AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #21 Skrevet 26. oktober 2021 For meg ser det ut som at de har lagt sparkelremsen i feil sparkel som ikke limer denne remsen. Og da slipper den underlaget, og resultatet ligner på taket ditt. Vet du hvilke produkter som er brukt? Anonymkode: 3b269...35a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #22 Skrevet 26. oktober 2021 Uansett hvor dyktig maleren er, vil resultatet bli elendig dersom underlaget er dårlig. Underlag og forarbeid har veldig mye å si. Anonymkode: 275c1...f5f 3
Gjest Cisne Skrevet 26. oktober 2021 #23 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uansett hvor dyktig maleren er, vil resultatet bli elendig dersom underlaget er dårlig. Underlag og forarbeid har veldig mye å si. Anonymkode: 275c1...f5f Maleren må jo foreta ordentlig forarbeid… Hjelpes…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #24 Skrevet 27. oktober 2021 Cisne skrev (3 minutter siden): Maleren må jo foreta ordentlig forarbeid… Hjelpes… Hva da, hjelpes? Mange skylder på maleren her, og later til å tro at maling på magisk vis fyller alle ujevnheter. Vel, det er ikke helt sånn det fungerer. Dersom man har et team hvor én sparkler og én maler, bør man legge skylda der den hører hjemme. Anonymkode: 275c1...f5f 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #25 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva da, hjelpes? Mange skylder på maleren her, og later til å tro at maling på magisk vis fyller alle ujevnheter. Vel, det er ikke helt sånn det fungerer. Dersom man har et team hvor én sparkler og én maler, bør man legge skylda der den hører hjemme. Anonymkode: 275c1...f5f Maleren burde nektet å male når kollegaen hans hadde gjort en så dårlig jobb. Han visste jo da han så underlaget av hans jobb ikke ville ta seg godt ut pga. feilene kollegaen hadde gjort. Anonymkode: 26184...324 11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #26 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Maleren burde nektet å male når kollegaen hans hadde gjort en så dårlig jobb. Han visste jo da han så underlaget av hans jobb ikke ville ta seg godt ut pga. feilene kollegaen hadde gjort. Anonymkode: 26184...324 Jeg må si meg enig i dette. Anonymkode: 275c1...f5f 5
Snedig Skrevet 27. oktober 2021 #27 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva da, hjelpes? Mange skylder på maleren her, og later til å tro at maling på magisk vis fyller alle ujevnheter. Vel, det er ikke helt sånn det fungerer. Dersom man har et team hvor én sparkler og én maler, bør man legge skylda der den hører hjemme. Anonymkode: 275c1...f5f Det er jo en maler som sparkler og pusser. Når man sier maleren mener man jo ikke bare han som påførte selve malingen. 5
Kenelz Skrevet 27. oktober 2021 #28 Skrevet 27. oktober 2021 Dette skjer når sparkel ikke fester seg da den er for våt, spesielt ved skjøtene. Man kan vær veldig uheldig eller uerfaren, og da er det ikke noe annet enn å ta det opp med firmaet som utførte sparkelen/gipsingen.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #29 Skrevet 27. oktober 2021 Snedig skrev (32 minutter siden): Det er jo en maler som sparkler og pusser. Når man sier maleren mener man jo ikke bare han som påførte selve malingen. Ikke nødvendigvis. I vårt firma (og alle andre store firma) har de egne folk til å ta forarbeidet. En malermester har nok god koll på sparkling, men ikke en vanlig maler. Anonymkode: 99d26...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #30 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke nødvendigvis. I vårt firma (og alle andre store firma) har de egne folk til å ta forarbeidet. En malermester har nok god koll på sparkling, men ikke en vanlig maler. Anonymkode: 99d26...cc6 Når jeg har pusset opp og brukt malefirmaer har maleren gjort både sparkling og maling. Dette har de gjort både når jeg har helsparklet og når jeg har gipset. Som regel sparkler de 90% klart før de maler og deretter finsparkler de siste små ujevnhetene, maler på nytt og så tar en aller siste runde med sparkel og maling. Mellom har de sjekket veggene med fuktmåler før nytt strøk, særlig ved helsparkling. Har brukt store kjente firmaer som jobber på både private og offentlige prosjekter. Anonymkode: f23b0...033 1
Snedig Skrevet 27. oktober 2021 #31 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke nødvendigvis. I vårt firma (og alle andre store firma) har de egne folk til å ta forarbeidet. En malermester har nok god koll på sparkling, men ikke en vanlig maler. Anonymkode: 99d26...cc6 Og hva kaller du en som sparkler og pusser og gjør forarbeidet? 1
Vannari Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #32 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg ser det ut som at de har lagt sparkelremsen i feil sparkel som ikke limer denne remsen. Og da slipper den underlaget, og resultatet ligner på taket ditt. Vet du hvilke produkter som er brukt? Anonymkode: 3b269...35a Hva betyr det? Skulle de brukt annen type sparkel? Det har blitt tydeligere for hver dag dette. Ser også hvor skruene er festet. De kommer hit å ser over i dag, men jeg er veldig skeptisk til å la dem gjøre noe mer arbeid her. 1
Vannari Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #33 Skrevet 27. oktober 2021 Takk for svar, nå er jeg litt klokere. Kjekt å få saklige svar her inne. Tror dere at dette kan fikses ved å: 1. Pusse 2. Sparkle 3. Male Hvor mange strøk. Eller er det mer de må gjøre?
Gjest Lunaris Skrevet 27. oktober 2021 #34 Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Jeg er nysgjerrig på hvilket firma som er så elendig for de skal ikke jeg bruke ved en eventuell malejobb. Endret 27. oktober 2021 av Lunaris
Vannari Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #35 Skrevet 27. oktober 2021 De sa at grunnen til at dette hendte var at det ikke var ferdig tørket da de dro, slik at de ikke hadde sett det. Til og med jeg ser at her er det generelt dårlig jobb. "Ingen problem. Vi skal fikse det", men jeg har ikke lyst til at de skal fikse det. Jeg vil helst ha avslag i pris og få inn noen skikkelige folk til å gjøre det, men de har rett til å fikse opp først. Dessverre. Firmaet hadde bare.gode referanser, så forstår ikke helt om det kun er her dette har hendt, eller om folk bare finner seg i alt. Det er et firma med 10 ansatte i trøndelag.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #36 Skrevet 27. oktober 2021 Vannari skrev (1 time siden): De sa at grunnen til at dette hendte var at det ikke var ferdig tørket da de dro, slik at de ikke hadde sett det. Til og med jeg ser at her er det generelt dårlig jobb. "Ingen problem. Vi skal fikse det", men jeg har ikke lyst til at de skal fikse det. Jeg vil helst ha avslag i pris og få inn noen skikkelige folk til å gjøre det, men de har rett til å fikse opp først. Dessverre. Firmaet hadde bare.gode referanser, så forstår ikke helt om det kun er her dette har hendt, eller om folk bare finner seg i alt. Det er et firma med 10 ansatte i trøndelag. Du skal ikke betale en krone! Avslag i pris? De har jo ødelagt taket ditt!!! De skulle betalt deg! Dette er noe av det dårligste jeg har sett, og jeg tror ikke dette blir pent med litt fiksing heller... Hadde det vært mitt tak hadde jeg revet gipsen de satte opp og satt opp ny gips. For du får ikke satt opp ny gips uten av den også buler når underlaget er så ujevnt som det ser ut til å være for meg. Er det vanlig gips, eller rehabgips som er brukt? Er de limt, eller bare skrudd? Her må det verste skrapes eller hakkes av og taket må sparkles rettere før du får satt opp ny gips. Men ny gips må du påse at blir festet ordentlig, for hvis man nå bare skrur gips i gips KAN den falle ned etterhvert. De nye gipsplater må også festes i stenderne i taket eller limes godt. Fy faen, hadde begynt å grine av dette jeg! Det er jo et helvette med gips fordi det støver og tar lang tid å fikse fordi det må tørke. Anonymkode: 9ee5a...1ac 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå