Gjest Atlantis Skrevet 9. oktober 2002 #1 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hvor naive kan vi nordmenn egentlig bli??? Hver gang statsbudsjettet blir lagt fram så starter hylekoret fra alle som føler seg sviktet av regjeringen. "Vi får ikke det vi ble lovet" og "dere sa jo at X skulle øke/reduserest..." er gjennomgangsmelodien. Det er veldig forståelig at folk synes politikere flest er udugelige døgenikker, men HVORFOR I ALL VERDEN TROR VI PÅ DEM ÅR ETTER ÅR ETTER ÅR ETTER...? Vi har faktisk litt av skylden selv her. Hvis barna våre kommer å maser om mer penger til ditt og mer til datt så forklarer vi at budsjettet er begrenset og at vi må prioritere noen få gode ting. Men når politikerne lover oss alle gode ting som tenkes kan - hva gjør vi da? Jo, vi hopper av glede og forventning og tror at NESTE ÅR skal alt som ikke er bra bli så flott så. Politikerne må love oss dette - hvik ikke blir de ikke valgt. Hvis FRP lover mer til de eldre, de unge, de syke, de friske, og alle midt i mellom - mens et annet tenkt parti kom inn og sa at de bare kunne love å få til noen bra saker på noen få områder, hvem hadde vunnet valget? det at FRP nå har 30% oppslutning kan vel tyde på at vi voksne selv ikke tar alvorlig den lærdommem vi forsøker å formidle til barna våre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 9. oktober 2002 #2 Del Skrevet 9. oktober 2002 Det er overraskende mange som ikke forstår at en god politiker er en ansvarlig politiker som også tør ta upopulære valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 9. oktober 2002 #3 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hva mener du er sammenhengen her Gurimalla ? Uansett, JEG har aldri stolt på politikerne som regjerer. Stemte på det politiske parti sist gang og hadde jeg ikke stemt som jeg gjorde, hadde jeg vel putta en blank lapp i boksen! Har fullstendig mistet tilliten..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 9. oktober 2002 #4 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har litt problem med at politikerne kun overbyr hverandre, det er lite konstruktive forslag til hvordan man skal få gjennomført noe uten å rope på mer penger og veldig mye mer penger. Det er lett å se at det er de kortsiktige mål (neste valg) som er det aller mest avgjørende for politikerne og ikke det beste for landet på lang sikt. Det er vanskelig å se resultater etter en regjering etter et år, i alle fall når regjeringspartiene må selge seg selv hele tiden for å få støtte fra opposisjonspartiene. Dette er en av konsekvensene man får med å ha så mange partier og så mange mindretallsregjeringer. Må si at jeg er oppgitt og jeg hadde ønsket at vi kunne fått dyktigere og mer seriøse politikere i Norge. Hvis det hadde vært skikkelig dyktige folk kunne vi gjerne ha betalt dem i massevis, det ville nok ha lønt seg i det lange løp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #5 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det er overraskende mange som ikke forstår at en god politiker er en ansvarlig politiker som også tør ta upopulære valg. Dette var bra skrevet. Jeg støtter nødvendigvis ikke den politikken som vi har nå, men uten litt prøvelser,utfordringer og upopulære valg, så får man heller ikke utviklet seg. Dette var jo så innteligent sagt. Vi kommer jo til å stå på stedet hvil hvis man ikke tar noen utfordringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #6 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det er overraskende mange som ikke forstår at en god politiker er en ansvarlig politiker som også tør ta upopulære valg. Dette var bra skrevet. Jeg støtter nødvendigvis ikke den politikken som vi har nå, men uten litt prøvelser,utfordringer og upopulære valg, så får man heller ikke utviklet seg. Dette var jo så innteligent sagt. Vi kommer jo til å stå på stedet hvil hvis man ikke tar noen utfordringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khalid Hagen Skrevet 10. oktober 2002 #7 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det er egentlig bare én politiker jeg har ordentlig respekt for akkurat nå, og det er Erna Solberg - selv om jeg er dundrende uenig i den politikken hun praktiserer. Jeg synes det er beintøft å si til alle ordførerne at "Ja, jeg hører at dere mener dere får for lite penger - og jeg kan love dere at det blir enda mindre." Hun TØR i hvert fall - det skal hun f...meg ha! Så får heller Bondeviken begynne å knaske piller igjen dersom verden blir for vanskelig for ham! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atlantis Skrevet 11. oktober 2002 #8 Del Skrevet 11. oktober 2002 Artig navn forresten..khal(id) Hagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå