Gå til innhold

Sy julekjole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips til mønster på en pen kjole som egner seg til julebord og julefeiring! Noen som skal sy sin egen kjole? 

Vil sy i fast stoff, ikke jersey eller stretch 💃🏻

Anonymkode: 94ec1...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 8.58):

Trenger tips til mønster på en pen kjole som egner seg til julebord og julefeiring! Noen som skal sy sin egen kjole? 

Vil sy i fast stoff, ikke jersey eller stretch 💃🏻

Anonymkode: 94ec1...a4c

Det første steget er jo å finne en kjole (eller en bukse - dette er 2021) som passer til deg. Ikke alle ser bra ut eller føler seg bra i samme klærne, og sånn skal det være. Liker du fulle skjørt og dype utringninger? Korte skjørt og høy hals? Utskåret rygg og knelangt skjørt? Uten å vite hva din stil er er «tips til kjole» et spørsmål uten svar.

Det andre steget er hvilket sy-nivå du ligger på. Er du i stand til og villig til å sy en kjole som må passe presist? Eller er du på stadiet nybegynner og behøver et mønster som tillater at du verken lager en prøve eller får til formen, men kan fikse slikt med belte og en sikkerhetsmål eller sju?

Det tredje er i hvilket lag av samfunnet du skal på julebord? Hva er akseptabelt? Vi kan jo anbefale en løs og ledig enkel sak som absolutt ser hjemmelaga ut, men om folka du fester med vil kalle deg «kjole-dama» det neste året kan vi ikke ta ansvar for.

Og sist: husk at kjolen skal holde sammen hele kvelden. Det er faktisk veldig viktig at den tåler en omgang fylle-dans utpå natta. Og da må du være støere på søm og finish enn de fleste som syr i mediebildet i dag. Ja, jeg ser folk lage tote-bag av servietter på et kvarter. Men jeg ser jo også at de vil rakne om man putter for mange poteter i dem. Ikke sy klær for du kan å sikre sømmer! 

Anonymkode: 7d8d7...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden, sydde jeg denne til meg selv - https://sydetselv.blogg.no/1406217943_grnn_kjole.html Veldig enkelt mønster, og jeg kjøpte nøyaktig samme stoff på Stoff og Stil. 

Jeg sydde den for å gå i et bryllup, men tenker, hvis du bytter farger, så vil den passe til jul også?

Anonymkode: ed274...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...