AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg har nettopp begått mitt livs største feil. Meg og eksen gjorde det slutt bare for noen måneder siden og noen få dager senere lå jeg med en annen. Vi hadde et ekstremt turbulent forhold over lengre tid mot slutten. Vi elsket hverandre og ingen ville gi slipp. Det største problemet vårt var at jeg ofte ble glemt, han festet mye og ga andre mye oppmerksomhet. La skjul på hvem han var med da han var på fest og pyntet på sannheten. jeg følte meg ofte verdiløs og at jeg ba om for mye, men mot slutten så jeg at jeg egentlig ikke gjorde det, og det tror jeg han selv også innså. Da vi gikk fra hverandre var det med et mål om at han skulle jobbe med seg selv og at vi en dag endte opp sammen. Vi skulle støtte hverandre gjennom bruddet og fortsette kontakten. jeg var så redd for at han skulle finne en annen og med alt som skjedde da vi var sammen begynte jeg å overbevise meg selv om at det kom til å skje. Da det skjedde var jeg helt i mitt eget hode og var mest opptatt av at jeg ville føle meg bra igjen, og verdsatt og at noen ville ha meg. Jeg ville gjøre det før han gjorde det slik at jeg selv ikke skulle føle meg dårlig. Nå angrer jeg virkelig og det er kanskje noe av det mest barnslige som har foregått i hodet mitt. Jeg fortalte han om det og jeg vet jeg har såret han og at det er jeg som har vært egoistisk. Jeg har tråkket på han i det jeg prøvde å beskytte meg selv. Nå er jeg helt lost og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre selv for å komme meg over dette og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å føle seg bedre. noen som har vært borti noe lignende og vil dele sine opplevelser og måter å komme seg videre på? Det eneste jeg vil er å være med han, men jeg ser at det ikke kommer til å gå Anonymkode: 845c7...459
Gjest Jmcclane Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 "We were on a break!"😅 For å ta litt lærdom fra friends så var det mange som var enige med Ross og mange som var enige med Rachel. Men med tanke på din situasjon så vil jeg ikke si at du har gjort noe galt. Du hadde et mennesklig behov som ble fylt. Du gjorde det ikke mens du var samnen med han. Var dere ikke sammen så var dere ikke sammen. Du kan ikke la alt ligge på vent i tilfelle han skal "skjerpe" seg. Du må også ta vare på deg selv.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Jmcclane skrev (Akkurat nå): "We were on a break!"😅 For å ta litt lærdom fra friends så var det mange som var enige med Ross og mange som var enige med Rachel. Men med tanke på din situasjon så vil jeg ikke si at du har gjort noe galt. Du hadde et mennesklig behov som ble fylt. Du gjorde det ikke mens du var samnen med han. Var dere ikke sammen så var dere ikke sammen. Du kan ikke la alt ligge på vent i tilfelle han skal "skjerpe" seg. Du må også ta vare på deg selv. Enig i dette. Men jeg var med eksen etter det skjedde og greide ikke fortelle han om det før litt senere. Det er nok det som er det verste med dette. Anonymkode: 845c7...459
Gjest Jmcclane Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig i dette. Men jeg var med eksen etter det skjedde og greide ikke fortelle han om det før litt senere. Det er nok det som er det verste med dette. Anonymkode: 845c7...459 Du hadde strengt tatt ikke vært nødt til å fortelle han om det. Syns det var smart å spille med åpne kort, for da har forholdet størst sjanse. Men ting er som de er og du har strengt tatt ikke gjort noe galt.
Gjest Wonderhowwonderwhy Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 Alle gjør feil snille deg, og det er nok maaange som har opplevd lignende situasjoner, hvor det ikke er faktisk utroskap, men føles slik i etterkant om man finner sammen igjen med eksen. Synes du virker både tøff og voksen som er ærlig med eksen og sier det som det er. Flertallet hadde aldri turd å gjøre det. Det sier mye om deg som person og din integritet. Jeg hadde stolt på deg. Så får dere enten finne ut av det, eller tilgi deg selv og ta lærdom, livet går videre, det lover jeg deg. Lykke til☀️🙏🏼
Teethgrinding Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Spørsmålet du kanskje bør stille deg er hvorfor i alle dager du skal gidde å være sammen med en type som er flau over deg? En som holder et par dører åpne i fylla. En som ikke helt gidder å være lojal mot deg når han har muligheten til å sjekke opp noen. Er det noen du vil dele livet med? Hvis vi setter i gang et tankeeksperiment her nå. Se for deg at du har en kjæreste som inviterer deg med på middag på med noen venner en lørdag kveld. Kler på seg sine fineste klær. En som passer på deg hele kvelden. Som er levende opptatt av deg og gjør alt for at du skal ha det best mulig. En du aldri behøver å lure på hva driver med. Han forteller deg straight up hva som skjer til enhver tid. Han er trygg og solid. Han viser med alt han er og gjør at han bare vil ha deg. Vil du ha noe mindre enn det? 9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 Teethgrinding skrev (2 minutter siden): Spørsmålet du kanskje bør stille deg er hvorfor i alle dager du skal gidde å være sammen med en type som er flau over deg? En som holder et par dører åpne i fylla. En som ikke helt gidder å være lojal mot deg når han har muligheten til å sjekke opp noen. Er det noen du vil dele livet med? Hvis vi setter i gang et tankeeksperiment her nå. Se for deg at du har en kjæreste som inviterer deg med på middag på med noen venner en lørdag kveld. Kler på seg sine fineste klær. En som passer på deg hele kvelden. Som er levende opptatt av deg og gjør alt for at du skal ha det best mulig. En du aldri behøver å lure på hva driver med. Han forteller deg straight up hva som skjer til enhver tid. Han er trygg og solid. Han viser med alt han er og gjør at han bare vil ha deg. Vil du ha noe mindre enn det? Nei jeg vil jo ikke ha noe mindre enn det. Og det er vel håpet på at det kanskje kunne bli akkurat sånn en dag som har gjort at vi holdt sammen så lenge.. og nå blir det jo på en måte et jag etter å få han tilbake, og få hans tilgivelse, men det er i realiteten ikke sånn jeg vil ha det. Jeg bare aner ikke hvordan jeg skal komme meg over det jeg har gjort. Og selvom han har holdt et par dører åpne så har han aldri vært med noen. Det jeg har gjort er flere ganger verre enn noe han har gjort Anonymkode: 845c7...459
Majott Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 Teethgrinding skrev (5 minutter siden): Spørsmålet du kanskje bør stille deg er hvorfor i alle dager du skal gidde å være sammen med en type som er flau over deg? En som holder et par dører åpne i fylla. En som ikke helt gidder å være lojal mot deg når han har muligheten til å sjekke opp noen. Er det noen du vil dele livet med? Hvis vi setter i gang et tankeeksperiment her nå. Se for deg at du har en kjæreste som inviterer deg med på middag på med noen venner en lørdag kveld. Kler på seg sine fineste klær. En som passer på deg hele kvelden. Som er levende opptatt av deg og gjør alt for at du skal ha det best mulig. En du aldri behøver å lure på hva driver med. Han forteller deg straight up hva som skjer til enhver tid. Han er trygg og solid. Han viser med alt han er og gjør at han bare vil ha deg. Vil du ha noe mindre enn det? Er enig her! Vil du ha noe mindre enn det?
Teethgrinding Skrevet 25. oktober 2021 #9 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei jeg vil jo ikke ha noe mindre enn det. Og det er vel håpet på at det kanskje kunne bli akkurat sånn en dag som har gjort at vi holdt sammen så lenge.. og nå blir det jo på en måte et jag etter å få han tilbake, og få hans tilgivelse, men det er i realiteten ikke sånn jeg vil ha det. Jeg bare aner ikke hvordan jeg skal komme meg over det jeg har gjort. Og selvom han har holdt et par dører åpne så har han aldri vært med noen. Det jeg har gjort er flere ganger verre enn noe han har gjort Anonymkode: 845c7...459 Hvor gammel er du? I det store og hele betyr det ingenting. Så du lå med en fyr et par dager etter at det ble slutt, eller dere tok en "pause". Forholdet deres kommer ikke til å vare evig uansett hvordan du vrir og vender på det. Statistisk er det 0.1% sannsynlig. Til det er dere begge for unge. Forholdet deres er allerede såpass på bærtur at det er usannsynlig at det vil vare lengre enn til 2023 uansett. Så hvorfor stresser du? Det finnes folk der ute som ligger med hundrevis, hundrevis av mennesker. Du lå med én person, i en uavklart fase, i et forhold som går dukken om to minutter uansett. Hva galt har du gjort? Og hvorfor er du så livende opptatt av å få tilbake eksen? Du sier jo selv at du ikke vil ha det han har å by på. Faktum er at han ikke har vært en særlig god kjæreste, men du håper på forandring. Den forandringen kom aldri. Tror du den kommer nå? Etter at du lå med en annen? Kjære unge, vakre, naive deg. Se fremover. Kutt båndene. Du finner deg en ny. Det kommer til å bli så mye bedre for alle. 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #10 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): oen som har vært borti noe lignende og vil dele sine opplevelser og måter å komme seg videre på? Det eneste jeg vil er å være med han, men jeg ser at det ikke kommer til å gå Anonymkode: 845c7...459 Har hatt to brudd i kjæresteforhold de siste årene. Vi skulle også se det an. Det siste pågår nå. Jeg verken dater eller ligger med en annen uansett før det har gått en god del tid. Vi snakker måneder. Skulle hun angre eller jeg så har i alle fall jeg min sti ren. For å si det slik om hun ligger med andre så er det aldri snakk om å forsøke igjen. Da er valget tatt, og det var ikke meg som var hennes mann. Når jeg bestemmer meg for å dater igjen og treffer den rette så er det også alt sammen kjørt angående å bli sammen med ex. Prøvekjøre andre og så komme tilbake og angre? Det man da kommuniserer er at " jeg må prøve andre og fungerer ikke det så tar jeg deg som en plan B" I praksis er det akkurat det man gjør, og i hodet til den som er ex så er det i alle fall slik. I ditt tilfelle kommer det neppe til å gå, om han har litt selvrespekt i alle fall. Uansett lær av slike "feil" i ettertid da når forhold "settes på pause". Holde på med andre betyr nesten alltid at da er det slutt for alltid. Ja man kan holde kjeft om det, men da blir det et tillitsbrudd om det oppdages i ettertid. Det er mitt syn på saken. Og er man så på for å ligge med andre uansett grunn? Da er ikke kjærligheten der i det hele tatt ovenfor "ex". Det er bare gå videre, for dette handler da bare om et avhengighetsforhold på praktiske ting, de gode stundene eller at du ønsker noe enda bedre. Anonymkode: 224cd...758
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #11 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hatt to brudd i kjæresteforhold de siste årene. Vi skulle også se det an. Det siste pågår nå. Jeg verken dater eller ligger med en annen uansett før det har gått en god del tid. Vi snakker måneder. Skulle hun angre eller jeg så har i alle fall jeg min sti ren. For å si det slik om hun ligger med andre så er det aldri snakk om å forsøke igjen. Da er valget tatt, og det var ikke meg som var hennes mann. Når jeg bestemmer meg for å dater igjen og treffer den rette så er det også alt sammen kjørt angående å bli sammen med ex. Prøvekjøre andre og så komme tilbake og angre? Det man da kommuniserer er at " jeg må prøve andre og fungerer ikke det så tar jeg deg som en plan B" I praksis er det akkurat det man gjør, og i hodet til den som er ex så er det i alle fall slik. I ditt tilfelle kommer det neppe til å gå, om han har litt selvrespekt i alle fall. Uansett lær av slike "feil" i ettertid da når forhold "settes på pause". Holde på med andre betyr nesten alltid at da er det slutt for alltid. Ja man kan holde kjeft om det, men da blir det et tillitsbrudd om det oppdages i ettertid. Det er mitt syn på saken. Og er man så på for å ligge med andre uansett grunn? Da er ikke kjærligheten der i det hele tatt ovenfor "ex". Det er bare gå videre, for dette handler da bare om et avhengighetsforhold på praktiske ting, de gode stundene eller at du ønsker noe enda bedre. Anonymkode: 224cd...758 Jeg skjønner akkurat hva du mener. I mitt tilfelle var det oppriktig kun for at jeg selv skulle føle meg bedre og «ta den lette utveien ut av følelsene» som selvfølgelig ikke er en god ide. Der og da tenkte jeg det var fair etter alt jeg hadde gått igjennom med eksen og at jeg ikke ville føle det sånn lengre. Det hadde ingenting med at jeg ville prøve it noe med noen andre, eller at jeg har gått å ventet på muligheten til å ligge med noen andre. Denne personen har jeg aldri møtt før, aldri hatt og har ikke noe kontakt med. Det var et enkelt ons som ikke engsng føltes bra ut der og da. Anonymkode: 845c7...459
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #12 Skrevet 25. oktober 2021 Noen flere som har vært igjennom det samme? Anonymkode: 845c7...459
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #13 Skrevet 25. oktober 2021 jeg skjønte ikke?, du lå med en annen for å føle deg verdsatt? Anonymkode: 359bc...0b0
Vimsepims Skrevet 25. oktober 2021 #14 Skrevet 25. oktober 2021 (endret) Jeg lå med en haug av andre menn for å få eksen ut av systemet. Dårlig terapi for å si det sånn.. Fikk han på kroken igjen etter mange år og det gikk selvfølgelig til helvete. Burde bare latt eks være eks. Endret 25. oktober 2021 av Vimsepims
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 Vimsepims skrev (1 minutt siden): Jeg lå med en haug av andre menn for å få eksen ut av systemet. Dårlig terapi for å si det sånn.. Fikk han på kroken igjen etter mange år og det gikk selvfølgelig til helvete. Burde bare latt eks være eks. ja dårlig terapi, jeg skjønner ikke hvordan det hjelper med å føle seg verdsatt. hvert imot, man føler at man bare var en greie der hvor han man lå med slapp å bruke hånda den dagen. Anonymkode: 359bc...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #16 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg skjønte ikke?, du lå med en annen for å føle deg verdsatt? Anonymkode: 359bc...0b0 Jepp, så teit som det. Ikke noe gjennomtenkt som du sikkert forstår, jeg er jo ikke dum, men den kvelden var jeg det Anonymkode: 845c7...459 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #17 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jepp, så teit som det. Ikke noe gjennomtenkt som du sikkert forstår, jeg er jo ikke dum, men den kvelden var jeg det Anonymkode: 845c7...459 ja men det gjør vondt verre vettu. følte du deg verdsatt? Anonymkode: 359bc...0b0
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #18 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): ja men det gjør vondt verre vettu. følte du deg verdsatt? Anonymkode: 359bc...0b0 Absolutt ikke. Prøvde å forklare det i det første innlegget. Jeg var dum og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre Anonymkode: 845c7...459
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #19 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Absolutt ikke. Prøvde å forklare det i det første innlegget. Jeg var dum og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre Anonymkode: 845c7...459 videre med å få tilbake exen?, når du nevner damer og fester virker det som ikke han er den typen som sliter med damer. jeg tror sjansen med å få han tilbake er ganske liten. han kommer sikkert å bruke ligget som en unnskylding. det jeg anbefaler nå er hvis du er har en trengsel for trøst er å date uten å ha ligge med dem til å begynne med. finn en som liker å være sammen med deg. hvis du absolutt vil ha Xen din tilbake så burde du ta en lang alvorsprat med han om det, men jeg tviler han kommer tilbake. det er vonde dager jeg har vært i det selv. jeg har også hoppet i sengs med menn jeg bare traff en kveld i håp at de kommer til å erstatte Xen min, men det gjorde de aldri, så da bestemte jeg meg for å ta en helt ny hobby samtidig treffe menn som er ute etter forhold. han jeg er sammen med nå datet jeg kanskje ti ganger uten å ligge med han, det ga meg en selvsikker bevis at han ikke var ute etter sex. og vi er fortsatt sammen og jeg er meget lykkelig uten Xen min Anonymkode: 359bc...0b0
Becky Skrevet 26. oktober 2021 #20 Skrevet 26. oktober 2021 Du har jo ikke engang vært utro? Dere gjorde det «slutt»? Du skrev også at du ofte ble nedprioritert og ikke verdsatt etc...? så egentlig syntes jeg ikke du har gjort noe galt ifh til han.. Om noe kan han tenke at han ikke har deg rundt fingeren lengre.. men på personlig plan føles det kanskje ikke så greit når man egentlig ikke ville ligge med noen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå