Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?

Kipling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Og nei, ingen bryr seg om hva du går i, men det er fullt lovlig å mene at denne firkanta moten er schtøgg. Vil du se ut som en firkant, så er det jo ingen som hindrer deg i det.

Anonymkode: 2480c...612

Sjalusi for at tynne mennesker ikke trenger å bruke formsittende klær for å se tynn ut. 

Anonymkode: 6d28e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er en av de dummeste trådene noen sinne. Klærne i OP er feminine og er ment for kvinner. Hvorfor må en jakke ha en bestemt passform og farge for at det skal være kvinnevennlig?

Dere virker misunnelig på det faktum at tynne mennesker trenger ikke gå i trange klær for å vise at de er tynne og sunne. 

Jeg er tynn, men syns likevel at moten i dag er stygg. Det har ingenting med misunnelse å gjøre.

Man har ikke mye argumenter å komme med når man drar misunnelseskortet.

Anonymkode: df729...38f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mote er smak og behag, men ettersittende klær er faktisk en ganske dårlig idé når det er kaldt ute. For det første så hemmer det blodsirkulasjonen. For det andre så lager det ikke nok varmelommer hvis det ikke er godt med plass. For det tredje så hemmer det bevegelsesfriheten i varierende grad.

Jeg har en veldig feminin vinterkåpe i ull som ikke ser trang ut eller føles trang hvis jeg står rett opp og ned, men fordi den er ganske kroppsnær varmer den dårligere enn høstjakka mi i tynn polyester som er løsere i passformen. Vinterkåpa er fin den, men blir bare brukt i situasjoner hvor jeg vet jeg skal fort fra A til B, og har grunn til å være pyntet. Det ser sikkert pent ut at den sitter "akkurat som den skal" over skuldrene, men det hemmer bevegeligheten i armene hvis jeg har behov for å løfte dem opp eller rett ut (for å slå floke hvis det er kaldt for eksempel :P ) uten å kneppe opp først.

Det er lov å pynte seg, men håper folk først og fremst tenker varme, komfort og funksjonalitet i hverdagen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo, nettopp, dette er jeg enig i. Baggy klær får deg ikke til å se ut som en mann. Menn har ikke en baggy kroppsform. Kvinner får ikke brede skuldre av baggy klær. De baggy klærne henger på skuldrene og går utover nede pga. tyngdekraft. Det var poenget. At det ikke er det feminint fordi det ikke følger formene er ok, men det er ikke sånn at når noe ikke er feminint så går det direkte over i å være maskulint.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Meg du siterte, jeg er i grunn helt enig med deg, men den andre ab som siterte meg klarte å sidetracke meg ut av diskusjonen og det ble for svart og hvitt fra min side. Så beklager det, men ja, som du ser under er det en veldig syrlig person jeg har med å gjøre og som halveis engasjert i tråden glemte jeg litt fokus når denne personen la ord i munnen min.

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er bare sprøyt. Du har et forvrengt syn på femininitet. Du motsier jo deg selv. Du virker veldig usikker som må skryte av å innbille seg at man er feminin i vinterklær. Da har man ikke mye annet lol. 

Ja stakkars meg:) 

Anonymkode: f85e2...59e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er tynn, men syns likevel at moten i dag er stygg. Det har ingenting med misunnelse å gjøre.

Man har ikke mye argumenter å komme med når man drar misunnelseskortet.

Jeg synes ikke-tynne folk i formsittende klær og treningstøy er stygt og uanstendig i offentlighet. Skal vi dele dette? For jeg er vel over helt klar for det. 

Jeg hater: Rosa antrekk, flora mønster på topper og kjoler, store synlige glidelåser på alt, skinny jeans med trang ankel, gensere med store, lave ermer, boblejakker, 2010-talls moten, 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er bare sprøyt. Du har et forvrengt syn på femininitet. Du motsier jo deg selv. Du virker veldig usikker som må skryte av å innbille seg at man er feminin i vinterklær. Da har man ikke mye annet lol. 

Selvsagt kan man være feminin i vinterklær. Feminin betyr ikke lettkledd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å mene at kvinnene i OP er uanstendig upassende kledd er bare løgn og vrangforestilling. Tenker tilbake på den tråden i juli, hvor Maria ble kastet ut av restaurant fordi hun var uanstendig kledd. Hun var ikke kledd "maskulint" for å si det sånn.

Om man tror man er feminin bare fordi man ikke kler seg om de i OP er man vrangforestilt. Det er ingenting galt eller uanstendig med de antrekkene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt kan man være feminin i vinterklær. Feminin betyr ikke lettkledd.

Jo det gjør det. Det det ikke betyr er trangt og formelig. Da er i så fall herreklær feminine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo det gjør det. Det det ikke betyr er trangt og formelig. Da er i så fall herreklær feminine. 

Gud bedre, jeg håper du tuller og at du ikke er så dum. Selvsagt betyr ikke feminin lettkledd - det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

https://snl.no/feminin

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gud bedre, jeg håper du tuller og at du ikke er så dum. Selvsagt betyr ikke feminin lettkledd - det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

https://snl.no/feminin

Det betyr lettkledd mer enn det betyr tettsittende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det betyr lettkledd mer enn det betyr tettsittende.

Det betyr hverken lettkledd eller tettsittende. Det betyr overhode ikke lettkledd. Du har et utrolig forvridd syn på femininitet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Antlers said:

Mote er smak og behag, men ettersittende klær er faktisk en ganske dårlig idé når det er kaldt ute. For det første så hemmer det blodsirkulasjonen. For det andre så lager det ikke nok varmelommer hvis det ikke er godt med plass. For det tredje så hemmer det bevegelsesfriheten i varierende grad.

Jeg har en veldig feminin vinterkåpe i ull som ikke ser trang ut eller føles trang hvis jeg står rett opp og ned, men fordi den er ganske kroppsnær varmer den dårligere enn høstjakka mi i tynn polyester som er løsere i passformen. Vinterkåpa er fin den, men blir bare brukt i situasjoner hvor jeg vet jeg skal fort fra A til B, og har grunn til å være pyntet. Det ser sikkert pent ut at den sitter "akkurat som den skal" over skuldrene, men det hemmer bevegeligheten i armene hvis jeg har behov for å løfte dem opp eller rett ut (for å slå floke hvis det er kaldt for eksempel :P ) uten å kneppe opp først.

Det er lov å pynte seg, men håper folk først og fremst tenker varme, komfort og funksjonalitet i hverdagen.

Hvis du har dette problemet så er det fordi du har kjøpt et plagg med dårlig passform. Eller bare bommet på størrelsen.

Er et par ting som avgjør bevegelsesfrihet,  for eksempel at ermet er stort nok og at ermehullet er lite nok, samt vinkelen på ermet i forhold til bryststykket. Eventuelt kan det rett og slett være at den er for stram over ryggen. Det skal være stort nok, men stort nok og en halvmeter med overflødig stoff er ikke det samme.

Jeg bruker frakk på vinteren som gir meg skarpe skuldre og en ren silhuett uten ekstra folder, uten at jeg har noen problemer med bevegelsesfrihet eller at det blir for stramt til å være varmt. Små luftrommet gjør det varmere, menn det blir kaldere igjen når disse er større enn nødvendig. 

Er jo også noen detaljer på kåper og frakker som gir deg ekstra stoff der du trenger det uten å gjøre silhuetten bredere.

burberry-prorsum-smokey-beige-wool-tailo

Endret av Kipling
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Å mene at kvinnene i OP er uanstendig upassende kledd er bare løgn og vrangforestilling. Tenker tilbake på den tråden i juli, hvor Maria ble kastet ut av restaurant fordi hun var uanstendig kledd. Hun var ikke kledd "maskulint" for å si det sånn.

Om man tror man er feminin bare fordi man ikke kler seg om de i OP er man vrangforestilt. Det er ingenting galt eller uanstendig med de antrekkene. 

Uanstendig? Nei. Stygt, ufeminint og bare generelt sett uestetisk? Ja absolutt.

Man ser ikke feminin ut automatisk ved å unngå de plaggene, men det er vanskelig å se feminin ut eller velkledd ut hvis man ikke unngår dem, for de er rett og slett stygge.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dere virker misunnelig på det faktum at tynne mennesker trenger ikke gå i trange klær for å vise at de er tynne og sunne. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sjalusi for at tynne mennesker ikke trenger å bruke formsittende klær for å se tynn ut. 

Oi oi oi, der kom misunnelse/sjalusi-kortet! KG-argumentet over alle argumenter, som trumfer alle seriøse argumenter. :ler:

Hadde dette handlet om misunnelse/sjalusi overfor slanke, hadde vel heller tykke folk storkost seg over å se alle de slanke kroppene gjemt bort i klær laget for svampebob og vennene hans! Hvis du er så opptatt av å brife med den slanke kroppen din til tykke mennesker, så bør du definintivt velge noe annet. For nei, selv ikke den slankeste modellkropp ser lekker ut i uformelige klær som ser ut som om de er laget av en nærsynt 80-talls designer i grisefylla.

Liker man disse klærne og føler seg vel i dem, så kjør på. Liker man de ikke, så velger man noe annet. Og uansett hva man kler seg i, må man tåle at noen mener det er stygt. Sånn er livet.

Anonymkode: c5ae1...7eb

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det betyr hverken lettkledd eller tettsittende. Det betyr overhode ikke lettkledd. Du har et utrolig forvridd syn på femininitet. 

Ditt syn er forvridd om du ikke skjønner at klærne i HI er feminint. Det er kvinneklær. Det er dere som mener lettkledd og tettsittende er feminint. 

Jeg elsker å gå lettkledd på vinteren. Får ekstra mye positiv oppmerksomhet fra menn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

selv ikke den slankeste modellkropp ser lekker ut i uformelige klær som ser ut som om de er laget av en nærsynt 80-talls designer i grisefylla.

Ser bedre ut enn overvektige i hva som helst antrekk, spør du meg. Du beviser jo bare at det er sjalusi og mindreverdighetskompleks. Ellers hadde du tålt at tynne kvinner ser tynne og elegante ut i klær som overvektige ser sjuskete ut. Det er ikke vanskelig å skjønne at mange negative i denne tråden er overvektige. Det er jo de som ser ut som poser i store klær, ikke tynne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kipling skrev (18 minutter siden):

Uanstendig? Nei. Stygt, ufeminint og bare generelt sett uestetisk?

Så menn i dress er feminine fordi det ser bra ut? Du eier ikke logikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så menn i dress er feminine fordi det ser bra ut? Du eier ikke logikk. 

Det at et plagg er både stygt og ufeminint betyr ikke at de to ordene betyr det samme, selv om de sammenfaller i det enkelte tilfellet, og det betyr ikke at noe som er det motsatte av stygt også må være det motsatte av ufeminint. Skal man fornærme andres logikk hjelper det å ikke drive seg ut på logikk selv. Dersom jeg er høy og mørk, betyr det at en annen som er lys trenger å være lav?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ditt syn er forvridd om du ikke skjønner at klærne i HI er feminint. Det er kvinneklær. Det er dere som mener lettkledd og tettsittende er feminint. 

Jeg elsker å gå lettkledd på vinteren. Får ekstra mye positiv oppmerksomhet fra menn da. 

er da voldsomt til sinne da

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

er da voldsomt til sinne da

Skal gå halvnaken ut nå. Bikini under kåpa mi ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...