Gå til innhold

Eksponering av barn på Instagram/reklame - Hvilke kontoer er verstingene?

Vicnord84

Anbefalte innlegg

Tenkte på det i dag da jeg satt å scrollet... Gud, det er mange barn i dette land som jeg kunne ha pekt ut på lang avstand, og som jeg vet både navn, hobby, skole, alder, når de har bursdag og hvordan rommet deres ser ut. Blir faktisk litt skremt av tanken.

Men hvem er verstingene?

Stor, middels eller liten konto spiller ingen rolle... Bildene ligger jo offentlig ute på åpne Instagramprofiler, så hvem som helst kan jo finne dem uansett. 

Familien Nyhus, Sara Emilie (ikke like ille nå som før), Cathrineskaker, Bybellbea, Kreativhverdag er bare noen få jeg kommer på i farten.

Flere?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vicnord84 skrev (3 minutter siden):

Tenkte på det i dag da jeg satt å scrollet... Gud, det er mange barn i dette land som jeg kunne ha pekt ut på lang avstand, og som jeg vet både navn, hobby, skole, alder, når de har bursdag og hvordan rommet deres ser ut. Blir faktisk litt skremt av tanken.

Men hvem er verstingene?

Stor, middels eller liten konto spiller ingen rolle... Bildene ligger jo offentlig ute på åpne Instagramprofiler, så hvem som helst kan jo finne dem uansett. 

Familien Nyhus, Sara Emilie (ikke like ille nå som før), Cathrineskaker, Bybellbea, Kreativhverdag er bare noen få jeg kommer på i farten.

Flere?

Vet ikke hvem som er verst, men av de jeg har fulgt litt med på, så synes jeg Caroline Berg Eriksen er temmelig ille. Barna hennes kunne jeg plukket ut blant tusener av andre barn. Rommene deres, bursdager, skole, hobby...ja, det meste er vel delt. Det er galskap.

Men følger ikke med på så mange influencere med barn, så mulig det finnes de som er enda verre😒 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin Bergius (fra Paradise hotel) er ille.

Fru Mæla (fra Unge mødre) likeså.

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Berg Eriksen er en av verstingene, særlig pga miksen av thinspo / (halv)nakenhet / døtre på en og samme konto. Og Løvemammaene på insta, barn med div. diagnoser eksponeres hele tiden.

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina Skarbøe, Nyhus familien og CBE er vel de jeg syntes er aller verst!

Endret av maske
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns så synd på disse barna som ikke eier og får skape sin egen digitale identitet dersom de ønsker det! De er eksponert fra de var små.. noen av de jeg har bitt meg merke i er de helt åpenbare som CBE, Anna Rasmussen (som dog bygde opp blogg/karriere på datterens eksistens🥵) Idebank for småbarnsforeldre, Speiltvillingene men også noen semi-kjente som feks nevnte Fru Mæla fra unge mødre.. helt seriøst, er det verdt å eksponere ungene dine for en hel nasjon for rabatter/gratis barneklær? Da downsizer jeg heller mitt materalistiske behov/kjøpefokus og betaler klærne selv! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løvemammaene har jo edle motiver, men jeg synes de kunne droppet å eksponere ungene.

familien Nyhus er bare helt sjokkerende, og de aller verste, synes jeg. Det er bare ille. 

Caroline Berg Eriksen har jo holdt på siden tidenes morgen - eller siden før eldste ble født, med unntak av et par måneder etter eldstes fødsel. Det er virkelig ekstremt, og jeg reagerer på graden av iscenesettelse og stivpynting. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlottemsk har også en del dessverre, veldig synd for jeg liker henne egentlig veldig godt!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatiltreskatter

Der er det 99% reklame og spons- og ungene er så striglet og oppstilt at jeg blir uvel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (På 26.10.2021 den 22.26):

Løvemammaene har jo edle motiver, men jeg synes de kunne droppet å eksponere ungene.

familien Nyhus er bare helt sjokkerende, og de aller verste, synes jeg. Det er bare ille. 

Caroline Berg Eriksen har jo holdt på siden tidenes morgen - eller siden før eldste ble født, med unntak av et par måneder etter eldstes fødsel. Det er virkelig ekstremt, og jeg reagerer på graden av iscenesettelse og stivpynting. 

Hva er det Nyhus gjør som er verre enn CBE? Jeg hadde ikke hørt om dem før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Signerer den med «mammatilsk

Blålilla skrev (På 28.10.2021 den 6.35):

Mammatiltreskatter

Der er det 99% reklame og spons- og ungene er så striglet og oppstilt at jeg blir uvel.

Signerer denne 😕 hun har også fjerner slik at man ikke ser antall likes lenger heller 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På instagram viser folk omtrent hele fødselen sin. Gråtende babyer legges foreldre glatt ut video av. Her er det ikke så mange norske foreldre tror jeg, men mange arabiske/tyrkiske osv.

Det skulle vært forbudt å dele bilder av nakne/halvnakne barn på SoMe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iselin guttormsen og Sara Emilie, sluttet å føle begge for leeeenge siden, men treffer jeg de barna ute kunne jeg ha pekt de ut med en gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...