AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Fiser deres babyer mye? Gutten min på 9 uker fiser konstant og det har nå begynt å gå lenger tid mellom han har avføring - som gjør at fisen lukter skikkelig! Jeg fullammer med unntak av når faren passer ham. Da får han erstatning. Han har svært sjelden vondt i magen. Så det er ikke et problem utover at jeg lurer på om det er normalt. Anonymkode: c5465...6cd
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Ja, var en del luft til tider Nå er hun 8mnd og får en del fast føde. Noen dager fiser hun mye, andre lite. Vet ikke helt hva det kommer av. Anonymkode: be741...901
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Kanskje han svelger mye luft når han dier? Ikke uvanlig, det 🙂 Anonymkode: 82155...ba0
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja, var en del luft til tider Nå er hun 8mnd og får en del fast føde. Noen dager fiser hun mye, andre lite. Vet ikke helt hva det kommer av. Anonymkode: be741...901 Men lukter det? Er lukten som virkelig overrasker meg! Anonymkode: c5465...6cd
Tuppeluri Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 Ungen min hadde noen dødlige fiser. Herregud, jeg holdt faktisk på å krepere. Men jeg fikk beskjed om at det var helt normalt. Hadde også uker hvor det kunne gå 3-6 dager før avføring, og da lukta det helt grusomt. Om du vil hjelpe barnet å få ut avføring så kan du gi litt maltekstrakt på smokken(om hen tar smokk), eller ta en dæsj oppi ei flaske og gi sammen med morsmelka. Men ikke gjør det hver dag, da gjør du det vondt værre.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Tuppeluri skrev (1 minutt siden): Ungen min hadde noen dødlige fiser. Herregud, jeg holdt faktisk på å krepere. Men jeg fikk beskjed om at det var helt normalt. Hadde også uker hvor det kunne gå 3-6 dager før avføring, og da lukta det helt grusomt. Om du vil hjelpe barnet å få ut avføring så kan du gi litt maltekstrakt på smokken(om hen tar smokk), eller ta en dæsj oppi ei flaske og gi sammen med morsmelka. Men ikke gjør det hver dag, da gjør du det vondt værre. Baby er 9 uker. Vil du tilføre noe annet enn morsmelk og morsmelkerstatning? Tenk på tarmene til baby. Prøv å pump deg istedenfor å gi mme. Må du gi mme er det helt i orden, for da må du og baby har det helt fint med det. Men baby er fortsatt veldig liten. Tarmene er ikke modne i det heletatt. Anonymkode: 7749e...d36 1
RockyRose Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 Min prompa mykje då han sjelden rapte etter måltida, gulpa heller aldri 😄 Var ikkje sånn buldring, men direkte høglydt promping 😂 Rapinga har tatt seg litt opp etter nokre mnd Det at det luktar er vanleg når han ikkje bæsjar dagleg lenger, då det ligg avføring i tarmane sånn at lufta luktar meir..
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Men lukter det? Er lukten som virkelig overrasker meg! Anonymkode: c5465...6cd Ja, det lukter noe sinnsykt. Verre enn bæsjen! Anonymkode: bc6c7...33f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #9 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Baby er 9 uker. Vil du tilføre noe annet enn morsmelk og morsmelkerstatning? Tenk på tarmene til baby. Prøv å pump deg istedenfor å gi mme. Må du gi mme er det helt i orden, for da må du og baby har det helt fint med det. Men baby er fortsatt veldig liten. Tarmene er ikke modne i det heletatt. Anonymkode: 7749e...d36 Jeg ville ikke gitt en 9 uker gammel baby noe for å hjelpe på avføringen. Det er øvelser man kan gjøre med baby for å stimulere tarmene, som å sykle med beina og å sette barnet på låret ditt med beina ned mellom lårene dine, lene hen litt frem (husk å støtt hodet fortsatt) og beveg barnet forsiktig og såvidt i en sirkel. Litt det samme som å sykle med beina, men det var mye mer effektivt for vårt barn! Anonymkode: bc6c7...33f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #10 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men lukter det? Er lukten som virkelig overrasker meg! Anonymkode: c5465...6cd Kunne lukte en del hvis det nærmer seg en bæsjebleie ja😅 Må legge til at da min ble tilnærmet fullammet (fikk en og annen flaske MME) så gikk det ofte 7-8 dager mellom bæsjebleiene. Virket ikke plaget av det. Anonymkode: be741...901
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #11 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunne lukte en del hvis det nærmer seg en bæsjebleie ja😅 Må legge til at da min ble tilnærmet fullammet (fikk en og annen flaske MME) så gikk det ofte 7-8 dager mellom bæsjebleiene. Virket ikke plaget av det. Anonymkode: be741...901 Veldig fint med beroligende svar! Jeg trodde helt ærlig ikke at det var mulig med den type lukt fra en så liten baby! Det er helt sant, det en skriver, at fisen lukter betraktelig mer enn bæsjen. Han virker særdeles lite plaget av vondt i magen og er en ganske harmonisk baby (lett å trøste, sover godt osv), så da stresser jeg ikke med dette. Anonymkode: c5465...6cd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå