Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden slutten av graviditeten slitt med analfisur.. Det ble enda verre etter fødsel da jeg slet med forstoppelse. Jeg har vært hos legen , og fått en krem. Den hjalp litt, men nå har det blitt verre en noen gang. Det er 4 mnd siden fødsel. 

Jeg blør relativt mye hver gang jeg er på do for nr 2. Jeg gråter,  og gruer meg. Kan også ha vondt i flere timer etterpå. 

På grunn av dette kvier jeg meg også for å ha sex,  siden hele underlivet føles ømt. Føler heller ikke at partneren min forstår hvor vondt det gjør,  da han til og med spør om analsex. 

Noen som har erfaringer? Når ble det bedre? 

Anonymkode: 9fc9a...de8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny tur til legen ASAP! det skal ikke være sånn! Og om legen prøver å føyse det bort med at "det er heeeeelt normalt med plager etter fødsel" så beskriver du ekstremt, pinlig detaljert om blodet, smertene og komplikasjonene. Vil legen fortsatt ikke forstå omfanget av problemet så bytter du lege.

Det du kan gjøre allerede i dag er å gå på apoteket og kjøpe lactulose. Dette sørger for å holde bæsjen myk

• Liker 4
Skrevet

Spør mannen din om analsex  4 måneder etter fødsel😳🤦‍♀️?

Anonymkode: 69204...fc3

• Liker 6
Skrevet

Stakkars jente.. Du får be ham runke!!! Jeg blir flau. 

Men det er vel hemoroider du mener? Hvilken salve fikk du? Jeg syntes ikke sheriproct hjalp meg. Men ac3 comfort hjalp. 

Anonymkode: c1e7c...ad0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Stakkars jente.. Du får be ham runke!!! Jeg blir flau. 

Men det er vel hemoroider du mener? Hvilken salve fikk du? Jeg syntes ikke sheriproct hjalp meg. Men ac3 comfort hjalp. 

Nei, ikke hemoroider. Jeg ble undersøkt rektalt, og det er analfisur,  altså en slags innvendig rift. Jeg har hatt hemoroider før , og det er ingenting sammenliknet med dette..

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På grunn av dette kvier jeg meg også for å ha sex,  siden hele underlivet føles ømt. Føler heller ikke at partneren min forstår hvor vondt det gjør,  da han til og med spør om analsex. 

Hva faen? Er han helt idiot? Å mase om analsex når du har smerter og blør, ikke akkurat noe som frister til å noensinne bli med på sånt igjen. Aldri ha analsex med noen som driter i hvordan det føles for deg!

Anonymkode: 9f2a6...1f9

• Liker 6
Skrevet

Dulcosoft 👍🏻👍🏻 Slipper masse luft i magen som med lactulose. 

Anonymkode: e6eb9...fb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har siden slutten av graviditeten slitt med analfisur.. Det ble enda verre etter fødsel da jeg slet med forstoppelse. Jeg har vært hos legen , og fått en krem. Den hjalp litt, men nå har det blitt verre en noen gang. Det er 4 mnd siden fødsel. 

Jeg blør relativt mye hver gang jeg er på do for nr 2. Jeg gråter,  og gruer meg. Kan også ha vondt i flere timer etterpå. 

Noen som har erfaringer? Når ble det bedre? 

Det ble bedre da jeg fikk en kjempedyr salve fra lege kombinert med sterke avføringsmidler. 

Såret må få tid til å gro, og derfor må avføringen som passerer være helt myk eller rennende for å ikke rive opp såret hver gang man er på do.

Første bud er derfor å få fikset forstoppelsen så raskt som mulig. Jeg tok Laxoberal dråper i 1-2 uker til såret var grodd. 

Salven jeg fikk av lege var smertelindrende, kostet ca 700 kr og jeg husker dessverre ikke hva det het. 

Jeg ble helt kvitt det etter å ha fulgt oppskriften over. 

Anonymkode: 9d976...0ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det ble bedre da jeg fikk en kjempedyr salve fra lege kombinert med sterke avføringsmidler. 

Såret må få tid til å gro, og derfor må avføringen som passerer være helt myk eller rennende for å ikke rive opp såret hver gang man er på do.

Første bud er derfor å få fikset forstoppelsen så raskt som mulig. Jeg tok Laxoberal dråper i 1-2 uker til såret var grodd. 

Salven jeg fikk av lege var smertelindrende, kostet ca 700 kr og jeg husker dessverre ikke hva det het. 

Jeg ble helt kvitt det etter å ha fulgt oppskriften over. 

Anonymkode: 9d976...0ed

Hvis du logger inn på helsenorge kanskje du kan se hvilken du fikk å tipse henne. 

Jeg skjønner nå hva analfisur er. Skulle foreslå avføringstabletter eller noe avførende. Vi-siblin er ett pulver du kan blande med mat eller drikke. Det har hjulpet meg. 

Og bephanten krem. 

Skrevet

Analfisur er når man har en rift i lukkemuskulaturen som ikke vil gro.

Jeg har opperert analfisur og det var bra en kort tid etterpå, og så ble det vondt igjen fordi jeg har kroniske mageproblemer med mye luft, hard mage og løs mage

Anonymkode: 808eb...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...