Gå til innhold

Pynter dere advent og jul på kontoret/arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å pynte til advent og jul på jobben? Hva setter dere opp i så fall? 

Vi har foreløpig en adventsstake som skal opp på kontoret 1.desember😊

Anonymkode: 65424...cf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Vi har stjerner i vinduene, juletre og krybbe… Skulle bare mangle, liksom. Jobber i kirken. 

Anonymkode: cf32c...511

• Liker 5
Skrevet

Jeg brukte å være den som hang opp julestjerner, la på røde duker, kjøpte inn klementiner, "7 slag" og konfekt for å ha på bordet, samt pyntet juletre midt i desember for alle på jobb osv.

Fikk mye motstand. Folk satt og uffet og sukket og vridde seg hver gang jeg gikk i gang. Og fikk gjerne kommentarer om at det var for mye, var bare tull, de ønsket ikke jul på jobb osv. 

At jeg er mann var også et gedigent problem for dem. Menn skal visst ikke gjøre slikt. 

Så sluttet jeg, og året etter hadde de ingenting i vinduene eller pynt eller noe. 

Året etter hadde de funnet fram adventsstjernene. 

Året etter hadde de adventsstjernene tidlig oppe og pyntet med røde duker. 

Året etter hadde de adventsstjerner, røde duker, julesnop OG juletre midt i desember... Satt opp av alle de som var motstander av at jeg gjorde det.

😄 

Anonymkode: 90e63...9b4

• Liker 10
Skrevet

Hos oss er det adventsstjerne, juletre, røde løpere, pepperkaker, mandariner, pakkekalender og litt julenips i fellesområdene. Noen få pynter også sitt eget kontor, men de fleste gjør det ikke. 

Anonymkode: 9268a...5bf

Skrevet

Aldri opplevd at noen har pyntet sitt eget kontor. Vanlig at kanskje noe blir lagt ut på fellesområdene av HR/personal, men ikke mer enn det. 

Skrevet

Ja, både på fellesområdet og i hver vår bås/kontor. På fellesen har vi juletre med pynt, og på kontorene ordner vi selv det vi ønsker. Jeg har noen nisser, en adventssjerne og litt julepynt ellers som står på hyllen og i vinduskarmen. Såå koselig syns jeg.

Skrevet

Julestjerner på ulike kontorer og fellesarealet, juletrær med lys utenfor inngangen og stort, pyntet innendørs. Ulike lysfigurer i vinduer, advents-/juleduker, adventsstake og adventslys. Vi var ca. 20 som jobbet der, kommunehuset i bygda.

Etter kommunesammenslåingen ble vi innlemmet i en annen. Der var ingen pynting i fjor. Flyttet igjen til nye lokaler i år og så ingen tegn til pynt blant alt som ble flyttet. Sitter nå bortgjemt langt borte fra publikum, da er det visst ikke så viktig å pynte her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...