Gå til innhold

Jobb med dresscode, hvor mye i garderoben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere i jobbgarderoben? Har ikke hatt jobb med dresscode før, så dette er nytt for meg. Hjemme går jeg med loungewear og jeg kommer til å sykle i treningstøy til og fra jobb, så det er bare akkurat på jobb jeg trenger antrekkene. Hvor mye bør jeg satse på å handle inn?

Anonymkode: 92ea9...a9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en fordel om du sier litt om hvordan kleskoden er for å få mest mulig relevante svar? Vi har ikke kleskode på jobben min, men jeg kler meg passende for mange kleskoder utenom de mest formelle, så jeg svarer likevel. Mengden tøy er i alle fall relevant. Klærne jeg jevnlig bruker er fem dressbukser, tre skjørt, fem silkebluser, tre linbluser, noen tynne ullgensere, to bomullsgensere (strikkede og "formelle", ikke jersey) og tre kjoler.

Anonymkode: f78ce...d60

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje en fordel om du sier litt om hvordan kleskoden er for å få mest mulig relevante svar? Vi har ikke kleskode på jobben min, men jeg kler meg passende for mange kleskoder utenom de mest formelle, så jeg svarer likevel. Mengden tøy er i alle fall relevant. Klærne jeg jevnlig bruker er fem dressbukser, tre skjørt, fem silkebluser, tre linbluser, noen tynne ullgensere, to bomullsgensere (strikkede og "formelle", ikke jersey) og tre kjoler.

Anonymkode: f78ce...d60

Ja, sorry, det er halvformell til formell kleskode (formell de dagene vi har møter, som er minimum ukentlig).

Takk for svar!

Anonymkode: 92ea9...a9c

Skrevet

Ikke mye :)

Jeg hadde vel to-tre dressbukser jeg vekslet mellom, under 10 bluser og pene gensere, en fin ullcardigan og en blazer. Du trenger mindre enn du tror, bare pass på at du kan bruke alt om hverandre. Gjerne at du har flest i noen basic farger som passer deg (for meg: sort, hvit, beige), og så kanskje et par bluser i farger som popper. Totalt lå jeg vel på ca 15 plagg jeg roterte mellom. Syns ikke det er vits i å ha så enormt mye når det bare brukes på jobb.

Anonymkode: 50f02...330

• Liker 2
Skrevet

Hvor streng er dresscoden? Er pene jeans ok?

Anonymkode: ff856...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...