Gå til innhold

Noen som har bodd på hotell i jula fordi de ikke vil sove hos familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skilte foreldre. Jeg er som regel annen hvert år hos mamma og pappa. Bor 3 1/2 timer unna pappa og 45 minutter unna mamma. Det er pappa sin tur i år. Jeg og pappa har ikke det beste forholdet. jeg ser pappa kun 3-4 ganger i året.  Jeg vil derfor ikke sove hos han, men jeg vet broren min og barna hans skal sove over. Jeg har ok forhold til broren min.

Er det rart å sove på hotell på lille julaften og julaften? Noen som har gjort det og kan melde om gode erfaringer? Bestekompisen mente at det var unormalt og at jeg ikke kunne ta med barna mine på et hotell på julaften, men er det så ille?? Pleier ikke hotell å pynte litt til jul da? Barna er vant med å sove på hotell, men det blir da første gang på julaften. Begge barna er under 3 år. 

Anonymkode: c3ef8...d05

Skrevet

Jeg har bodd på hotell i jula. Det var mest fordi det ikke var plass til oss, da. Det gikk helt fint. Jeg kan aldri tenke meg at barn under tre år vil reagere på det.

Vær oppmerksom på at ikke alle hoteller er åpne juleaften, så sjekk ut det før du bestemmer deg.

Anonymkode: 593a8...fac

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring med jul og familie: Gjør det som får deg til å ha det best mulig i jula, ikke det alle andre forventer at du skal gjøre. Hvis du får en hyggeligere julefeiring av hotellovernatting, så for det. Men det kan jo samtidig være strategisk lurt å finne på en unnskyldning for hvorfor du gjør det, noe med at barna trenger ro eller noe helt annet.

Lykke til, håper du finner ut av det!

Anonymkode: aaeb7...b5a

• Liker 7
Skrevet

Nå som du har barn er det en gyllen anledning til å feire jul hjemme hos dere. 

Skap juleminner hjemme hos dere. 

Så kan du heller inviterer foreldrene dine annenhver jul. Høres ikke ut som et tap hvis faren din ikke kommer.. 

Anonymkode: 8e525...cf5

• Liker 2
Skrevet

Ville sjekket om hotellet faktisk var åpent, tipper endel hotell stenger julaften/1.juledag. 
Også ville jeg bare si at du ikke må feire hos faren din om forholdet ikke er så godt. Han skal åpenbart ikke feire alene, så om du vil feire hvert år med moren din så er det noe du kan gjøre med god samvittighet!

Men ellers kan det sikkert vært veldig koselig å våkne på hotell på julaften. Det er jo mulig å ha en deilig morgen i sengen, ta med julestrømper og kanskje en liten nisse å pynte med.

Anonymkode: c83d2...29a

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke lage dine egne tradisjoner? Om du ikke vil være hos din far så dra til din mor? Du må ikke feire hos far fordi det er hans tur! Du er jo voksen og har egne barn, lag deres egne tradisjoner!

Anonymkode: ec8d0...bd9

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor styre med å balansere mellom foreldrene dine annenhvert år, når du heller kan være hjemme og lage tradisjoner for barna dine? :) Inviter heller folk til dere, og om barna er under 3 år legger de seg gjerne noenlunde tidlig uansett. 

Anonymkode: 04e20...ac4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nå som du har barn er det en gyllen anledning til å feire jul hjemme hos dere. 

Skap juleminner hjemme hos dere. 

Så kan du heller inviterer foreldrene dine annenhver jul. Høres ikke ut som et tap hvis faren din ikke kommer.. 

Anonymkode: 8e525...cf5

Ts her. Det skulle jeg gjerne ha gjort om vi ikke bodde i en blokk / leilighet på 60 kvadrat. Ikke verdens mest koselige sted.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du ikke lage dine egne tradisjoner? Om du ikke vil være hos din far så dra til din mor? Du må ikke feire hos far fordi det er hans tur! Du er jo voksen og har egne barn, lag deres egne tradisjoner!

Ts her. Nei, jeg må ingenting men vil gjerne være rettferdig og ta vare på mine foreldre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor styre med å balansere mellom foreldrene dine annenhvert år, når du heller kan være hjemme og lage tradisjoner for barna dine? :) Inviter heller folk til dere, og om barna er under 3 år legger de seg gjerne noenlunde tidlig uansett. 

Anonymkode: 04e20...ac4

Ts her. Det skulle jeg gjerne ha gjort om vi ikke bodde i en blokk / leilighet på 60 kvadrat. Ikke verdens mest koselige sted. 

Skrevet

Har leid Airbnb og bodd på hotell. Beste valget jeg har gjort, både for meg selv og barna. 

Anonymkode: 6aa61...d0f

• Liker 3
Skrevet

Ja, svigermor har en personlighetsforstyrrelse, og det er ikke noe vi ønsker å utsette barna for. Vi besøker henne, og så trekker vi oss unna. 

Anonymkode: 46658...177

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ts her. Nei, jeg må ingenting men vil gjerne være rettferdig og ta vare på mine foreldre.

Du er voksen nå! Du trenger ikke å dele deg mellom foreldrene dine! Tenk på dine barn istedenfor og lag deres egne tradisjoner! 

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Da må du gjøre en innsats for å få det koseligere da! Eier du kan du kanskje male litt? Om ikke hele stuen så kanskje en kontrastvegg? Kjøp julepynt og pynt masse! Se muligheter, ikke begrensinger!

• Liker 4
Skrevet

Det er klart du kan sove på hotell, om du tenker det blir koseligere enn å sove hos faren din. Men det kan jo bli litt tungvint å drive å dra med seg to barn til og fra faren din og hotellet på julaften? Kanskje de blir trøtte og slitne, og helst bare vil ha en seng der de er? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må jo ikke være rettferdig, om du og faren din ikke har et godt forhold? 

Anonymkode: 73565...f4c

Skrevet

Hva med å sove en natt på hotell, lille juleaften, og sove hos faren din juleaften?

Da får du og de små litt ro en dag/kveld/morgen, men så slipper du å dra de fra kosen juleaften for å dra til hotellet for legging.

Anonymkode: 09f2c...887

Annonse
Skrevet

Barna dine vil vel synes det er mer stas å bo hos bestefar med onkel og barna hans der også? Er forholdet så anstrengt at du ikke kan sove der, så kan man jo spørre seg om det i hele tatt er vits å feire jul sammen.

Skrevet

Hadde glatt sovet på hotell for å få privatliv.

Anonymkode: 34e6a...409

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...