Million Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg har brukt ørepropper ment for svømming, noe som for så vidt var ok, men man ble ganske svett i øret av det. Så har jeg prøvd en stund nå ørepropper i skum, som man klemmer sammen og dytter kjapt på plass i øreåpningen, der skummet utvider seg igjen og tetter. De demper lyder ganske bra, men de har dessverre lett for å falle ut, eller så klør jeg meg på øret i søvne så de faller ut av det. Men det står at de skal ha en lydreduksjon på 35 decibel. Disse øreproppene i voks har jeg ikke prøvd, men det står at de har en lydreduksjon på bare 27 decibel, noe som er vesentlig dårligere enn de i skum. Noen som har andre forslag? Gjerne linker til produktene, ev hvilket apotek eller nettbutikk dere får kjøpt dem i. Jeg har støyende naboer. Mannen snorker så inn i helv.... at det er som å ha et sagbruk på rommet. Umulig å sove uten ørepropper. Har faktisk prøvd støykansellerende hodetelefoner også, ment for snekkere og andre som jobber i støyende miljøer, men det var ubehagelig å skulle sove med. Man er jo nødt til å ligge på rygg, og jeg sover helst på siden. De ble lagt vekk.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg bruker ørepropper av voks og syntes de er best, for de dekker bedre til slik at det ikke blir gliper på samme måte som jeg opplever med skum. Det fungerer litt på samme måte som voks, men er fastere og mindre klissete. Fortrekker merket som du linker til. Jeg syntes de gir en veldig god støtdemper, særlig for lyder som er litt på avstand (feks trafikk utenfor vinduet) men den verste snorkelyden tar de nok ikke. Anonymkode: 28f25...a75 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Million skrev (35 minutter siden): Jeg har brukt ørepropper ment for svømming, noe som for så vidt var ok, men man ble ganske svett i øret av det. Så har jeg prøvd en stund nå ørepropper i skum, som man klemmer sammen og dytter kjapt på plass i øreåpningen, der skummet utvider seg igjen og tetter. De demper lyder ganske bra, men de har dessverre lett for å falle ut, eller så klør jeg meg på øret i søvne så de faller ut av det. Men det står at de skal ha en lydreduksjon på 35 decibel. Disse øreproppene i voks har jeg ikke prøvd, men det står at de har en lydreduksjon på bare 27 decibel, noe som er vesentlig dårligere enn de i skum. Noen som har andre forslag? Gjerne linker til produktene, ev hvilket apotek eller nettbutikk dere får kjøpt dem i. Jeg har støyende naboer. Mannen snorker så inn i helv.... at det er som å ha et sagbruk på rommet. Umulig å sove uten ørepropper. Har faktisk prøvd støykansellerende hodetelefoner også, ment for snekkere og andre som jobber i støyende miljøer, men det var ubehagelig å skulle sove med. Man er jo nødt til å ligge på rygg, og jeg sover helst på siden. De ble lagt vekk. QuiesØrepropper Voks fungerer best for meg Anonymkode: ab218...c78 3
Pragmatikeren Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 Sov-i-ro synes jeg fungerer absolutt best! 1
Million Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2021 Pragmatikeren skrev (7 timer siden): Sov-i-ro synes jeg fungerer absolutt best! Takk for forslaget, de skal jeg se etter. Jeg finner dem imidlertid ikke i de to apotek-kjedene som er nærmest meg. Skal lete videre. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #6 Skrevet 26. oktober 2021 Enig med at voks er best. Jeg bruker alltid de av voks og de fungerer bra. Bare forme dem til og dytt dem langt inn i øret. Jeg hører nesten ikke noe da, og jeg har veldig lett for å ikke sovne hvis det er lyder. Anonymkode: 19f1c...30a 1
Leo Skrevet 26. oktober 2021 #7 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg var nærmest desperat en sommer da jeg hadde store smerter, ikke kunne lukke vinduet på grunn av varmen og våknet så snart det fløy en spurv forbi. Alt ble prøvd og jeg landet også på disse i voks. Nå er det ikke like ille så da bruker jeg støydempende hodetelefoner av den typen man setter inn i ørene og hører på lydbok. Da får jeg en slags "motlyd" som gjør at jeg ikke hører lyder utenfra like godt. Man må jo ikke høre på lydbok og det finnes massevis av lyder man kan laste ned som bølgeskvulp, hvalsang, fuglekvitter etc. etc. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #8 Skrevet 26. oktober 2021 Tidligere har jeg prøvd voks og synes det var veldig bra, men detter lett ut på meg. Har du vurdert å kjøpe formstøpte ørepropper? Det er dyrt, men absolutt verdt det synes jeg. Det er helt dønn stille, behagelig og detter ikke ut i løpet av natten. https://hoer.no/formstopte-orepropper/ Anonymkode: 0a68a...464
Tough cookie Skrevet 26. oktober 2021 #9 Skrevet 26. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Tidligere har jeg prøvd voks og synes det var veldig bra, men detter lett ut på meg. Har du vurdert å kjøpe formstøpte ørepropper? Det er dyrt, men absolutt verdt det synes jeg. Det er helt dønn stille, behagelig og detter ikke ut i løpet av natten. https://hoer.no/formstopte-orepropper/ Anonymkode: 0a68a...464 Jeg har formstøpte ørepropper og synes ikke de funker i det hele tatt. Endret 26. oktober 2021 av Tough cookie
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #10 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tidligere har jeg prøvd voks og synes det var veldig bra, men detter lett ut på meg. Har du vurdert å kjøpe formstøpte ørepropper? Det er dyrt, men absolutt verdt det synes jeg. Det er helt dønn stille, behagelig og detter ikke ut i løpet av natten. https://hoer.no/formstopte-orepropper/ Anonymkode: 0a68a...464 Jeg pleier å dytte de mer inn med jevne mellomrom. Anonymkode: ab218...c78
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #11 Skrevet 26. oktober 2021 De i voks som nevnes her syns jeg demper lyd best, men faller lett ut. Og så er de så klissete! Anonymkode: df690...2b8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #12 Skrevet 26. oktober 2021 Tough cookie skrev (4 timer siden): Jeg har formstøpte ørepropper og synes ikke de funker i det hele tatt. Jeg er enig med deg. De funker dårlig og er dyre. Anonymkode: a645d...63f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #13 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De i voks som nevnes her syns jeg demper lyd best, men faller lett ut. Og så er de så klissete! Anonymkode: df690...2b8 Jeg bruker enganshanske når jeg skal sette de inn og når jeg skal dytte de lengre inn i løpet av dagen og når jeg skal fjerne de fra ørene. Anonymkode: ab218...c78
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #14 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg bruker "max lite" skumpropper, klemmer de sammen inn i øret og synes de demper støy ganske greit. Bedre en quies. Men de kan falle ut ja dersom man klør seg i øret i løpet av natten. Anonymkode: acbd8...cd4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #15 Skrevet 26. oktober 2021 Sov-i-ro tar snorking absolutt best. Har prøvd alle varianter. Jeg tåler verken pustelyder eller snorking på natta;) Anonymkode: c9d86...eb3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #16 Skrevet 26. oktober 2021 Million skrev (13 timer siden): Takk for forslaget, de skal jeg se etter. Jeg finner dem imidlertid ikke i de to apotek-kjedene som er nærmest meg. Skal lete videre. Jeg liker ikke Quies, bruker det andre merket som har orange med «vinger». Max Lite er det ser jeg her Selges på apotek. Har vurdert formstøpte, men tror de vil bli for faste. Anonymkode: 37962...558
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #17 Skrevet 26. oktober 2021 Bose sleepbuds!!!! De har reddet livet mitt. Alt annet er søppel i forhold, jeg har prøvd alt. Har en mann som snorker som et uvær (og ja han er sjekket og operert uten hell). Anonymkode: df365...f44
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #18 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg bruker rosa vokspropper men sist jeg skulle kjøpe var de utsolgt så jeg endte opp med silikonpropper og de satt dønn hele natta pluss de tettet enda bedre for lyd enn voks. Anonymkode: 283f4...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå