AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Del Skrevet 25. oktober 2021 Blir jo masse smelta plast. Flere som har lagt merke til det? Anonymkode: 4e8df...8ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillapb Skrevet 25. oktober 2021 #2 Del Skrevet 25. oktober 2021 Aldri opplevd at det har smeltet 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Del Skrevet 25. oktober 2021 Har du vann i kjelen sammen med posen??? Anonymkode: bdf59...768 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #4 Del Skrevet 25. oktober 2021 Den smelter ikke nei. Har du nok vann i kjelen? (Eller vann i det hele tatt?) Anonymkode: 1d24b...17c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulless Skrevet 25. oktober 2021 #5 Del Skrevet 25. oktober 2021 Det er nok stivelsen du ser, som du mistolker som plast 😉 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uredd Skrevet 25. oktober 2021 #6 Del Skrevet 25. oktober 2021 Plasten smelter ikke av kokende vann. Skulle du dessuten få i deg noe, smeltet eller ei, kommer den nokså greit ut igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 26. oktober 2021 #7 Del Skrevet 26. oktober 2021 Har sett at det løsner tynne "flak" når jeg bruker de posene, tynne som tørr hud. Men om det er fra posen eller stivelsen som har nesten stivnet slik aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna! Skrevet 26. oktober 2021 #8 Del Skrevet 26. oktober 2021 Enda en grunn til å hate boil in-bag-ris. Det blir horribel ris jeg ikke kan forstå at noen kan spise, enda mindre servere andre. Du må håndtere posen med masse kokende vann og kutting og gris. Og nå også med plastbiter. Hva har gått til hode på folk? Jeg forstår ikke at boil-in-bag-ris fremdeles finnes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doktor Dyregod Skrevet 26. oktober 2021 #9 Del Skrevet 26. oktober 2021 Det er ikke plast du ser. Du får i deg små mengder nanoplast. Den er så liten at den ser du ikke. Det kommer nok ikke fra posen, men fra drikkevannet ditt. Sånn som alle andre drikkevannskilder. Og når du setter deg på do, så leverer du den nanoplasten videre til ditt nærmeste renseanlegg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 26. oktober 2021 #10 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hanna! skrev (25 minutter siden): Enda en grunn til å hate boil in-bag-ris. Det blir horribel ris jeg ikke kan forstå at noen kan spise, enda mindre servere andre. Du må håndtere posen med masse kokende vann og kutting og gris. Og nå også med plastbiter. Hva har gått til hode på folk? Jeg forstår ikke at boil-in-bag-ris fremdeles finnes. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ikke liker boil in bag. Men at man ikke liker smaken er ikke så mye å gjøre med, og at man ikke klarer å håndtere posen etter koking er en ærlig sak. Jeg bruker dem en gang eller to i måneden fordi vanlig kokt ris blir vellykket i kanskje 30% av tilfellene og jeg blir lei av å prøve. Det er også en ærlig sak. Hvorfor risen skal smake dårligere av å ha blitt kokt i pose vet jeg ikke. Det er jo mulig å skylle posen før koking, på samme måte som løs ris. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #11 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg lager bare boil in bag ris, synes det er pyton å lage vanlig ris. Blir alltid for blaut eller for hard, eller brent. Ugh. Det er heller ikke plast nei, det er stivelsen fra risen. Anonymkode: 25467...a0c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna! Skrevet 26. oktober 2021 #12 Del Skrevet 26. oktober 2021 1 minutt siden, applestories said: Og jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ikke liker boil in bag. Men at man ikke liker smaken er ikke så mye å gjøre med, og at man ikke klarer å håndtere posen etter koking er en ærlig sak. Jeg bruker dem en gang eller to i måneden fordi vanlig kokt ris blir vellykket i kanskje 30% av tilfellene og jeg blir lei av å prøve. Det er også en ærlig sak. Hvorfor risen skal smake dårligere av å ha blitt kokt i pose vet jeg ikke. Det er jo mulig å skylle posen før koking, på samme måte som løs ris. Boil-in-bag lager jo dårlig ris 100% av gangene. Det er den verste måten å lage ris på. Hvis man ikke greier å lage ris, så synes jeg det er bedre om man serverer brød, naan eller pasta til. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #13 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hanna! skrev (37 minutter siden): Enda en grunn til å hate boil in-bag-ris. Det blir horribel ris jeg ikke kan forstå at noen kan spise, enda mindre servere andre. Du må håndtere posen med masse kokende vann og kutting og gris. Og nå også med plastbiter. Hva har gått til hode på folk? Jeg forstår ikke at boil-in-bag-ris fremdeles finnes. Enig. Hvaaaaa er problemet med å veie opp den risen man trenger fra en pappeske??? Folk er dumme. Anonymkode: 3f592...d99 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna! Skrevet 26. oktober 2021 #14 Del Skrevet 26. oktober 2021 Og hvis man liker boil-in-bag, kjør på! Men det er litt som å koke biff. Det er ikke noe jeg selv ville blitt glad for, og forbedringspotensialet er så stort! Det tar et par tre ganger å lære seg å lage ris, men det blir så mye bedre, både smaken og ikke minst konsistensen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #15 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hanna! skrev (3 minutter siden): Boil-in-bag lager jo dårlig ris 100% av gangene. Det er den verste måten å lage ris på. Hvis man ikke greier å lage ris, så synes jeg det er bedre om man serverer brød, naan eller pasta til. Men hvis jeg syns det er godt - er det greit for deg, da? (og så er det lettere å rengjøre kjelen etterpå) Anonymkode: 9a547...773 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #16 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hanna! skrev (1 minutt siden): Og hvis man liker boil-in-bag, kjør på! Men det er litt som å koke biff. Det er ikke noe jeg selv ville blitt glad for, og forbedringspotensialet er så stort! Det tar et par tre ganger å lære seg å lage ris, men det blir så mye bedre, både smaken og ikke minst konsistensen. Ikke nødvendigvis, jeg har prøvd å koke ris i 20 år. Nå er jeg snart 40 og har gitt opp. Synes heller ikke det blir bedre. Og du foreslår brød, naan eller pasta til i stedet - jeg vil ikke ha dette i stedet? Jeg vil ha ris. Anonymkode: 25467...a0c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #17 Del Skrevet 26. oktober 2021 Alternativt : https://www.tilbords.no/diverse/46191856/?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping&gclid=EAIaIQobChMIxuf4kfjn8wIVzgWiAx1MzgQZEAQYBSABEgISiPD_BwE Anonymkode: 79d5b...e1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna! Skrevet 26. oktober 2021 #18 Del Skrevet 26. oktober 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvis jeg syns det er godt - er det greit for deg, da? (og så er det lettere å rengjøre kjelen etterpå) Anonymkode: 9a547...773 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke nødvendigvis, jeg har prøvd å koke ris i 20 år. Nå er jeg snart 40 og har gitt opp. Synes heller ikke det blir bedre. Og du foreslår brød, naan eller pasta til i stedet - jeg vil ikke ha dette i stedet? Jeg vil ha ris. Anonymkode: 25467...a0c Selvsagt kan dere spise dette! Jeg har mine guilty pleasures når det gjelder mat også. For meg blir det litt som kokt biff, noe jeg ikke liker. Og jeg ville personlig holdt meg unna å servere det til gjester. Men jeg liker for eksempel fiskekaker med ketsjup og sennep i lompe. Dette er min guilty pleasure og noe jeg aldri hadde servert til noen andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #19 Del Skrevet 26. oktober 2021 Du får også i deg en del plast når du kutter opp ting på en fjøl laget av plast. Bittesmå plastbiter blir med. Just FYI, men jeg bryr meg ikke Anonymkode: ab731...9f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #20 Del Skrevet 26. oktober 2021 54 minutter siden, Hanna! said: Enda en grunn til å hate boil in-bag-ris. Det blir horribel ris jeg ikke kan forstå at noen kan spise, enda mindre servere andre. Du må håndtere posen med masse kokende vann og kutting og gris. Og nå også med plastbiter. Hva har gått til hode på folk? Jeg forstår ikke at boil-in-bag-ris fremdeles finnes. Jeg er egentlig helt enig med deg, men jeg er skyldig i å bruke boil in bag ris fordi det er så sabla enkelt 😅 Anonymkode: 5d408...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå