Sunny Skrevet 11. mars 2002 #1 Del Skrevet 11. mars 2002 Inni inbydelsen vår har vi tenkt å skrive: I anledning A og B's bryllup den XXX har vi den glede å invitere til bryllupsfest på X Grendehus kl. 15.30. Bryllupsmiddagen serveres kl. 16.00. Vielsen finner sted i X kl. 12.30 Med vennlig hilsen C og D Forloveden min og jeg er ikke helt enige om vi skal skrive både klokkeslett for mottagelsen og middagen eller bare en av delene, og evt. hvilket kl. slett vi skal droppe. Vi er til fotografering etter vielsen og planen er å være ved festlokalet kl. 15.30. Samtidig som vi ønsker velkommen kl. 15.30, har vi tenkt å ha et lite program for gjestene etter kirken og til middagen starter slik aat de gjerne må komme før kl. 15.30. (Det tar ca.20 min. å kjøre fra kirka til festlokalet) Hvordan skal vi få formidlet alt dette til gjestene og hva bør vi ha på inbydelsen?? Håper noen forstår disse rotete tankene og har noen gode forslag å komme med ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 11. mars 2002 #2 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg hadde kun skrevet tidspunktet for når dere ønsker at gjestene skal være op plass. Ellers vil nok mange tro dere har satt av en halvtime til at alle skal rekke å komme..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanban Skrevet 11. mars 2002 #3 Del Skrevet 11. mars 2002 vi gifter oss i ...kirke kl.... og inviterer deretter til middag på slottet hvor vi samles kl..... Er ikke det litt enklere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 11. mars 2002 #4 Del Skrevet 11. mars 2002 noe sånt skrev vi, ja unntagen det m slottet da *S* er det ikke vanlig skikk å komme ca en halv time før det oppgitte kl slettet hvis det står bare middagstidspunkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 11. mars 2002 #5 Del Skrevet 11. mars 2002 Tror nok ikke du skal ta for gitt at alle møter en halvtime før... det er alltid noen som kommer i siste liten.. eller gjerne for sent...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. mars 2002 #6 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi skrev bare klokkeslettet for vielsen. Og at det "deretter ble transport til Huttaheiti grendehus for middag og fest". Alle var invitert til middag, og vi hadde leid buss som kjørte gjestene. Det var veldig greit å si fra at ting begynte faktisk i kirken. Jeg har sett fler som ikke "gidder" å få med seg vielsen - som faktisk er det viktigste... _________________ Klem fra Tusenfryd 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-03-11 20:46 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 11. mars 2002 #7 Del Skrevet 11. mars 2002 Så lenge det bare er en halv time det er snakk om synes jeg dere bare skal skrive når dere vil at gjestene skal komme. Vi skal ha mottakelse rett etter vielsen, og middag kl.18, og har derfor ikke skrevet klokkeslett på mottagelsen (buss fra kirken). Dette for at de som vil skifte til bunad, se til barna, ringe hjem eller hva som helst vet når de forventes å være tilbake i selskapslokalet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sony Skrevet 11. mars 2002 #8 Del Skrevet 11. mars 2002 Skriv tidspunkt for når du vil gjestene skal være på plass. Vi var i bryllup i tidligere og MÅTTE innom barnevakten før vi skulle møte til middag. I invitasjonen sto det "middag kl. 16.00", men det var ment oppmøte kl. 15.30 (dette sto ikke.....)Det var litt trasig å komme kl. 15.50 og forretten kom på bordet når vi kom inn døra. Nå var vi noen av de få som bodde rett ved lokalet, og var ikke med felles transport ned dit. Alle vet ikke at det er vanlig å møte en tid før... (Tenk litt på at ikke alle er så hekta på dette som vi er....)Men jeg syntes uansett at det var litt dumt at de startet før det kl.slettet som sto på innbydelsen. Som sagt skriv tidpunktet du vil at gjestene skal VÆRE der. Klem fra Sony Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Skrevet 11. mars 2002 #9 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi ha innvitert gjestene til klokken 1600, men middagen starter ikke før 1630. Greit at alle har rukket og komme, bli tatt skikkelig i mot og roet seg før man går til bords. Syns også det er greit med et klokkeslett, og enn hvor lite jeg liker at folk er for sene til avtaler så er det bare sånn at noen klarer ikke komme i rett tid uansett. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå