Gå til innhold

Hvor lang tid tok det for deg å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn eller venter barn -  hvor lang tid tok det før du ble gravid?  Naturlig eller assistert? Alder? :) 

Anonymkode: ba630...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første 7 mnd. Men jeg mistet. Ble ikke gravid på 4 år. Så tok forhold slutt.

Med andre, 2 år ca. Mistet da også.

3 gang: 5 mnd ca, mistet

4 gang, 9 mnd mistet

5 gang, 5 mnd. Beholdt. 

Alle graviditeten var naturlig. 

Skrevet

33 år ved prøving, mannen 36 år. Naturlig.

Første gang ble jeg gravid etter 3 pp. Oppdaget MA i uke 10. 

Ble gravid igjen på første forsøk etter dette. Tilsammen tok det ca 9 mnd aktiv prøving (hoppet over 2 pp etter MA grunnet at mannen jobber turnus og var på jobb under el)

Anonymkode: c988b...78d

Skrevet

35 år - første barn - ca. 11 mnd fra dato jeg sluttet på p-pillene til dato jeg tok positiv test (men usikker på om første syklus gjelds og det var vel et par prøveperioder vi visste vi ikke traff på EL pga div. så jeg pleier å tenke 8-9 prøveperioder)

Anonymkode: 06621...fe9

Skrevet

Ble gravid på prevensjon da jeg var 17. Jeg valgte abort den gang.

Opplevde igjen å bli uplanlagt gravid da jeg var 27 år. Mistet dessverre i tidlig SA.

Da vi beste oss for å prøve ble jeg gravid i tredje prøveperiode. Var også da 27 år. 

Anonymkode: 92dfc...a81

Skrevet

Jeg er 32 år og mannen 41. Naturlig unnfangelse på tredje forsøk. Første barnet. Er i 2. trimester :) 

Anonymkode: c1197...74f

Skrevet

22 - 3 prøveperiode da det klaffet 

Anonymkode: 8e38b...ace

Skrevet

Både jeg og mannen er 24 år, klaffet på første prøveperiode. Nøyaktig en måned etter jeg tok hormonspiralen. Gikk mye fortere enn hva vi hadde trodd 😬❤️

Skrevet

Første gang tok det et halvt år etter at jeg sluttet med hormonprevensjon. 

Andre gang ble jeg gravid umiddelbart.

Jeg var 25 og 27, og far var også relativt ung.

Anonymkode: b92a6...0a6

Skrevet

Ble gravid på p-piller som 26-åring. Barnet var uplanlagt, men velkomment.

Anonymkode: 51d4b...562

• Liker 1
Skrevet

Tok 8pp (13mnd) før jeg nå nylig endelig ble gravid. Begynte prøvingen mens vi var 28. Begge er nå 29, og blir 30 rett før termin (om alt går som det skal). 
Jeg fikk etter 4mnd prøving påvist PCOS og ble satt på metformin. Etter 11mnd hadde jeg ikke lenger tegn på pcos, men sædprøve av mannen viste noe få og noe trege svømmere. Ble satt på letrozol for å fremskynde el - hadde el stort sett rundt syklusdag 21-25. Letrozol (enkel dose) fremskyndet el til syklusdag 16-17. Ble gravid på andre runde med enkel dose letrozol og er i dag 4+6. 

Skrevet

Jeg 26 og far 25. Naturlig, brukte 12 mnd ☺️

Anonymkode: ea6d0...b7e

Skrevet

1,5 år før det klaffa, mista en gang i løpet av den tiden.

Begge unge og friske, ingenting galt funnet på utredning. Det gikk naturlig tilslutt.. 

Anonymkode: 8c758...c00

Skrevet

23 år: gravid på første forsøk. Mistet tvillinger i uke 6 og 11.

24 år: gravid på første forsøk. Velskapt sønn.

25 år: gravid på første forsøk. Velskapt datter.

28 år: gravid på første forsøk. Mistet etter 6/7 uker

28 år: gravid på første forsøk. Velskapt sønn. 

Har innsett at jeg er lett å få smelt på tjukka🤪

MEN, jeg og en tidligere kjæreste prøvde å bli gravid uten hell. Prøvde i et helt år🧐 Han har heller ikke hatt problemer med å få unger i ettertid..

Anonymkode: 2a054...10c

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

23 år: gravid på første forsøk. Mistet tvillinger i uke 6 og 11.

24 år: gravid på første forsøk. Velskapt sønn.

25 år: gravid på første forsøk. Velskapt datter.

28 år: gravid på første forsøk. Mistet etter 6/7 uker

28 år: gravid på første forsøk. Velskapt sønn. 

Har innsett at jeg er lett å få smelt på tjukka🤪

MEN, jeg og en tidligere kjæreste prøvde å bli gravid uten hell. Prøvde i et helt år🧐 Han har heller ikke hatt problemer med å få unger i ettertid..

Hm, interessant🧐 Det kan jo være noe i det som skrives, at et friskt par kan slite med å få barn sammen på grunn av dårlig genetisk match? 

• Liker 1
Skrevet

Gravid på første PP med begge barna. 21 + 25 år. Naturlig. Ingen SA

Anonymkode: 7b0d3...636

Skrevet

8 mnd, naturlig.

29 år

Anonymkode: 46518...fcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hm, interessant🧐 Det kan jo være noe i det som skrives, at et friskt par kan slite med å få barn sammen på grunn av dårlig genetisk match? 

Ja jeg har også hørt om det, og med min erfaring så tipper jeg det stemmer. Vi var uansett en håpløst dårlig match, sett i ettertid😆 Så jeg er evig glad for det den dag i dag! Men uansett veldig spesielt! Husker jeg skreiv ned datoer og reknet på syklus og alt mulig. Da det ble slutt mellom oss og han gjorde en annen gravid etter bare noen få mnd, fløte jeg meg overbevist om at jeg ikke kunne få barn. Så feil kan man ta🤪😂

Skrevet

9 måneder, helt naturlig, var 26 når jeg ble gravid. :) 

Skrevet

Jeg føler meg veldig heldig, for hos oss klaffet det på 2. forsøk begge gangene, naturlig. Da var jeg 26 og 28 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...