Gå til innhold

Langvaktsturnus med barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om barnehagestart og barn på ett år når mor jobber 3 eller 4 dager på rad fra morgen til kvelden for så å ha en uke fri. Mens far jobber 8 til 4 ca og bruker en halvtime til og fra jobb. Så barnet må være i barnehagen 07:30 til 16:30 de dagene mor og far er likt på jobb. 
Vil det bli for lange dager? 

Anonymkode: 76f40...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva tenker dere om barnehagestart og barn på ett år når mor jobber 3 eller 4 dager på rad fra morgen til kvelden for så å ha en uke fri. Mens far jobber 8 til 4 ca og bruker en halvtime til og fra jobb. Så barnet må være i barnehagen 07:30 til 16:30 de dagene mor og far er likt på jobb. 

Det er jo lenge for en ettåring. Men har du valg? Dere må på jobb. Barnet må bare ha det litt intensivt noen dager. Så kan barnet få kortere dager når du har fri? 

Anonymkode: 38ec1...c83

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo lenge for en ettåring. Men har du valg? Dere må på jobb. Barnet må bare ha det litt intensivt noen dager. Så kan barnet få kortere dager når du har fri? 

Anonymkode: 38ec1...c83

Ja det var planen. Lurer på muligheten forbi ta ulønnet permisjon noe av stillingen, men det blir trangt økonomisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det var planen. Lurer på muligheten forbi ta ulønnet permisjon noe av stillingen, men det blir trangt økonomisk. 

Hvis far har muligheten kan jo han gå ned litt i stilling, eller endre litt på arbeidstiden akkurat de dagene du er på jobb (og ta det igjen de dagene du er hjemme).

Anonymkode: 417e8...29c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis far har muligheten kan jo han gå ned litt i stilling, eller endre litt på arbeidstiden akkurat de dagene du er på jobb (og ta det igjen de dagene du er hjemme).

Ikke aktuelt at han går ned i stilling, men arbeidstidene kan være fleksible. Han må jo uansett jobbe de timene han skal.  Han kan ha litt hjemmekontor, men hjemmekontor med en ettåring blir jo ikke så enkelt. Vi har også snakket om at han kan jobbe mindre de dagene jeg er borte og overtid når jeg er hjemme. Bare kjenner på at det blir jo litt av et familieliv 😔 Spesielt siden jeg jobber mye helg også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke aktuelt at han går ned i stilling, men arbeidstidene kan være fleksible. Han må jo uansett jobbe de timene han skal.  Han kan ha litt hjemmekontor, men hjemmekontor med en ettåring blir jo ikke så enkelt. Vi har også snakket om at han kan jobbe mindre de dagene jeg er borte og overtid når jeg er hjemme. Bare kjenner på at det blir jo litt av et familieliv 😔 Spesielt siden jeg jobber mye helg også. 

Han kan jo ta igjen noen av timene på kvelden når barnet har lagt seg,hvis det går? Du har jo også mye fri, så tenker det går fint med noen lange dager i ny og ne. Så får heller faren tilpasse arbeidstiden litt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du valgt å gå sånn turnus selv?

Hva med å gå i vanlig turnus?…

Anonymkode: 0252f...cfd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du valgt å gå sånn turnus selv?

Hva med å gå i vanlig turnus?…

Det er slik turnus det er på jobben min, av en grunn. 

Skrevet

Og når jeg tenker meg om, hvis jeg gikk i «vanlig turnus» måtte vel muligens barnet hatt lange dager hver dag. 

Skrevet

Men du har vel gjerne rett på noe tilrettelegging med småbarn? Eller er det kun single, barnløse og 40+ som kan jobbe der?

Anonymkode: 10a61...1fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og når jeg tenker meg om, hvis jeg gikk i «vanlig turnus» måtte vel muligens barnet hatt lange dager hver dag. 

Hva med natt? Du tjener mer og kan jobbe mindre. Sover når barnet er i barnehage. Ok friperioder også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men du har vel gjerne rett på noe tilrettelegging med småbarn? Eller er det kun single, barnløse og 40+ som kan jobbe der?

Jeg kan ta ulønnet permisjon som alle andre? 
Jobber mange med barn der, men vi som jobber langvakter får ikke hentet i barnehagen de dagene vi er på jobb. Heldigvis har jeg en far som kan hente. 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva med natt? Du tjener mer og kan jobbe mindre. Sover når barnet er i barnehage. Ok friperioder også.

Det er ikke nattevakt jeg har og det er ingen stilling ledig som det. Og jeg funker ikke til å jobbe som nattevakt heller. 
Men hvorfor mener dere at jeg burde gå over til nattvakter, vanlig turnus og så videre? Fordi dere mener barnet får for lange dager i barnehagen, eller? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kan ta ulønnet permisjon som alle andre? 
Jobber mange med barn der, men vi som jobber langvakter får ikke hentet i barnehagen de dagene vi er på jobb. Heldigvis har jeg en far som kan hente. 

Det er ikke nattevakt jeg har og det er ingen stilling ledig som det. Og jeg funker ikke til å jobbe som nattevakt heller. 
Men hvorfor mener dere at jeg burde gå over til nattvakter, vanlig turnus og så videre? Fordi dere mener barnet får for lange dager i barnehagen, eller? 

Ni timer er altfor lenge for en ettåring å være i barnehagen!

Om det er umulig å gjøre noe med din arbeidssituasjon, får far ta kortere dager og jobbe hjemmefra når barnet har lagt seg. 

Anonymkode: 614e3...094

• Liker 2
Skrevet

Tenker at det bare må gå bra, man har ikke noe valg. Både mannen min og jeg har samme arbeidstid og reisevei som din mann, så vi vil være i samme situasjon hver dag. Nå er ikke mitt barn født riktig enda, men det er noe jeg tenker mye på om dagen. Vi har samme arbeidsplass, så vi kommer til å be om at en av oss jobber 07-15, og den andre  09-17, også rullerer vi uken etter. Hvert fall i starten, hvis vi får lov. 

Er det en mulighet at mannen din jobber 1-2 timer mindre de dagene du er på jobb, og jobber inn disse timene på hjemmekontor etter leggetid de dagene du er hjemme? 

Anonymkode: 47bce...9d2

Skrevet

Begge mine begynte tidlig i bhg, men hadde ikke full plass eller var lenger enn til 15.15. Eldste sov 3-4 timer på dagen også, så det ble ikke så mye bhg sånn egentlig. Yngste hadde søvnproblemer, så der ble det lengre dager. Jeg tror vi hadde jobbet hardt for å finne en løsning for å unngå så lange dager som barnet deres får. Skjønner at ikke alle får det til altså, men en ettåring er så liten. 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel sannsynligvis ikke snakk om så mange hverdager pr. mnd., slik at dere har mulighet for kortere dager de fleste dager? Jeg har jobbet som deg, og valgte å bytte jobb etter endt permisjon med vårt første barn, men det var flere grunner til det. Jeg jobbet dessuten ganske lagt fra hjemmet vårt, og skiftene var svært hektiske til tider, så det ville vært lite mulighet for kontakt med barna mens jeg var borte på jobb. Hos oss sluttet de fleste, men ikke alle, da de fikk barn. Jeg ville pratet med noen av dem på din arbeidsplass som har kombinert turnusen med barn, og dermed har førstehåndserfaring med det :) 

Nå har jeg dagtidsjobb, og det hender mannen er borte på jobb slik at jeg må både hente og levere, og ettåringen vår får lange dager. Jeg syns det er kjipt, men jeg ser det går bra en gang i blant. Vi har som dere også dager hvor vi har mulighet for korte dager eller fri. 

Anonymkode: 75f7a...e4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel sannsynligvis ikke snakk om så mange hverdager pr. mnd., slik at dere har mulighet for kortere dager de fleste dager? Jeg har jobbet som deg, og valgte å bytte jobb etter endt permisjon med vårt første barn, men det var flere grunner til det. Jeg jobbet dessuten ganske lagt fra hjemmet vårt, og skiftene var svært hektiske til tider, så det ville vært lite mulighet for kontakt med barna mens jeg var borte på jobb. Hos oss sluttet de fleste, men ikke alle, da de fikk barn. Jeg ville pratet med noen av dem på din arbeidsplass som har kombinert turnusen med barn, og dermed har førstehåndserfaring med det :) 

Nå har jeg dagtidsjobb, og det hender mannen er borte på jobb slik at jeg må både hente og levere, og ettåringen vår får lange dager. Jeg syns det er kjipt, men jeg ser det går bra en gang i blant. Vi har som dere også dager hvor vi har mulighet for korte dager eller fri. 

Anonymkode: 75f7a...e4f

Det vil bli 12 dager i måneden. Har funnet ut at far kan jobbe 7 til 15. Barnet  vil da få en time kortere i barnehagen i det minste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vil bli 12 dager i måneden. Har funnet ut at far kan jobbe 7 til 15. Barnet  vil da få en time kortere i barnehagen i det minste. 

Neinei 12 dager på 6 uker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er da vanlig, jobber selv turnus og jobber 100 %. Min mann jobber i en annen kommune og har ikke betalt pause. Må da jobbe 8 timer. Jobber jeg kveld leverer jeg og han henter, begynner jeg tidlig leverer han PG jeg henter. Det går helt greit å jobb og ha små barn men det spørs hva man er innstilt på. 

• Liker 1
Skrevet

Når begynner du og når begynner mannen på jobb? Er det mulig at han begynner tidligere de dagene du skal på jobb, og at du leverer i barnehagen? Da kan barnehagedagen kortes med ved at mannen er ferdig tidligere. Hvis dette ikke er mulig, så tenker jeg at det uansett vil gå bra. Han kan få korte dager når du har fri, og hvis han blir sliten av de lange dagene kan han jo få en fridag hjemme med deg for å hente seg inn igjen. Jeg ville mye heller ha fortsatt i langvskter, og hatt noen slitsomme dager mot at det er mange korte avslappede dager, enn å gått i jobb og tidsklemme hver dag! (har gått mye langvskter selv) 

Anonymkode: 1e29a...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...