Gå til innhold

Forstår meg ikke på barnehagen til mitt barn, nesten slik at de har vondt i viljen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jobber begge heltid, i krevende jobber. Grunnet reisevei og arbeidstider (som ikke kan endres) må barnet vårt være i barnehagen kl.07.30-16.00 hver dag. Trodde foresten dette var helt normalt. 

Ingen av oss hadde fri i høstferien, jeg hadde HJEMMEKONTOR, ikke fri. Barnet var derfor i barnehagen. Jeg leverte da kl.08 og hentet 15.45. Litt tidligere pga at jeg slapp reisevei. Pedagogisk leder presterte da å si til mannen min at «kona di som har fri nå, ble hente tidligere fordi guttungen blir så sliten mot slutten av dagen). Min konfliktsky mann nikket og dro. 

Det kokte litt inni meg da. Men la meg ikke oppi det for å bevare «den gode tonen». 

Nå har vi hatt farmor på besøk, barnet har hatt korte dager, ofte fri for å finne på ting med henne. Da var de selvsagt blide å fornøyde. Få barn = mindre å gjøre. Men  dag leverte vi som normalt, farmor hadde egne planer.  Han var førstemann på morgenen, de spurte om farmor var hjemme fremdeles. Svarte selvsagt ja. Da begynte de å henge seg oppi hvorfor han kom så tidlig da, for han kunne jo få en «rolig frokost med farmor». Svarte kort at hun var opptatt i dag. Kl.14.00 ringte de, sa han var slapp, og «syk» måtte hentes asap. Jeg slapp selvsagt alt jeg hadde i hendene og dro. I barnehagen sp jeg at løpte rundt og var helt i 100. Nå har vi vært hjemme i snart en time. Ungen viser ikke tegn til litt sykdom en gang, ikke feber, ikke slapp. 

Hva er greia? Vil de ikke ha unger i barnehagen? 

Anonymkode: 28c29...4d8

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

8.5 time er jo veldig lenge... Det er ikke til å legge skjul på. Spesielt hvis han ikke sover på dagtid. 

Det er uprofesjonelt å vise misnøye ovenfor dere. Samtidig har de nok rett i at han blir sliten. Det ville alle blitt!

Anonymkode: 5b934...298

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

8.5 time er jo veldig lenge... Det er ikke til å legge skjul på. Spesielt hvis han ikke sover på dagtid. 

Det er uprofesjonelt å vise misnøye ovenfor dere. Samtidig har de nok rett i at han blir sliten. Det ville alle blitt!

Han sover på dagtid, får sove til han selv våkner, som regel 2 timer hver dag. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke veldig lenge hvis det er det som må til, ærlig alt. En vanlig arbeidsdag varer i 7,5-8 timer, så må man medregne reisetid. 

Det er fortsatt en uting å vise misnøye hvis barnet er sliten. Man kan nevne at barnet er sliten, men man skal vise forståelse for foreldrenes arbeidsdag. 

Anonymkode: c62c4...53f

• Liker 31
Skrevet

Er det assistenter eller pedleder på avdelingen som kommer med kommentarer? Jeg ville vurdert å spørre om et møte, med pedleder først og så med eller først med styrer. De kan ikke drive å blande seg sånn, det er mange som jobber fulltid og ikke har mulighet til å flekse eller jobbe redusert, det bør ikke bhg blande seg i da de ikke kjenner deres privatliv eller privatøkonomi. 

Anonymkode: 6a233...5c6

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Lenge i forhold til hva? 8 timer er en normal arbeidsdag for mange og så må man legge til reisetid. Så at barn er 8,5 time pluss minus i barnehagen er vanlig mange steder, selvfølgelig også avhengig av foreldrenes yrker (turnus, mulighet for avspasering og ikke minst reisevei jobb barnehage). 

Anonymkode: c9f8a...ad2

Lenge i forhold til hva et barn trenger av mental og fysisk aktivitet og inntrykk, det kommer jo helt an på alderen selvsagt, men er barnet ett til halvannet år gammelt så er det ektstremt lenge. Og at det er normal arbeidsdag for voksne hjelper jo ikke barnet. Høres ut som barnehagen bare vil barnets beste, og de ser nok hvor slitent det blir på slutten av dagen med så lange dager.

Man bør kanskje lytte istedet for å bli vrang og kanskje hente "litt" tidligere når man har hjemmekontor og hvertfall prøve å møte sitt eget barns behov der det er mulig.

