AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg har som 39 åring fått sopp infeksjon i underlivet for første gang i mitt liv. Er ikke gravid, ikke født barn, bruker aldri tamponger, tar ingen medisiner. Blir nå redd min kjæreste har vært utro og smittet meg. Vet dette er en lite sannsynlig årsak sammenlignet med andre faktorer. Likevel har jeg lyst til å spør han om han har vært utro fordi jeg har fått sopp. Er redd han kan bli sinna og mene jeg anklager han, samtidig er det en faktor jeg vil utelukke (om han svarer ærlig da) Innspill på om jeg kan ta opp det med han? Anonymkode: 93f5a...202
wandagirl Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Soppinfeksjon er svært vanlig selv om du ikke har hatt det tidligere. Hadde ikke falt meg inn å tenke utroskap pga det. Er det noe annet som gjør at du mistenker utroskap? 44
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Hæ? Nei! Har du vært syk, stresset, har det vært mye fukt, brukt mye truseinnlegg. Kan føre til sopp det! Anonymkode: 28b46...f7e 15
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 8 minutter siden, wandagirl said: Soppinfeksjon er svært vanlig selv om du ikke har hatt det tidligere. Hadde ikke falt meg inn å tenke utroskap pga det. Er det noe annet som gjør at du mistenker utroskap? Takk for fint svar. Nei, går ikke å mistenker han for det ellers. Anonymkode: 93f5a...202
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? Nei! Har du vært syk, stresset, har det vært mye fukt, brukt mye truseinnlegg. Kan føre til sopp det! Anonymkode: 28b46...f7e Takk for svar:) Har ikke vært syk på over ti år, men vært stresset i det siste ja. Anonymkode: 93f5a...202
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Hei ts☺️ Jeg hadde akkurat soppinfeksjon og jeg har hverken kjæreste eller hatt sex på ca to mnd. Trenger ikke å være utroskap altså Anonymkode: 2597c...fdc 17
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 Sopp er like vanlig som å få som singel eller kjærester. Veit du ikke dette i en alder av 39? 🤔 Anonymkode: 842a2...f0c 25
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei ts☺️ Jeg hadde akkurat soppinfeksjon og jeg har hverken kjæreste eller hatt sex på ca to mnd. Trenger ikke å være utroskap altså Anonymkode: 2597c...fdc Hei og takk for ditt svar 🙂 Anonymkode: 93f5a...202
ToMan Skrevet 25. oktober 2021 #9 Skrevet 25. oktober 2021 Helt enig med de over her om at soppinfeksjon absolutt ikke er et tegn på utroskap. Soppinfeksjon er ikke smittsomt og har helt andre grunner. Google det så får du opp mulige forklaringer. Og ja, det er veldig vanlig og helt ufarlig. Stress, fukt,overdreven såpebruk som forstyrrer normalfloraen i underlivet, annen sykdom, graviditet og bruk av diverse medisiner (bl.a antibiotika) kan være mulige forklaringer. 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #10 Skrevet 25. oktober 2021 Tusen ting kan føre til sopp: Antibiotika Stress/flytting Endringer i kosthold etc. Utroskap står ikke på toppen av sannsynlighetslisten en gang Anonymkode: ea63e...94a 11
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #11 Skrevet 25. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sopp er like vanlig som å få som singel eller kjærester. Veit du ikke dette i en alder av 39? 🤔 Anonymkode: 842a2...f0c Jeg vet at det kan skyldes ulike faktorer, inkludert smitteoverføring. Hadde eliminert vekk alle, så satt jeg igjen med smitteoverføring.. Anonymkode: 93f5a...202
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #12 Skrevet 25. oktober 2021 Snakk med han uansett. Kan være lurt at dere begge tar soppkur samtidig. Så ikke dere smitter hverandre fram og tilbake. Han kan være bærer uten å ha større utbrudd selv, mens det nå slår ut hos deg som har vært en del stressa. Anonymkode: 2dea0...7ba 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #13 Skrevet 25. oktober 2021 1 minutt siden, ToMan said: Helt enig med de over her om at soppinfeksjon absolutt ikke er et tegn på utroskap. Soppinfeksjon er ikke smittsomt og har helt andre grunner. Google det så får du opp mulige forklaringer. Og ja, det er veldig vanlig og helt ufarlig. Stress, fukt,overdreven såpebruk som forstyrrer normalfloraen i underlivet, annen sykdom, graviditet og bruk av diverse medisiner (bl.a antibiotika) kan være mulige forklaringer. Tusen takk Anonymkode: 93f5a...202
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #14 Skrevet 25. oktober 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen ting kan føre til sopp: Antibiotika Stress/flytting Endringer i kosthold etc. Utroskap står ikke på toppen av sannsynlighetslisten en gang Anonymkode: ea63e...94a Jeg kanskje bør spare han for det spørsmålet Anonymkode: 93f5a...202 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Snakk med han uansett. Kan være lurt at dere begge tar soppkur samtidig. Så ikke dere smitter hverandre fram og tilbake. Han kan være bærer uten å ha større utbrudd selv, mens det nå slår ut hos deg som har vært en del stressa. Anonymkode: 2dea0...7ba Det er nok den riktige måte å ta det opp på Anonymkode: 93f5a...202 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #16 Skrevet 25. oktober 2021 Alle har sopp i vagina. Det er når de tar over og det blir for mange at man får en soppinfeksjon. Det er ikne en seksuelt overførbar infeksjon, og alle kan få soppinfeksjon når som helst. Anonymkode: f0f68...f44 10
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #17 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Snakk med han uansett. Kan være lurt at dere begge tar soppkur samtidig. Så ikke dere smitter hverandre fram og tilbake. Han kan være bærer uten å ha større utbrudd selv, mens det nå slår ut hos deg som har vært en del stressa. Anonymkode: 2dea0...7ba Dette er ikke riktig. Sopp smittes ikke "frem og tilbake" fordi alle har sopp. Det er i normalfloraen. Det er ikke nødvendig for mannen å ta soppkur, og man skal ikke ta det hvis man ikke har infeksjon. Anonymkode: f0f68...f44 11
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #18 Skrevet 25. oktober 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Alle har sopp i vagina. Det er når de tar over og det blir for mange at man får en soppinfeksjon. og alle kan få soppinfeksjon når som helst. Anonymkode: f0f68...f44 Jeg har aldri hatt sopp. ~K46 Anonymkode: b8675...cd1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #19 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke riktig. Sopp smittes ikke "frem og tilbake" fordi alle har sopp. Det er i normalfloraen. Det er ikke nødvendig for mannen å ta soppkur, og man skal ikke ta det hvis man ikke har infeksjon. Anonymkode: f0f68...f44 Man kan absolutt smitte fram og tilbake selv om alle har litt sopp. Da jeg fikk sopp etter en lengre antibiotikakur, og det ikke gikk bort før jeg begynte på pillekur i tillegg til soppkrem, fikk jeg beskjed av legen om å bruke kondom med daværende partner mens jeg tok ferdig soppkuren, for at han ikke skulle smitte meg tilbake med min egen sopp. Anonymkode: ea63e...94a 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #20 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri hatt sopp. ~K46 Anonymkode: b8675...cd1 Joda. Det vi kaller sopp er strengt tatt bare MER sopp. https://www.apotek1.no/intim-og-underliv/sopp-og-kloe-i-underlivet Anonymkode: ea63e...94a 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå