Gå til innhold

Har ikke kjent bevegelse etter ultralyd i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt nervøs da jeg ikke har kjent noe liv etter jeg var på ultralyd i dag😨 Alt så fint ut på ultralyden, med en bankende hjerte. Han beveget seg ikke så mye da som vanlig heller, men jeg er kommet til uke 24, og da kan det jo være det var midt i søvnen.

Føler jeg ikke kan ringe føden da jeg var inne på ultralyd tidligere i dag å så et levende foster.

Har du noe positivt å komme med for å gjøre meg litt mindre nervøs?😅

Anonymkode: 6b677...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk et par glass med iskald brus eller saft. Det hjalp alltid meg når det ble mindre liv enn jeg var vant til. Det var også noen perioder som var roligere, så det kan hende at han har begynt en rolig periode

Anonymkode: fbec8...54e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Drikk et par glass med iskald brus eller saft. Det hjalp alltid meg når det ble mindre liv enn jeg var vant til. Det var også noen perioder som var roligere, så det kan hende at han har begynt en rolig periode

Jeg har forsøkt å både drikke og spise noe. Har merket at jeg gjerne kjenner noe rett etter jeg har spist. Men ingenting nå. Håper han er inne i en rolig periode da, eller sparker i morkaken som ligger foran, eller at han sparker bakover der jeg ikke kjenner det🤞🏻

Skrevet

Tenker du må roe ned mange hakk. Du er bare i uke 24,du kan ikke løpe ned fødeavdelingen daglig fordi du er litt urolig.

Anonymkode: 7776b...d27

• Liker 2
Skrevet

Synes du virker litt vel hysterisk ja. Tviler på at du blir tatt alvorlig når du var på UL i dag

Anonymkode: 31ba0...671

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor var du på UL i uke 24? Bare nysgjerrig, så en annen som var på UL i uke 23 i en annen tråd og bare visste ikke at man tok UL på de ukene :)

Jeg er bare i uke 21 men om jeg begynner å stresse så kjenner jeg ikke noe, det er mest når jeg hviler at jeg kjenner bevegelse. Jeg har morkaken bak da, du som har den foran vil nok oftere ikke kjenne noe så tidlig etter hva jeg har lest.

Du kan jo se litt på kjennliv.no feks?

Anonymkode: 3af53...8e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker du må roe ned mange hakk. Du er bare i uke 24,du kan ikke løpe ned fødeavdelingen daglig fordi du er litt urolig.

Anonymkode: 7776b...d27

Begynner ikke de kommentarene her å bli litt oppbrukte og kjedelige nå. Finnes sikkert en mer interessant tråd for deg et annet sted.

Anonymkode: 84dd1...e3d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor var du på UL i uke 24? Bare nysgjerrig, så en annen som var på UL i uke 23 i en annen tråd og bare visste ikke at man tok UL på de ukene :)

Jeg er bare i uke 21 men om jeg begynner å stresse så kjenner jeg ikke noe, det er mest når jeg hviler at jeg kjenner bevegelse. Jeg har morkaken bak da, du som har den foran vil nok oftere ikke kjenne noe så tidlig etter hva jeg har lest.

Jeg var inne på grunn av høy BMI☺️ Da får man tettere oppfølging for å følge med på at babyen vokser normalt. Har ultralyd hver 4. uke☺️

Forsøker å lese litt på kjennliv.no👍🏻 Har fremdeles ikke kjent mye til liv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var inne på grunn av høy BMI☺️ Da får man tettere oppfølging for å følge med på at babyen vokser normalt. Har ultralyd hver 4. uke☺️

Det er helt i orden å ta en tlf før natten. La de som jobber med det ta en avgjørelse for deg. Jeg hadde ihvertfall tatt en tlf. 

Anonymkode: 84dd1...e3d

• Liker 2
Skrevet

Uke 24 er litt tidlig for å forvente at mønsteret er etablert og bevegelsene av jevn styrke. Skjønner at du blir urolig, men om du har kjent "noe" ikveld er det nok all grunn til å tro at alt er bra ❤❤

Anonymkode: 54a0f...a8f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg selv har fått ul i uke 24 pga at jeg har medfødt hjertefeil😊

Anonymkode: 5caa0...98e

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tjukke gravide kjenner ofte mindre liv fordi det ligger fett i veien. Og så har de jo perioder de sover de også. 

Anonymkode: 6ea1f...089

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tjukke gravide kjenner ofte mindre liv fordi det ligger fett i veien. Og så har de jo perioder de sover de også. 

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c5978...5f4

Skrevet

Er du bekymret, så ta en tlf 💕

Anonymkode: b8bfa...4da

Skrevet (endret)

Med foranliggende morkake er det ikke alltid man merker like mye bevegelse.  Går nok bra skal du se😊😊

Endret av Anonymous 91
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c5978...5f4

Hva er 🤦🏼‍♀️  Det er jo en kjensgjerning at fett polstrer så man kjenner mindre bevegelse. Det er jo derfor det kan være vanskelig med ul på overvektige også. 

Skrevet

Jeg er tyve kilo tyngre denne gangen enn jeg var da jeg fikk sønnen min (spiste så sinnssykt mange boller da jeg ammet ham 🙄😅). Jeg kjenner mindre liv denne gangen og har også tenkt at det er fordi jeg er litt tjukk.

Anonymkode: 948c0...3fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gir du ungen en kalddusj, da, eller hva er greia?

Anonymkode: d93d1...c81

Skrevet

Jeg hadde morkaka foran med begge mine og kjente i perioder ingenting selv om baby lå og sparka fordi morkaka lå i veien. Var litt nervøs pga av det var inne for å sjekke noen ganger, men alt var helt normalt. Kunne se på ultralyd at baby var aktiv og sparket og turna uten at jeg kjente det. 

Anonymkode: 125bb...419

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...