AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Vi er på husjakt og har funnet et hus vi er interessert i. Men det står i taksten at vannrørene har nådd sin forventede levetid, i tillegg til at det har begynt å dryppe/bli svakheter i rørene i kjeller og kjøkkenbenk . Bør vi da regne med å måtte bytte ut alt av rør? Dere som har gjort det, hvor mye kostet det ca? Anonymkode: 712a7...fe3
tdm900 Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Vil tror det er stålrør, som kan være proppfulle av rust innvendig. Når du tapper vann, så høres det over hele huset. Leide i et slik hus, og der ble det byttet ut med kobber rør, og det ble så og si stille. Ta den kostnaden og bytt ut alt av rør om dere kjøper det. Kostnaden blir som å spørre, hvor langt er et tau. Kommer an på hvor i landet osv. Tipper mellom 50.000 og 70.000,-. Og nå må du ha en som er godkjent for å bytte ut. Kommer nye regler på mye fra 1 januar. Men se også over det elektriske, om det er skrusikringer, få det byttet ut med automater.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Tja, hva slags rør er det? Kobberrør har levetid opp til 100 år, men at det er vist svakheter i rørene er jo skummelt. Har du mulighet til å betale en rørlegger til å bli med på visning, så ville jeg anbefalt det Anonymkode: 1600a...b5c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg kjøpte et gammelt hus med gamle kobberrør, og skiftet alle rør da jeg pusset opp badet. Mitt beste råd er å få pristilbud fra flere rørleggerfirma, og velge det man kommer best ut av. Anonymkode: a46c2...33a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #5 Skrevet 26. oktober 2021 Skiftet ut alt av rør her, men skiftet det ut selv og fikk en rørlegger til å koble på sånn det ble lovlig. Betalte timepris og kom på ca 80.000 om jeg ikke husker helt feil. Anonymkode: 5cbca...019
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå