AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg blir ikke trodd på jobb. For tre uker siden døde en venn og jeg ville i begravelsen, de trodde ikke at jeg hadde noen død venn og spurte gravende spørsmål om avdøde til andre venner av meg. Vært sykemeldt for forkjølelse med bronkitt men de trodde ikke på meg. Sykemeldingen er over og jeg gruer meg så til i morgen. Skulle ønske jeg kunne vært sykemeldt mye lenger, selv om jeg er frisk. Bare vet det er sur stemning der, de hater meg. Fant på en lapp med notater om meg at de skal si meg opp. Jeg forventet det jo siden det har vært på randen til konkurs i mange år nå, men allikevel var det kjipt å finne det ut på den måten. "Møtet" om kommende oppsigelse ble tatt i løpet av tre minutter mens jeg tok oppvask, syv timer etter avtalt tid for møtet. Jeg har ikke lyst til å gi NOE mer innsats der. Innstillingen min er dessverre veldig dårlig nå. Hva kan jeg gjøre for at oppsigelsen min ikke blir et totalt kaos med bare sur stemning? Anonymkode: c57e5...bd2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Hva kan jeg gjøre så jeg overlever oppsigelsestiden, mente jeg selvsagt. Anonymkode: c57e5...bd2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Klem til deg! Det er fælt å grue seg til jobb. Det beste du kan gjøre for å holde ut er å søke masse jobber. Det hjelper om du finner noe å gå til. Og så er det greit at du føler deg ferdig når du har blitt så dårlig behandlet. Du skylder de ingenting, men det er lurt å kunne bruke de som referanse. Så hat de i smug..? Anonymkode: bad69...c03 2
Caeruleus Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 Du må prøve å tenke på at du trenger et greit ettermæle - bare å vite for deg selv at du gjør jobben, og at de tar feil om deg. Da har de ikke noe "på" deg. Dersom du blir uprofesjonell og gjør en dårlig jobb, slår det gjerne tilbake på deg på et seinere tidspunkt. 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du skylder de ingenting, men det er lurt å kunne bruke de som referanse. Det misliker meg jo allerede og tror at jeg lyver om å være syk og å ville i begravelse så jeg tror den sjansen for en god allerede har forlatt meg. Caeruleus skrev (15 minutter siden): Dersom du blir uprofesjonell og gjør en dårlig jobb, slår det gjerne tilbake på deg på et seinere tidspunkt. Jeg prøver så godt jeg kan å være profesjonell og hate de to andre i stillhet, men det er vanskelig å tvinge seg selv hele tiden. Alle i bransjen kjenner til hvor dårlig sjefen min er som leder, og har hørt om veldig mange dårlige opplevelser med han fra andre i samme bransje. Anonymkode: c57e5...bd2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg får seriøst ikke sove. Anonymkode: c57e5...bd2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 Regner med du har vært hos lege for å få konstantert bronkitt? Og har vært sykmeldt? Da viser du skriv fra legen om diagnosen. Vennen som er død? Vis de dødsannonsen. si at du føler deg mistenkeliggjort og ønsker å vise dokumentasjon på det du beskriver Anonymkode: 872d4...e1c 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Regner med du har vært hos lege for å få konstantert bronkitt? Og har vært sykmeldt? Da viser du skriv fra legen om diagnosen. Vennen som er død? Vis de dødsannonsen. si at du føler deg mistenkeliggjort og ønsker å vise dokumentasjon på det du beskriver Anonymkode: 872d4...e1c Ja seff, må ha med antibiotika i morgen, har to dager igjen Anonymkode: c57e5...bd2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #9 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg vurderer å bare bli hjemme Anonymkode: c57e5...bd2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #10 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Regner med du har vært hos lege for å få konstantert bronkitt? Og har vært sykmeldt? Da viser du skriv fra legen om diagnosen. Vennen som er død? Vis de dødsannonsen. si at du føler deg mistenkeliggjort og ønsker å vise dokumentasjon på det du beskriver Anonymkode: 872d4...e1c Nei. De har vel fått sykmelding fra legen? Ta dette opp med hovedtillitsvalgt og hovedverneombud omgående. Anonymkode: 23014...367 3
Polyester Skrevet 26. oktober 2021 #11 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. De har vel fått sykmelding fra legen? Ta dette opp med hovedtillitsvalgt og hovedverneombud omgående. Anonymkode: 23014...367 Nei det er bare to andre personer som jobber i bedriften, så det er ingen å ta det opp med.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #12 Skrevet 26. oktober 2021 Shit glemte å poste som anonym. Anonymkode: c57e5...bd2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #13 Skrevet 26. oktober 2021 Kondolerer så mye❤️ Det må være utrolig vanskelig å miste en venn, og ekstra vondt er det nok når arbeidsplassen ikke viser omsorg, men mistenkeliggjør deg for å ikke snakke sant. Det er jo virkelig ikke greit! Hva slags arbeidsplass er dette? Hvis du er organisert må du ta dette med dem. Skjønner at du gruer deg. Jeg tror jeg ville sagt opp og sykemeldt meg ut oppsigelsestiden. Ta opp problematikken i bedriften med legen, så skjønner h•n det. Har du utdannelse? Bor du for deg selv og har faste utgifter? Er du avhengig av full inntekt? Men husk, hvis du blir hjemme i dag tror jeg det er umulig for deg å komme tilbake. Det blir ikke bedre å komme i morgen, etter å ha vært syk i dag også. Lykke til 🌸Gjør det som er best for deg! Anonymkode: 5e1db...09e 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #14 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Shit glemte å poste som anonym. Anonymkode: c57e5...bd2 Det går bra! Ring legen og spør om forlenget sykemelding. Forklar hvordan du har det på jobb, og hva det gjør med deg. Det er helt normalt når jobbsituasjonen er slik. Man blir helt utkjørt psykisk. Det er derfor du ikke klarte å sove, og du går og kverner på dette. Jeg gjorde det selv en del av oppsigelsestiden hvor jeg ble behandlet dårlig. Anonymkode: bad69...c03 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #15 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kondolerer så mye❤️ Det må være utrolig vanskelig å miste en venn, og ekstra vondt er det nok når arbeidsplassen ikke viser omsorg, men mistenkeliggjør deg for å ikke snakke sant. Det er jo virkelig ikke greit! Hva slags arbeidsplass er dette? Hvis du er organisert må du ta dette med dem. Skjønner at du gruer deg. Jeg tror jeg ville sagt opp og sykemeldt meg ut oppsigelsestiden. Ta opp problematikken i bedriften med legen, så skjønner h•n det. Har du utdannelse? Bor du for deg selv og har faste utgifter? Er du avhengig av full inntekt? Men husk, hvis du blir hjemme i dag tror jeg det er umulig for deg å komme tilbake. Det blir ikke bedre å komme i morgen, etter å ha vært syk i dag også. Lykke til 🌸Gjør det som er best for deg! Anonymkode: 5e1db...09e Tusen takk ❤️ Jeg snakket med legen og han ga meg en uke til. Jeg har dessverre ikke utdannelse. Jeg bor med en samboer og vi har lån og faste utgifter sammen. Jeg er avhengig av noe inntekt i alle fall, og selvfølgelig så nært full inntekt som mulig siden jeg ikke har tjent mer enn lovpålagt minstelønn i denne bedriften, selv etter å ha jobbet der i mer enn tre år. Jeg finner bare flere og flere grunner til å ikke reise. Vet ikke helt akkurat hva jeg er redd for heller, bare kjenner den råtne følelsen av å ikke ville dra. Anonymkode: c57e5...bd2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #16 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk ❤️ Jeg snakket med legen og han ga meg en uke til. Jeg har dessverre ikke utdannelse. Jeg bor med en samboer og vi har lån og faste utgifter sammen. Jeg er avhengig av noe inntekt i alle fall, og selvfølgelig så nært full inntekt som mulig siden jeg ikke har tjent mer enn lovpålagt minstelønn i denne bedriften, selv etter å ha jobbet der i mer enn tre år. Jeg finner bare flere og flere grunner til å ikke reise. Vet ikke helt akkurat hva jeg er redd for heller, bare kjenner den råtne følelsen av å ikke ville dra. Anonymkode: c57e5...bd2 Bra du fikk sykemelding! Man skal ikke ha det slik på jobb som du beskriver. Søk jobber mens du er hjemme, og så er det slik i Norge at du har rett på dagpenger mens du søker. Dette ordner seg! Bra du skal bort derfra. Anonymkode: bad69...c03
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #17 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk ❤️ Jeg snakket med legen og han ga meg en uke til. Jeg har dessverre ikke utdannelse. Jeg bor med en samboer og vi har lån og faste utgifter sammen. Jeg er avhengig av noe inntekt i alle fall, og selvfølgelig så nært full inntekt som mulig siden jeg ikke har tjent mer enn lovpålagt minstelønn i denne bedriften, selv etter å ha jobbet der i mer enn tre år. Jeg finner bare flere og flere grunner til å ikke reise. Vet ikke helt akkurat hva jeg er redd for heller, bare kjenner den råtne følelsen av å ikke ville dra. Anonymkode: c57e5...bd2 Så bra du fikk en uke til ❤️👍 Det er ikke vanskelig å forstå at du ikke vil dit lenger. De er jo ikke noe greie med deg, og man vil jo ikke være rundt folk som ikke behandler deg bra. I tillegg må du jobbe, og jeg antar at det ikke frister å skulle jobbe for noen som ikke respekterer deg. Prøv å søk jobber eller en utdannelse. Da kan du få lån og stipend. Kan det hjelpe ift. inntekt? Hvor gammel er du? Kan du få noe hjelp av foreldrene dine? Masse lykke til, og bruk denne uken for alt det er verdt til å finne en god løsning. De fortjener ikke å ha deg som kollega🌸 Anonymkode: 5e1db...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå