. For de fleste så passer dette mer som en hobby. 

Anonymkode: 974fc...a7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å gå denne retningen, og lykkes, krever både utdanning og erfaring, samt en god dose hell. Det er også en versting på dårlige arbeidstider og arbeidsforhold. For de fleste så passer dette mer som en hobby. 

Anonymkode: 974fc...a7a

Det er jeg fult klar over, derav synes jeg det er ett helt håpløst forslag til noen som allerede sier de hater lage mat og ikke vil ha fysisk arbeid...

Skrevet

Hva med kontormedarbeider eller noe innen kundeservice? :) 

Er det kun forslag til jobber du ønsker, eller utdanninger også? :) Denne kan forresten være til hjelp (det er bare å trykke seg frem ut ifra interesser): https://utdanning.no/jobbkompasset/

Skrevet

Kontorarbeid, noe innenfor økonomi. Her er det ofte jobb kun på dagtid. Du kan velge om du vil sitte hjemme å arbeide med laptop på fanget i godstolen mens du ser på tv. Eller dra på kontoret og slappe av i en behagelig kontorstol, ta kaffepause hvert 10'ende min. Viss du vil ha arbeid uten fysiske anstrengelser så er dette veien å gå.

Anonymkode: d4bda...9ab

Skrevet
Martineroxyy skrev (12 timer siden):

Eller leder? 

Da aner du virkelig ikke hva en leder gjør

Anonymkode: 3546a...110

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Da aner du virkelig ikke hva en leder gjør

Spørs vell va før type leder. Har flere i familen og kjenner folk som er ledre. 

Anonymkode: 10fa3...baf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs vell va før type leder. Har flere i familen og kjenner folk som er ledre. 

Anonymkode: 10fa3...baf

Ja, så hva er nå da poenget ditt? At ledere ikke jobber mye? Hvordan tror du de da beholder jobbene sine?

Igjen; du aner ingenting om ledere iPig jobben/ansvaret. Med andre ord; ikke en jobb du ønsker når du ønsker å gjøre minst mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...