Gå til innhold

Klage til statsforvalter(fylkesmann), hvem på skolen får vite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klaget inn skolen til sønnen min i fjor, fikk et vedtak på hva skolen ikke hadde gjort og hva de må gjøre fremover. (Mobbing)

Det har vært litt dårlig stemning mellom oss foreldre og lærer, uten at jeg går inn på det her. 

Lillebror går i en annen klasse på samme skole. Vet lærerne på alle trinn om dette? Vi har ikke laget bråk eller skjelt ut lærer eller noe sånn, bare insistert på aktivitetsplan blant annet. 

Anonymkode: 6cf45...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Det er jo en del som kan være involvert i en aktivitetsplan på en skole. 

Men det gjør vel ingenting om lærere vet? Ofte er de vel enig i klaging. Handler vel ofte om manglende ressurser og prioritering fra ledelsen

Anonymkode: 52ee7...542

• Liker 2
Skrevet

På vår skole så virker det som om alle få vite det. Altså selv folk på andre trinn som ikke har noe med den eleven å gjøre.

Anonymkode: fa1f6...2c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja... Det er jo en del som kan være involvert i en aktivitetsplan på en skole. 

Men det gjør vel ingenting om lærere vet? Ofte er de vel enig i klaging. Handler vel ofte om manglende ressurser og prioritering fra ledelsen

Anonymkode: 52ee7...542

Nei, det gjør vel ingenting. :) 

• Liker 1
Skrevet

På vår skole er det ganske mye åpenhet om sånne ting. Det er fordi at alle lærere og ansatte på skolen har til syvende ansvar for alle barna - selv om ikke jeg er lærer på alle elevene på skolen så har jeg jo inspeksjon eller kan brukes som vikar i alle klasser. Så hvis en elev har en aktivitetsplan er det jo viktig at flest mulig vet om det. 

Og lærere blir ikke sure eller lei seg om man klager til fylkesmannen så lenge det er en saklig klage - som regel er vi lærere minst like like frustrert som foreldre, eller mer, hvis ikke man får de ressursene man trenger eller ting blir fulgt opp fra ledelsen. :)

Anonymkode: 43b96...89f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På vår skole er det ganske mye åpenhet om sånne ting. Det er fordi at alle lærere og ansatte på skolen har til syvende ansvar for alle barna - selv om ikke jeg er lærer på alle elevene på skolen så har jeg jo inspeksjon eller kan brukes som vikar i alle klasser. Så hvis en elev har en aktivitetsplan er det jo viktig at flest mulig vet om det. 

Og lærere blir ikke sure eller lei seg om man klager til fylkesmannen så lenge det er en saklig klage - som regel er vi lærere minst like like frustrert som foreldre, eller mer, hvis ikke man får de ressursene man trenger eller ting blir fulgt opp fra ledelsen. :)

Anonymkode: 43b96...89f

Fint å høre. Føler oss litt kjipe som gikk til det skrittet å klage til statsforvalteren.

Håper ikke lillebroren blir uglesett, men de er vel proffe nok til å ikke gjøre det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...