AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Hei! Jenta vår på ett år vil bare til meg (mor) når det er snakk om mor vs. far. I tillegg til at det bare er jeg som kan legge henne, roe henne ved nattlige oppvåkninger og trøste henne generelt, vil hun helst være sammen med meg all den øvrige tiden. Hvis far tar henne strekker hun seg etter meg, gråter, kan finne på å klamre seg fast etc. Når han først er sammen med henne og jeg er ute av syne, så går det stort sett greit. Jeg lurer først og fremst på om dette er vanlig? Har jeg/vi vært for dårlige til å la far ha henne selv om hun tydelig viser at hun ikke vil? Videre lurer jeg på hva som er beste måten å løse det på. F. eks. det med leggingen: dersom vi prøver at far skal legge, så hylgråter hun og det tar en time før hun roer seg, selv om jeg tar over. Kan jo for øvrig nevne at jeg er hjemme i permisjon, så hun går ikke barnehage. Far har hatt sin permisjon. Kan også nevne at hun ellers er veldig sosial og tillitsfull ovenfor andre voksne. Anonymkode: bd956...ee3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Ja, det er vanlig. Hold deg unna leggesituasjoner og lignende så hun ikke ser deg, så går dette fort over etter noen kvelder. Anonymkode: ed922...e36 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 De fleste barn jeg kjenner har hatt en kort eller lang sånn periode, også om far har vært i perm og det gikk helt fint. Så min erfaring bare fra å se på venner med barn er at det er vanlig iallfall Anonymkode: 9e332...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå