AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Det nærmer seg Halloween.. Vi foreldrene har en felles gruppe vi kan snakke sammen på, som er for hele trinnet, ikke klassevis. (2 klasser slått sammen - ca. 60 elever) Noen tok initiativ til å lage en felles fest på Halloween, men det var ikke noe kjempe-engasjement rundt det (hvem skal huse alle barna), så nå har et par av foreldrene istedet begynt å invitere til små feiringer hjemme hos seg. Dette er kjempefint! Problemet er bare at hver av disse, inviterer de 3-4 nærmeste vennene til sine barn, og da er det noen som ikke blir bedt! Min datter har blitt bedt et sted, men hun har også avtalt å være med én annen jente, som ikke har blitt bedt noe sted.. Så nå føler hun seg "mellom barken og veden". Her ber de på tvers av klassene, og jeg synes det virker litt kaotisk. (Vi flyttet hit midt i koronaen, og er vant til mindre klasser.) Min datter ønsker jo både feiring med flere og å gå med denne venninna, men venninna blir nok ikke bedt på den samme festen, da hun ikke er "like nær" hun som arrangerer. Synes dette er litt vanskelig? Hvordan gjør dere det? Jeg må jobbe på Halloween, så min datter skal overnatte hos venninnen. Ellers kunne jeg også bidratt med å ha noen av jentene her. Anonymkode: 9ef18...c9a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Hadde sagt til de de som har invitert at hun gjerne vil komme, men allerede har avtalt med den andre jenten. Vil anta det ikke er problem å ta med ei ekstra på feiringen. Anonymkode: d3fae...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Hos oss tok en familie på trinnet initiativ til å invitere alle guttene via klassens facebookside. Noen dager senere inviterte en annen familie alle jentene. Viste seg at halvparten av jentene allerede skulle på et arrangement via en fritidsaktivitet, så da ble det ganske passe antall også. Vips var alle i klassen invitert, og den eneste utfordringen er hun som ikke får lov å gå i bursdager eller feiringer fordi hennes mor har en fiks ide om at da blir hun for norsk. Anonymkode: 705a4...2ee
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde sagt til de de som har invitert at hun gjerne vil komme, men allerede har avtalt med den andre jenten. Vil anta det ikke er problem å ta med ei ekstra på feiringen. Anonymkode: d3fae...b4e Jeg prøvde akkurat dette. Fikk beskjed om å ta kontakt om noe endret seg. Anonymkode: 9ef18...c9a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #5 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg prøvde akkurat dette. Fikk beskjed om å ta kontakt om noe endret seg. Anonymkode: 9ef18...c9a Som i at det ikke var ok å ta med denne andre jenta?? Anonymkode: 5c899...c8f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Litt vanskelig å endre det nå, men til neste år kanskje. Ta å se på muligheten til å låne gymsal/andre rom på skolen/grendehus/idrettshall/andre lokaler og arranger der. Her har fau i år lånt grendehuset, men tidlere har det vel vært gymsalen, de arrangerer da for 1-7 klasse, ca 30 på hvert trinn. I fjor var det flerbruksrommet eller kantina, men da ble det arrangert klassevis pga corona. Sånne arrangementer er helt supert for samhold på skolen, både klassen og på tvers av klasser/trinn. Så det bør virkelig jobbes for at aktiviteter skal arrangeres Anonymkode: 1aa60...b99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå