Gå til innhold

Hva er grunnen til at akkurat du har hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå for tida tilbyr enkelte arbeidsgivere hjemmekontor til enkelte av sine ansatte hvis de har grunn til å ha hjemmekontor. Hva er grunnen til at akkurat du har hjemmekontor? 

Anonymkode: fe805...87b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kan være hjemme til neste år hos oss. Fra neste år må vi 2 ganger på kontoret per uke.

Anonymkode: de02a...61a

Skrevet

Vi trenger ikke ha grunn, men har det selv noen dager her og der for å få arbeidsro fra et midlertidig litt for åpent landskap for det vi jobber med. 

Anonymkode: 6406d...7ab

• Liker 1
Skrevet

Hva baserer du den påstanden på?

Vi har åpnet kontorene igjen, men folk får gjøre akkurat som de vil mtp hjemmekontor eller ikke. 

Anonymkode: 4239c...9b2

• Liker 2
Skrevet

Jeg deler kontor. 

Sitter hjemme dager jeg har møte på zoom, Skype og teams. Mest for å ikke forstyrre ho jeg deler kontor med.

Skrevet

Jeg har små barn og hverdagslogistikken henger ikke sammen når jeg må transportere meg selv til og fra jobb med kollektivt/sykkel, i tillegg til å hente i barnehagen. 

Anonymkode: 0065f...bf7

Skrevet

Trenger ikke å ha noen grunn, bestemmer selv.

Anonymkode: 52711...f74

• Liker 1
Skrevet

Vi trenger ingen grunn hos oss. 

Mine personlige grunner er reisevei + at jeg synes det er veldig bråkete på kontoret (åpent landskap) og jeg har mange konsentrasjonsoppgaver som jeg sliter med å gjennomføre der fordi jeg blir forstyrret. Det er også behagelig å være hjemme, ikke måtte fikse meg osv, kunne ta lunchen i sofaen foran TVn.. men dette er vel ikke noe man vil gi som grunn til sjefen 😄 

Jeg pleide å like å dra på kontoret pga gode kollegaer som jeg var venn med men nå har så mange av dem sluttet så da er det ikke like fristende å dra lenger siden jeg ikke får like mye ut av det sosialt som før. 

Anonymkode: 24da3...f44

Skrevet

Som de fleste i denne tråden trenger jeg ingen grunn for å ha hjemmekontor. Jeg velger selv når jeg vil ha det. 

Velger å jobbe hjemmefra en eller to dager i uka nå for å slippe å sitte i kø på vei hjem i bil hele ettermiddagen. 

Anonymkode: 619b2...161

Skrevet

Er så komfortabelt hjemme. Leverer i bhg og rett hjem til god kaffe og fred og ro. Alternativet er pendle til Oslo. Bare styr. 

Anonymkode: cdb0e...0fe

Skrevet

Den opprinnelige grunnen var at alle som kunne ha skulle ha, nå er grunnen at jeg stortrives med det og får mye mer gjort. 

Anonymkode: c1be7...3b6

Skrevet

Vi får styre litt selv, jeg er 2-3 dager på kontoret og 2-3 hjemme.

Liker å ha hjemmekontor noen dager for konsentrasjonen, jeg blir litt sliten av åpent landskap, og enda mer nå enn jeg pleide. Har også en posisjon hvor folk spør meg om ting hele tiden, sånn at man blir avbrutt i det man holder på med. Sparer konsentrasjonsoppgaver til de dagene og har mer møter og samarbeidsoppgaver og "småplukk" når jeg er på kontoret.

Liker også det å ikke fikse seg, ta lunsjen i sofaen eller gå ut og handle i lunsjen, rydde litt hjemme og vaske klær og sånt de minuttene jeg må strekke litt på beina og ha små avbrekk.

Liker variasjonen da. Begynte å miste litt motivasjon da vi bare satt hjemme, har fått en ny giv og ny energi nå når man kan være mer på kontoret.

Anonymkode: e6d09...c6c

Skrevet

Hjemmekontoret har ødelagt mange kjærlighetsforhold denne tiden. 

Anonymkode: 7089a...14f

Skrevet

Jeg får ikke lov, selv om det er fullt mulig for oss å ha hjemmekontor. Det er kolleger jeg ikke har sett på 18 måneder liksom. Det er visst helt greit hvis grunnen er at man vil slippe kjøring frem og tilbake. Men er grunnen at man får panikkanfall av å tenke på å måtte være rundt "vaksinerte" som reiser og tror at de ikke kan få covid og ikke smitte videre, så skal man visst bare bite det i seg. Det er et stort internasjonalt firma med mye reiseaktivitet og er man "fullvaksinert", så krever de ingen karantene eller testing.

Så jeg har bestilt legetime og håper at å true med sykemelding gir litt mer sympati for at ikke alle ønsker å oppsøke høyrisiko-områder og at de lar meg få jobbe hjemmekontor en periode til ting roer seg litt mer.

Anonymkode: 60b56...216

Skrevet

Jeg er sjef, jeg har hjemmmekontor når jeg vil.

Anonymkode: e9f25...4bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hjemmekontoret har ødelagt mange kjærlighetsforhold denne tiden. 

Anonymkode: 7089a...14f

Hva baserer du det på? Det er vel mer koronatiden generelt som tok knekken på forhold som ikke var levedyktige. Har man et bra forhold kan man også tilbringe tid sammen.

Anonymkode: de02a...61a

• Liker 2
Skrevet

Har hjemmekontor 2 dager i uken. Mer arbeidsro hjemme, og hverdagslogistikken går enklere opp. Jeg har normalt 2 timers pendlervei til og fra jobb. Veldig fornøyd med det. Fleksibilitet er viktig! 

Skrevet

Vi trenger ikke ha en grunn, da, vi kan velge. Oppfordres til å være på kontoret 2 ganger i uka, men ikke noe krav. 

Min personlige grunn er at jeg får mer ro (åpent landskap på jobb), lettere å konsentere seg og mye mer fleksibilitet og mindre stress. Slipper å bruke 45 min hver vei til jobb, og kan bruke den tiden på å jobbe. Kan gå tur med hundene i lunsjen og spise foran dataen i stedet for å stresse ut på tur før noen er våkne. Slipper å superstresse for å rekke alt før jeg må ta bana. Mulighet til å dra til veterinær feks og så jobbe det inn på kvelden. Så mye mer fritt, men en frihet under ansvar fordi jeg må jo gjøre det jeg skal. 

Og nå får vi mulighet til å kjøpe bolig utenfor Oslo, siden vi ikke må inn til byen hver dag. Funnet ut at jeg kan reise rimelig langt ut og ikke få fryktelig mye lengre reisevei også.

Anonymkode: 5e914...5b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...