AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #1 Skrevet 26. oktober 2021 Må bare få ut litt tanker her Jeg vil vente med sex til ekteskap, å derfor er jeg ikke noe særlig på datingfronten siden jeg har foreløpig ingen planer om å gifte meg før jeg er ferdig å studere (5 år). Første som skjer når jeg begynner på studiet er at jeg treffer denne fyren, å nå har det gått noen måneder å jeg vet han er helt obsessed med meg. Men jeg har sååå lyst til å bli sammen med denne fyren, men tror nok ikke det kommer til å bli noe da 5 år uten sex er nok veldig lenge. skal jeg bare friendzone han så ingen av oss blir såra? Jeg er så redd for å bli såra så det tar fokuset bort fra studiet!! Anonymkode: 053c5...2da
Gjest tranedatter Skrevet 26. oktober 2021 #2 Skrevet 26. oktober 2021 Vel, det er jo du som velger å ikke ha sex. Så du må jo stå for det og si til han, at du liker han men vil ha fokus på studiene i de neste fem årene. Eventuellt er du åpen med han at det er fordi du ikke tror han vil være uten sex frem til ekteskapet og derfor selv ikke vil inngå et forhold med han.
Nelja Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 Det er ikke nødvendig å friendzone han. At du ikke ønsker sex før om fem år vil jo uansett komme for en dag. Kan ikke skjerme seg for alt her i livet, kanskje han har samme tanker som deg. Forøvrig litt merkelig å ha en fremdriftsplan for når du skal ha sex, så det er vel lite trolig, men du vet jo ikke før du prøver. 3
Vimsepims Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 Dette med giftemål og studier er jo en begrensning du har laget deg. Om dette er kjærlighet så ser jeg ikke helt hindringen med bryllup og studietid. Det er riktignok praktisk å vente med barn, men selv der så er det mulig å finne løsninger. 14
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #5 Skrevet 26. oktober 2021 Tror jeg ville sagt ifra tidlig om dette. Og latt personen gå videre. Anonymkode: 498ff...bc4 4
Gjest Alterego666 Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Hvorfor kan du ikke gifte deg før du er ferdig med utdanningen dersom du finner Mannen I Ditt Liv?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #7 Skrevet 26. oktober 2021 Merkelig å sette slike begrensninger i livet… Anonymkode: caadb...9f2 14
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #8 Skrevet 26. oktober 2021 Er da mange som gifter seg mens de studerer. Men om du ikke vil det, får du ligge unna menn, da. Ingen dater uten sex i 5 år, selv ikke hardcore kristne. Anonymkode: bdd7b...5d3 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #9 Skrevet 26. oktober 2021 Ingen MÅ vente med sex hverken 5, 10 eller et år. Å VELGE å vente med sex er noe helt annet. Religiøs overbevisning hadde aldri fått meg til å vente med noe som er så deilig og en naturlig del av livet. Anonymkode: a07d0...938 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #11 Skrevet 27. oktober 2021 Du velger selv hvordan du vil løse dette, du skriver ikke noe om hva dere to har snakket om vedr å bli ett par. Hvis han oppriktig elsker deg og ser deg som den han vil satse på bør det være rom for å snakke om dette med sex iallefall og ta det derfra. Jeg tenker at enten du velger å avstå fra sex i 6 mnd eller 5 år så har du ett standpunkt i livet som er viktig for deg som han bør vite noe om. Selv prioriterte jeg studier foran sex og forhold i 5 år, jeg var voksen student og drømte om studier i mange år før jeg fikk det til. Jeg fikk barn tidlig og barnets far behandlet meg svært dårlig, dermed fikk jeg ikke studert som planlagt når jeg kom ut fra vgs. Hadde jeg tenkt at sex hørte inn under ekteskap hadde jeg sluppet mye vondt, ikke bare mtp barn og forhold men også mtp arbeidslivet. Anonymkode: d8ee3...4c2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 8.17): Må bare få ut litt tanker her Jeg vil vente med sex til ekteskap, å derfor er jeg ikke noe særlig på datingfronten siden jeg har foreløpig ingen planer om å gifte meg før jeg er ferdig å studere (5 år). Første som skjer når jeg begynner på studiet er at jeg treffer denne fyren, å nå har det gått noen måneder å jeg vet han er helt obsessed med meg. Men jeg har sååå lyst til å bli sammen med denne fyren, men tror nok ikke det kommer til å bli noe da 5 år uten sex er nok veldig lenge. skal jeg bare friendzone han så ingen av oss blir såra? Jeg er så redd for å bli såra så det tar fokuset bort fra studiet!! Anonymkode: 053c5...2da Du MÅ ikke vente i 5 år før du gifter deg. Dessuten hadde jeg ikke vært SÅ streng ang sex hvis jeg visste at det uansett ‘var oss to’. Er kristen selv og slik gjorde vi det. Er gift på 25 året. Anonymkode: 0e2fb...29e 1
Michaelhe Skrevet 27. oktober 2021 #13 Skrevet 27. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 8.17): Må bare få ut litt tanker her Jeg vil vente med sex til ekteskap, å derfor er jeg ikke noe særlig på datingfronten siden jeg har foreløpig ingen planer om å gifte meg før jeg er ferdig å studere (5 år). Første som skjer når jeg begynner på studiet er at jeg treffer denne fyren, å nå har det gått noen måneder å jeg vet han er helt obsessed med meg. Men jeg har sååå lyst til å bli sammen med denne fyren, men tror nok ikke det kommer til å bli noe da 5 år uten sex er nok veldig lenge. skal jeg bare friendzone han så ingen av oss blir såra? Jeg er så redd for å bli såra så det tar fokuset bort fra studiet!! Anonymkode: 053c5...2da Helt enig. Det er best å vente med sex. Jeg skal også vente med å søke på den jobben ved Harvard. Noen ting ligger bare alt for lavt til at man gidder å vedkjenne seg dem. Alle har jo all verdens tid i livet. Det er ikke som om uforutsette ting hender. Kanskje du burde utsette sexlivet til du blir pensjonist? Da er du jo sikker på økonomisk trygghet, og du vil ha all verdens tid til partneren. Det har du jo ikke nå? Endret 27. oktober 2021 av Michaelhe 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #14 Skrevet 27. oktober 2021 Dere kan være kjærester i 1-2 år og gifte dere, mens du studerer. Anonymkode: 69b44...40b 2
Gjest ElMona Skrevet 27. oktober 2021 #15 Skrevet 27. oktober 2021 Vente 5 år? Tror du det er sånn at du kommer til å bli gift rett etter studiene? Det kan jo kjapt ta 5 år til det....eller mer
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #16 Skrevet 27. oktober 2021 Mei, du må ikke det. Det er helt valgfritt. Anonymkode: 85df2...0fb 1
umAxa Skrevet 27. oktober 2021 #17 Skrevet 27. oktober 2021 On 10/26/2021 at 8:17 AM, AnonymBruker said: Jeg er så redd for å bli såra så det tar fokuset bort fra studiet!! Ingen skal presse deg ut fra dine preferanser med å vente til sex til etter ekteskap: Tross alt er brudekjolen hvit av en grunn. Historisk sett var "studiefasien" av et liv et ukjent begrep for folk flest. Man ble myndig og man ble satt ut i det store åpne sjø og måtte lære mens man jobbet, og gjerne giftet seg da også. Det er kun i disse moderne tider man har en ny fase av livet der man studier fra man er 16 til 28, og det er ikke uten grunn til at man ser fleste ekteskap skjer for kvinner som nærmer seg 30. Nok om historie, jeg reagerer litt på at du bruker ordet obsessed med deg. Selvsagt vil en mann bli obsessed med deg fordi du har noe som han har lyst på, men ikke kan få. Menn kan si hva som helst for å få deg til sengs, inkludert lyge. Her må dine antenner være på vakt. Men hvis du har funnet deg en oppriktig god person med gode verdier som matcher dine egne og dere begge har begge et ønske om å leve et liv sammen permanent, så sier jeg gift dere. Gode personer er sjeldne.
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2021 #18 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 8.17): Må bare få ut litt tanker her Jeg vil vente med sex til ekteskap, å derfor er jeg ikke noe særlig på datingfronten siden jeg har foreløpig ingen planer om å gifte meg før jeg er ferdig å studere (5 år). Første som skjer når jeg begynner på studiet er at jeg treffer denne fyren, å nå har det gått noen måneder å jeg vet han er helt obsessed med meg. Men jeg har sååå lyst til å bli sammen med denne fyren, men tror nok ikke det kommer til å bli noe da 5 år uten sex er nok veldig lenge. skal jeg bare friendzone han så ingen av oss blir såra? Jeg er så redd for å bli såra så det tar fokuset bort fra studiet!! Anonymkode: 053c5...2da hmm om du begynner å deite han så vil han nok forvente sex etter en stund. Han kommer nok ikke til å gidde å vente på sex i 5 år. Litt rart å planlegge sånn da egentlig. Du vet jo ikke hva som skjer om 5 år. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. oktober 2021 #19 Skrevet 27. oktober 2021 Ingen normale mennesker ville godtatt å være i et forhold uten sex i 5 år.
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2021 #20 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er da mange som gifter seg mens de studerer. Men om du ikke vil det, får du ligge unna menn, da. Ingen dater uten sex i 5 år, selv ikke hardcore kristne. Anonymkode: bdd7b...5d3 nei de gifter seg jo etter et år de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå