Gjest Anonymsoldat_98 Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Hei jeg er en kar på 23 og har en kjæreste som jeg har bodd med i 3,5 år. Det siste året så har ikke sexlysten vært der hos henne. Dette vet hun påvirker meg, da jeg syns dette er veldig viktig i et forhold. Vi har prøvd forskjellig metoder for å få tilbake lysten hos henne, men til lite nytte. En stund nå så har hun foreslått å åpne forholdet. Jeg var helt imot det da jeg tror det kan by på mange utfordringer, men i etterkant så har jeg tenkt mere og mere på det. Hun sier at så lenge vi kan beholde følelsene for hverandre og klarer og skille mellom sex og forhold, så kan vi for hennes del åpne opp. Jeg er veldig glad i henne, men samtidig så vil jeg ikke leve i sølibat. Trenger råd/erfaringer
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Har hun foreslått åpent forhold for at du skal få ha deg med andre, for at hun skal få ha seg med andre eller begge deler? Tenker at det er litt viktig her. Anonymkode: 45c43...bf5 6
Majott Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Anonymsoldat_98 skrev (35 minutter siden): Hei jeg er en kar på 23 og har en kjæreste som jeg har bodd med i 3,5 år. Det siste året så har ikke sexlysten vært der hos henne. Dette vet hun påvirker meg, da jeg syns dette er veldig viktig i et forhold. Vi har prøvd forskjellig metoder for å få tilbake lysten hos henne, men til lite nytte. En stund nå så har hun foreslått å åpne forholdet. Jeg var helt imot det da jeg tror det kan by på mange utfordringer, men i etterkant så har jeg tenkt mere og mere på det. Hun sier at så lenge vi kan beholde følelsene for hverandre og klarer og skille mellom sex og forhold, så kan vi for hennes del åpne opp. Jeg er veldig glad i henne, men samtidig så vil jeg ikke leve i sølibat. Trenger råd/erfaringer Hun er glad i deg, men du tenner henne ikke. Hun vil ha sex med andre som tenner henne mer. Så kan dere fortsette det koselige forholdet deres i 40 år mens hun kan ligge med andre. Høres det ok ut for deg? 14
Tøvftta Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 God kommunikasjon er viktig uansett hva dere gjør. Dersom dere faktisk går til det steget å prøver det ut, aldri la hun føle seg tilsidesatt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 Dårlig ide å ha et åpent forhold for å reparere noe som skranter. De som faktisk greier å ha åpne forhold er de som genuint fortsatt tenner på hverandre og er forelsket i hverandre og der et åpent forhold er et tillegg - et krydder i hverdagen der begge har ønske om et åpent forhold. Det er noe helt annet enn å bruke det som en metode for å reparere noe som skranter og der det virker som det er mest henne som har lyst til det. Det er mange par som har brent seg på dette fordi de ikke var så klare for det som de trodde. Anonymkode: b08d1...e25 21
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Det resulterer i at hun kan ha sex når hun vil. Du får kanskje en sjelden gang. Sex markedet er ikke i mannens favør desverre. Anonymkode: ae4cf...483 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 Be henne slutte på hormonprevensjon så blir det nok bedre. Du får ofre deg og bruke kondom. P-piller er drepen på lysten. Anonymkode: 09bb1...346 18
Gjest Anonymsoldat_98 Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har hun foreslått åpent forhold for at du skal få ha deg med andre, for at hun skal få ha seg med andre eller begge deler? Tenker at det er litt viktig her. Anonymkode: 45c43...bf5 Hun har foreslått det til meg, ikke henne. Hun ser/har ikke behov.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #9 Skrevet 25. oktober 2021 Gjør det heller slutt. Grisete å være med flere samtidig. Øker faren for kjønnssykdommer også. Anonymkode: bb568...164 5
Gjest Anonymsoldat_98 Skrevet 25. oktober 2021 #10 Skrevet 25. oktober 2021 Majott skrev (39 minutter siden): Hun er glad i deg, men du tenner henne ikke. Hun vil ha sex med andre som tenner henne mer. Så kan dere fortsette det koselige forholdet deres i 40 år mens hun kan ligge med andre. Høres det ok ut for deg? Det er stikk motsatt. Hun vil at jeg skal ha sex med andre
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #11 Skrevet 25. oktober 2021 Har hun vært til lege? Manglende sexlyst kan være symptom på mange sykdommer. Antidepressiva og hormonprevansjon kan også drepe sexlyst Anonymkode: f14b4...07b 9
Gjest Anonymsoldat_98 Skrevet 25. oktober 2021 #12 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hun vært til lege? Manglende sexlyst kan være symptom på mange sykdommer. Antidepressiva og hormonprevansjon kan også drepe sexlyst Anonymkode: f14b4...07b Vi har prøvd hormontilskudd, for å øke lav sexlyst, det har ikke fungert. Hun vil ikke slutte med p ring prevensjon.
Gjest Anonymsoldat_98 Skrevet 25. oktober 2021 #13 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gjør det heller slutt. Grisete å være med flere samtidig. Øker faren for kjønnssykdommer også. Anonymkode: bb568...164 Men vi er veldig glad i hverandre. Bare sexen som hun ikke vil, og hun vil gjerne. Hun vil gjerne ha det slik som det er nå
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #14 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg var som din kjæreste i mange år (med unntak av at jeg ikke tilbudte åpent forhold). Vi også prøvde mye for at jeg skulle få sexlysten tilbake, men ingenting hjalp, og jeg trodde genuint at jeg bare ikke hadde behov for sex i samme grad som han. ..helt til jeg sluttet på p-piller. Sexlysten kom tilbake med full kraft på bare noen dager, og jeg ble umettelig i en periode. Det var nesten så han ble litt fortvilet fordi endringen kom så brått og han ikke klarte henge med. Det er ikke alle som mister sexlysten av hormonprevensjon, men om dere begge ønsker å få orden på sexlivet, vil jeg virkelig anbefale å prøve seg uten en liten stund. Anonymkode: 96ec4...e4d 13
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 Sjalusi er noe du må ta med i beregningen her. Selv om det virker greit fordi hun foreslo det, er det grønnøyde monsteret noe som kan slå kraftig til og ødelegge alt dere har sammen nå. Russisk rulett dette. Anonymkode: a7949...3c3 6
Gjest Anonymsoldat_98 Skrevet 25. oktober 2021 #16 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var som din kjæreste i mange år (med unntak av at jeg ikke tilbudte åpent forhold). Vi også prøvde mye for at jeg skulle få sexlysten tilbake, men ingenting hjalp, og jeg trodde genuint at jeg bare ikke hadde behov for sex i samme grad som han. ..helt til jeg sluttet på p-piller. Sexlysten kom tilbake med full kraft på bare noen dager, og jeg ble umettelig i en periode. Det var nesten så han ble litt fortvilet fordi endringen kom så brått og han ikke klarte henge med. Det er ikke alle som mister sexlysten av hormonprevensjon, men om dere begge ønsker å få orden på sexlivet, vil jeg virkelig anbefale å prøve seg uten en liten stund. Anonymkode: 96ec4...e4d Skal anbefale henne å prøve, men hun er ikke særlig begeistret for det.
umAxa Skrevet 25. oktober 2021 #17 Skrevet 25. oktober 2021 1 hour ago, Anonymsoldat_98 said: Hei jeg er en kar på 23 og har en kjæreste som jeg har bodd med i 3,5 år. Det siste året så har ikke sexlysten vært der hos henne. Dette vet hun påvirker meg, da jeg syns dette er veldig viktig i et forhold. Vi har prøvd forskjellig metoder for å få tilbake lysten hos henne, men til lite nytte. En stund nå så har hun foreslått å åpne forholdet. Jeg var helt imot det da jeg tror det kan by på mange utfordringer, men i etterkant så har jeg tenkt mere og mere på det. Hun sier at så lenge vi kan beholde følelsene for hverandre og klarer og skille mellom sex og forhold, så kan vi for hennes del åpne opp. Jeg er veldig glad i henne, men samtidig så vil jeg ikke leve i sølibat. Trenger råd/erfaringer Jeg svarte med dette i et annet lignende tråd: "Du skal ikke ha sex med noen andre enn meg, og jeg vil ikke ha sex" Dette sier seg selv er en ganske dårlig sosial avtale å inngå med hverandre. Kudos til hun at anerkjenner at dere vil ha litt ulike ting og konkret går med på å samarbeide. Skal du gå fremover med å åpne opp forholdet må det understrekes at: Hun er 110% ok med det. Ikke noe annet mellom linjene med at hun egentlig har lyst på sex med andre enn deg. Da må dere reforhandle den sosiale avtalen. Dersom hun har alt på sitt rene er resten og ansvaret på deg: Ikke misbruker hennes tillit med å emosjonelt investere i andre jenter, Ikke benytter frikortet ditt så langt at det går på bekostning av forholdet. Alltid ha god kommunikasjon med hverandre og hvordan hun føler seg om at du skal eller har vært å benyttet frikortet. Følelser er flyktige og trenger trygghet og må grunnes i ærlig god kommunikasjon. Som sagt er ansvaret på deg, og du må være ørvåken og ærlig med deg selv og henne. Du kan ha fått et teknisk frikort, men mest sannsynlig opererer dere etter følelesmessige regler i starten. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #18 Skrevet 25. oktober 2021 Anonymsoldat_98 skrev (3 minutter siden): Skal anbefale henne å prøve, men hun er ikke særlig begeistret for det. Det var i grunn ikke jeg heller, og det skjedde ikke før vi skulle prøve å bli gravid. Men tro meg - vi angret begge som hunder på at vi ikke gjorde det tidligere! Vi ble som nyforelsket igjen og forholdet fikk en skikkelig boost! (...så kom barnet som nå er noen måneder gammelt, og sexlivet har fått seg en dupp igjen. Men heldigvis vet vi begge at dette bare er midlertidig ) Anonymkode: 96ec4...e4d 4
Sokkar Skrevet 25. oktober 2021 #19 Skrevet 25. oktober 2021 Anonymsoldat_98 skrev (15 minutter siden): Vi har prøvd hormontilskudd, for å øke lav sexlyst, det har ikke fungert. Hun vil ikke slutte med p ring prevensjon. Hvorfor ønsker hun å beholde et prevensjonsmiddel dersom hun ikke har sex? 15
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #20 Skrevet 25. oktober 2021 17 minutter siden, Anonymsoldat_98 said: Vi har prøvd hormontilskudd, for å øke lav sexlyst, det har ikke fungert. Hun vil ikke slutte med p ring prevensjon. Hva skal hun med p-ring når dere ikke har sex? Anonymkode: f14b4...07b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå