Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?

Kipling

Anbefalte innlegg

Perleugla skrev (27 minutter siden):

Du bestemmer ikke hva som er pent og stygt. Stygt/pent er ikke objektivt.

Sånn for å ha det sagt jeg synes kvinner i alle aldre skal drite i hva andre mener er pent og stygt. 

Men han har lov til mene noe om hva som er pent og stygt som alle andre.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tar det så personlig at noen (meg inkl.) ikke liker dagens mote. Samtidig er det haugevis av tråder på KG som hetser de som liker skinny jeans uten at folk går fullstendig av skaftet og anklager dem for "shame" damer.

Hvorfor er det verre å ikke like dagens mote enn å ikke like skinny jeans?

Anonymkode: df729...38f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men han har lov til mene noe om hva som er pent og stygt som alle andre.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tar det så personlig at noen (meg inkl.) ikke liker dagens mote. Samtidig er det haugevis av tråder på KG som hetser de som liker skinny jeans uten at folk går fullstendig av skaftet og anklager dem for "shame" damer.

Hvorfor er det verre å ikke like dagens mote enn å ikke like skinny jeans?

Problemet er vel heller påstander om å ha fasiten på hva som er "fint" for så å hevde at mennesker har en plikt til å kle seg etter denne definisjonen slik at de skal være pene å se på for andre mennesker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Maleficenta said:

hvorfor er det relevant? Har det noe ned hans klær å gjøre?

Ikke noen vits å svare. Bare ett troll som har holdt på med usakligheter i hele tråden.

Anonymkode: 52512...e84

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke noen vits å svare. Bare ett troll som har holdt på med usakligheter i hele tråden.

Anonymkode: 52512...e84

Det er Halloween week duh...

Anonymkode: 6d28e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElMona skrev (50 minutter siden):

Problemet er vel heller påstander om å ha fasiten på hva som er "fint" for så å hevde at mennesker har en plikt til å kle seg etter denne definisjonen slik at de skal være pene å se på for andre mennesker 

Alle de som hetser de som bruker skinny jeans mener også de har fasiten på hva som er "fint" og poenget med hetsen er vel å få de som bruker det til å slutte fordi det stygt og kjerring.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estetikk og smak får være, der skjønner jeg at meningene er delte mellom grupper og personer. Men da dette er en trend, så skal vi kanskje ta utgangspunkt i at det ikke handler helt om personlig og individuell stil heller. Snarere at man kan diskutere trenden. Men når det gjelder hvorvidt det er komfortabelt, så vil jeg si jeg er uenig i at man må ha det mest ekstremt baggy man finner for at det skal være komfortabelt. For min del handler det iallefall mer om riktig størrelse og et fint og funksjonelt snitt, og ikke minst at man velger riktig type materialer, kort sagt klær av god kvalitet som passer. Det er ikke de mest baggy klærne jeg har som er mest komfortable, iallefall. Og skulle jeg kledd meg i en eller annen baggy genser av en akryl-sekk, så hadde det heller ikke vært komfortabelt. Osv.

Jeg smilte da jeg leste innleggene om at dette handler om at man har blitt for gammel til å forstå ungdomsstilen, for jeg tror det kan stemme littegrann for min del:smilorange: Men samtidig må det være lov til å antyde at en del av denne moten er mindre pen, da. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, ElMona said:

Ok, syns du at det går ann å si noe objektivt om hvilke av disse bygningene som er vakrest? Eller er det hele bare en subjektiv vurdering hvor alle synspunkter er like gyldige? Er dette virkelig noe som varierer med personlig smak, og ingenting kan sies å være mer korrekt enn det andre? Eller går det ann å si at det ene faktisk er objektivt penere å se på enn det andre og at det gjelder universalt?

5845548580_0fbc407f4c_z.jpg

EnIESQJXYAQpooc?format=jpg&name=900x900

Endret av Kipling
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 22.22):

Mom jeans er vel ikke det som er in nå, nå er det vel low waist som er det hotteste?

Anonymkode: e52d1...60a

er low waist tilbake?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes moten er innmari stygg. 😅 Men syns det er litt kult også da, jeg liker at fokus ikke skal være å være så pen og klassisk og flatterende former. Tenåringene har jo gått rundt og sett ut som små voksne i noen år nå, jeg har følt meg som en boms ved siden av dem, jeg liker at det snur litt nå. Det er avslappende! 

Da jeg var tenåring ga jeg jo fullstendig blanke i hvorvidt klærne jeg gikk med var pene eller flatterende. Vet ikke helt når jeg begynte å bry meg om det, tidlig i 20-årene antakelig. Så har jeg bare tatt det med meg som en selvfølge at klærne selvfølgelig skal fremheve de riktige tingene, at de skal sitte pent og dill og dall, og først NÅ innser jeg at dette overhodet ikke var en problemstilling for meg da jeg var 18?!? 

Jeg synes som sagt trenden er litt stygg, og jeg følger den ikke, men heier på den likevel. I dag er det uansett så stort rom for å ikke følge trender, markedet er ikke like snevert som før, at vi som ikke liker disse trendene på egne vegne fint kan styre unna. 

Men jeg håper de som følger trenden tar med seg vurderingen av hvorvidt dette er plagg man kan bruke i mange år fremover. Ikke bruk og kast. Kjøper du deg en god mom jeans må du tåle å bruke den i mange år fremover, og ikke bare forkaste den så snart en ny type jeans er mer in. Skal vi være mer bærekraftige må vi bruke klærne våre lengre, og kjøpe mindre. 

Derfor, ikke diss skinnyjeansen bare fordi den er utrendy. Bruk opp klærne dine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (3 minutter siden):

Synes moten er innmari stygg. 😅 Men syns det er litt kult også da, jeg liker at fokus ikke skal være å være så pen og klassisk og flatterende former. Tenåringene har jo gått rundt og sett ut som små voksne i noen år nå, jeg har følt meg som en boms ved siden av dem, jeg liker at det snur litt nå. Det er avslappende! 

Da jeg var tenåring ga jeg jo fullstendig blanke i hvorvidt klærne jeg gikk med var pene eller flatterende. Vet ikke helt når jeg begynte å bry meg om det, tidlig i 20-årene antakelig. Så har jeg bare tatt det med meg som en selvfølge at klærne selvfølgelig skal fremheve de riktige tingene, at de skal sitte pent og dill og dall, og først NÅ innser jeg at dette overhodet ikke var en problemstilling for meg da jeg var 18?!? 

Jeg synes som sagt trenden er litt stygg, og jeg følger den ikke, men heier på den likevel. I dag er det uansett så stort rom for å ikke følge trender, markedet er ikke like snevert som før, at vi som ikke liker disse trendene på egne vegne fint kan styre unna. 

Men jeg håper de som følger trenden tar med seg vurderingen av hvorvidt dette er plagg man kan bruke i mange år fremover. Ikke bruk og kast. Kjøper du deg en god mom jeans må du tåle å bruke den i mange år fremover, og ikke bare forkaste den så snart en ny type jeans er mer in. Skal vi være mer bærekraftige må vi bruke klærne våre lengre, og kjøpe mindre. 

Derfor, ikke diss skinnyjeansen bare fordi den er utrendy. Bruk opp klærne dine! 

jeg heier på tidløs mote jeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerlilje86

Endeli andre enn meg som ser dette! Det er kjedlig og ikke noe fint. Vanskelig nå som jeg trenger en ny VANLIG vinterkåpe. Er jo ingenting jeg liker å butikkene! (Jobber i klesbutikk btw og eew hater denne stilen) 😅🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Maleficenta said:

er low waist tilbake?

Ja det er vel det som er "hotest" i motebildet nå om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja det er vel det som er "hotest" i motebildet nå om dagen

jeg henger ikke med i svingene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker at kjerringer syns at "ungdomsmote" er stygt 😄 Generasjonsskille har det alltid vært, og liker at det opprettholdes. Sykt kleint når onkel begynner å prate med oss om Air Force 1. Tryggere at de i den generasjonen holder seg til sin egen utdaterte greie, og ikke blander seg. do you. la oss være. Du trenger ikke å "forstå" ungdomsmote.

Anonymkode: 8b6a2...edf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Liker at kjerringer syns at "ungdomsmote" er stygt 😄 Generasjonsskille har det alltid vært, og liker at det opprettholdes. Sykt kleint når onkel begynner å prate med oss om Air Force 1. Tryggere at de i den generasjonen holder seg til sin egen utdaterte greie, og ikke blander seg. do you. la oss være. Du trenger ikke å "forstå" ungdomsmote.

For meg var dagens mote utdatert på slutten av 90-tallet og da kastet jeg alle de stygge klærne som nå er blitt mote igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var dagens mote utdatert på slutten av 90-tallet og da kastet jeg alle de stygge klærne som nå er blitt mote igjen.

Ok. Fint for deg. Sikker på at du gikk med noe plagg dengang som også var påvirket av tidligere mote. Jeg har to topper jeg går med som moren min har tatt vare på fra 1990-tallet. Selv gikk hun med mormors blomstrete kjole fra 1970-tallet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Air Force 1 er jo snart 40 år gamle... Så det er jo dere yngre som har kopiert tidligere generasjoner

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air Force 1 er jo snart 40 år gamle... Så det er jo dere yngre som har kopiert tidligere generasjoner

Sånn er moten. Referanser fra tidligere trender har alltid vært greia. Og gjenbruk og vintage er bærekraftig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn er moten. Referanser fra tidligere trender har alltid vært greia. Og gjenbruk og vintage er bærekraftig 👍

Det er det, men det hørtes på innlegget som AF1 var noe nytt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er det, men det hørtes på innlegget som AF1 var noe nytt

Du har et poeng. Alltid tenkt at onkelen min "prøver å være ungdommelig". Men kanskje han alltid har vær en sneakershead. Tar selvkritikk der. Dersom eldre faktisk ser sånne linjer i motehistorien og ikke bare automatisk hater på alt vi går med så kan det være kult. Men de færreste har såpass peiling. Og da er jeg komfortabel med at de syns det er "stygt". 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...