Anonymkode: 6fdfa...79b

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi jobber begge heltid, i krevende jobber. Grunnet reisevei og arbeidstider (som ikke kan endres) må barnet vårt være i barnehagen kl.07.30-16.00 hver dag. Trodde foresten dette var helt normalt. 

Ingen av oss hadde fri i høstferien, jeg hadde HJEMMEKONTOR, ikke fri. Barnet var derfor i barnehagen. Jeg leverte da kl.08 og hentet 15.45. Litt tidligere pga at jeg slapp reisevei. Pedagogisk leder presterte da å si til mannen min at «kona di som har fri nå, ble hente tidligere fordi guttungen blir så sliten mot slutten av dagen). Min konfliktsky mann nikket og dro. 

Det kokte litt inni meg da. Men la meg ikke oppi det for å bevare «den gode tonen». 

Nå har vi hatt farmor på besøk, barnet har hatt korte dager, ofte fri for å finne på ting med henne. Da var de selvsagt blide å fornøyde. Få barn = mindre å gjøre. Men  dag leverte vi som normalt, farmor hadde egne planer.  Han var førstemann på morgenen, de spurte om farmor var hjemme fremdeles. Svarte selvsagt ja. Da begynte de å henge seg oppi hvorfor han kom så tidlig da, for han kunne jo få en «rolig frokost med farmor». Svarte kort at hun var opptatt i dag. Kl.14.00 ringte de, sa han var slapp, og «syk» måtte hentes asap. Jeg slapp selvsagt alt jeg hadde i hendene og dro. I barnehagen sp jeg at løpte rundt og var helt i 100. Nå har vi vært hjemme i snart en time. Ungen viser ikke tegn til litt sykdom en gang, ikke feber, ikke slapp. 

Hva er greia? Vil de ikke ha unger i barnehagen? 

Det er ikke snakk om at de ikke vil ha barn i barnehagen, men de ser som oftest bedre enn foreldrene om barna er slitne, ja selv om barna EEEELSKER som veldig mange av dere foreldre hevder så blir de også slitne!!!

Anonymkode: 9b96c...0ef

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lenge i forhold til hva et barn trenger av mental og fysisk aktivitet og inntrykk, det kommer jo helt an på alderen selvsagt, men er barnet ett til halvannet år gammelt så er det ektstremt lenge. Og at det er normal arbeidsdag for voksne hjelper jo ikke barnet. Høres ut som barnehagen bare vil barnets beste, og de ser nok hvor slitent det blir på slutten av dagen med så lange dager.

Man bør kanskje lytte istedet for å bli vrang og kanskje hente "litt" tidligere når man har hjemmekontor og hvertfall prøve å møte sitt eget barns behov der det er mulig.

Anonymkode: 6fdfa...79b

I følge HI kutter TS barnehagen der hun kan, som ved hjemmekontor. Tilbakemeldinga fra BHG var ikke supert, så bra, men heller at hun burde skofte jobben og hente ENDA tidligere.

Anonymkode: e56eb...0d3

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke snakk om at de ikke vil ha barn i barnehagen, men de ser som oftest bedre enn foreldrene om barna er slitne, ja selv om barna EEEELSKER som veldig mange av dere foreldre hevder så blir de også slitne!!!

Elsker barnhagen*

Skrevet

De har vel ingen rett til å blande seg opp i deres liv, om det ikke handler om barnemishandling eller lignende. Herregud, så frekt. Skjønner at du blir frustrert. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uansett så må jo foreldre på jobb. 

Anonymkode: 1696f...aa8

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klart de blir slitne. Men de er jo heller ikke der primært for sin egen moros skyld, men fordi man trenger kvalifisert, pedagogisk barnepass mens man selv jobber.

Anonymkode: e56eb...0d3

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uansett så må jo foreldre på jobb. 

Anonymkode: 1696f...aa8

En av dem kan jobbe redusert en periode, man må ikke leve over evne.

• Liker 6
Skrevet

Kanskje de spør om det fordi barnet er slitent i bhg og de ser han kan ha kortere dager ved besøk av besteforeldre og hjemmekontor. 

Anonymkode: 6751a...e27

• Liker 1
Skrevet

Stakkars unger

Anonymkode: d2777...670

• Liker 10
Skrevet

Noldus av barnehagen å tro at du har fri fordi du jobber hjemmefra.

Men hvorfor vet egentlig barnehagen i hvilket bygg du befinner deg når du jobber?

Anonymkode: a6ef6...884

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...