Gå til innhold

Når man skal måle foten til barnet å bestille sko på nett, hva blir riktig da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bestille håndballsko til 10-åringen på nett. Der står det jo cm i forhold til størrelse. Hun havnet akkurat på cm til den størrelsen jeg trodde hun måtte ha. Altså 22,9 cm tilsvarer str. 37 som jeg trodde hun måtte ha. Da er det vel slik at det er den størrelsen hun skal ha? Og ikke 38 som er 23,2 cm? Jeg mener å huske det er lagt til litt «voksetillegg» på den størrelsen man måler de til?

Anonymkode: 4d8cb...00e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal bestille håndballsko til 10-åringen på nett. Der står det jo cm i forhold til størrelse. Hun havnet akkurat på cm til den størrelsen jeg trodde hun måtte ha. Altså 22,9 cm tilsvarer str. 37 som jeg trodde hun måtte ha. Da er det vel slik at det er den størrelsen hun skal ha? Og ikke 38 som er 23,2 cm? Jeg mener å huske det er lagt til litt «voksetillegg» på den størrelsen man måler de til?

Anonymkode: 4d8cb...00e

Det der er så vanskelig. Men iallfall er det lurt med sko som sitter godt på foten. Så hadde ikke hatt for mye vokseplass. Hadde selv bestilt begge størrelser og returnert de du ikke skal ha. 

Skrevet

Og husk at føtter hovner opp litt med aktivitet, iallefall for voksne.  

Anonymkode: ee394...ffb

Skrevet

Bestill begge. Om 37 er for smått, returner. Om 38 er for stort, putt i skapet til passe.

Anonymkode: 94848...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...