AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Har ved noen anledninger i helgen sett damer som karakteriserer seg som feminister på TInder, og jeg lurer da på hva de egentlig ser etter i en mann? ( er litt i begynnerfasen med ei jevnaldrende som har definert seg som feminist) Er det en veldig sterk personlighet som kan stå i mot de eller er det mere en "ja kjære, selvfølgelig kjære" type mann? (og er dørmatte de ser etter så er ikke jeg den typen) Er selv tilhenger av likhet mellom personer uavhengig av kjønn. hudfarge, religion og alt annet og setter pris på intelligente kvinner som man kan diskutere alt mulig med og som har innsikt og forståelse i mye av det som foregår i og rundt oss. Har selv liten erfaring med feminster, men det gjentakende jeg har sett er ofte "slåss" de for at andre skal mene det samme som de selv og evner sjelden å se en sak fra to sider. Så, hva slags kvaliteter er det feminister finner tiltrekkende og hva kan man forvente hvis man begynner å date noen som definerer seg som feminist? Anonymkode: cff43...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 En helt vanlig mann som behandler andre med respekt. Er ikke noe mer avansert enn det. Anonymkode: 85c3f...be1 48
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En helt vanlig mann som behandler andre med respekt. Er ikke noe mer avansert enn det. Anonymkode: 85c3f...be1 Alle kvinner forskjellige, jeg vil ha en mann som viser at det er han som er Mannen. En mann som ikke lar seg tråkke på av andre. Anonymkode: c22e2...f9f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle kvinner forskjellige, jeg vil ha en mann som viser at det er han som er Mannen. En mann som ikke lar seg tråkke på av andre. Anonymkode: c22e2...f9f Okay. Jeg vil ha en mann som ikke tråkker på meg, og som dessuten behandler meg som en likeverdig og likestilt, akkurat sånn som jeg vil behandle ham. Og jeg er feminist og glad i menn. Anonymkode: 6abe2...c6c 38
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): er litt i begynnerfasen med ei jevnaldrende som har definert seg som feminist) Hvis du allerede er i kontakt med en slik dame så bør du spørre henne om hva hun ser etter i en mann. Det tror jeg hun setter pris på. Hva andre ser etter i en mann er vel egentlig ganske uvesentlig. Anonymkode: 59589...34a 18
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Det er nok like mange manneønsker som det er feminister. Jeg ønsker meg en smart, morsom og snill mann. Jeg vil verken at han skal være sterk eller dørmatte. Jeg vil at vi skal være på like fot. Det er fint om han har styr på seg selv og sin økonomi og at han ikke blir truet av at jeg har styr på meg selv og mitt. Nå er jeg ferdig med barneproduksjon, men mens jeg enda var der, var det også viktig at mannen med stor M, var en potensiell aktiv og tilstedeværende far. Altså en som deltok hands on i barneoppdragelsen og den daglige driften av Hjem og Familie AS. Anonymkode: ed29c...b17 8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Okay. Jeg vil ha en mann som ikke tråkker på meg, og som dessuten behandler meg som en likeverdig og likestilt, akkurat sånn som jeg vil behandle ham. Og jeg er feminist og glad i menn. Anonymkode: 6abe2...c6c Ikke meg heller. Men andre, særlig menn. Anonymkode: c22e2...f9f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg er sammen med ei som betrakter seg selv som feminist. For henne er det viktig at kvinner og menn er likestilt, at vi er like mye verdt, men at rollene nødvendigvis ikke er de samme. F.eks. er det greit for henne at hun tar seg av matlaginga for det meste av tida, mens jeg gjør andre tyngre praktiske ting. En mann skal være mann og en kvinne skal være kvinne. Ikke verre enn det. Husk å ikke blande feminister med femcels (mannehatende kvinner som roper om likestilling, men egentlig vil heve seg langt over menn). Anonymkode: 53684...74b 13
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #9 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er sammen med ei som betrakter seg selv som feminist. For henne er det viktig at kvinner og menn er likestilt, at vi er like mye verdt, men at rollene nødvendigvis ikke er de samme. F.eks. er det greit for henne at hun tar seg av matlaginga for det meste av tida, mens jeg gjør andre tyngre praktiske ting. En mann skal være mann og en kvinne skal være kvinne. Ikke verre enn det. Husk å ikke blande feminister med femcels (mannehatende kvinner som roper om likestilling, men egentlig vil heve seg langt over menn). Anonymkode: 53684...74b Det viktigste er vel å finne noen man kan leve med. Jeg hater å lage mat, og vil mye heller skifte dekk, male hus eller klippe gresset framfor dill innomhus. Jeg kunne tenkt meg en mann som likte å lage mat og lot meg gjøre ting utendørs, f.eks. Så lenge man trives med rollene sine så velger man hva man vil, det er jo det noe av feminismen handler om. Men ikke å bli tvunget inn i et kjønnsrollemønster man ikke vil være i. Anonymkode: 85c3f...be1 10
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #10 Skrevet 25. oktober 2021 Man mister utrolig mange likes av å skrive at man er feminist, men samtidig synes jeg det er greit å luke bort de mennene som ikke liker det... Anonymkode: 8c4b4...f33 19
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #11 Skrevet 25. oktober 2021 Ts her. Ja, spørsmålet om hva hun vil ha i en mann stilles i løpet av neste konversasjon. Det som ble nevnt om femcel og feminist er nok greit å ha i bakhodet. Opptatt av balanse og likeverd i forhold, samt det å kunne kommunisere godt om alle/de fleste temaer. Så får vi se🙂 Anonymkode: cff43...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #12 Skrevet 25. oktober 2021 Mann her som er for likestilling. Når eg ser damer skriver feminist i teksten skal det mykje til å høgresveipe. Om det er så viktig for deg å profilere deg som feminist at du må ha det i teksten så tenkjer eg at du er meir ein femcel. Har ikkje noko i mot likestilling og kan vere det er det dei meinar, men dagens definisjon av feminist som dei fleste tolkar det er nær femcel. Altso ei dame som driv kjønnskamp på menns bekostning. Det er ikkje sexy... Anonymkode: c874a...ff1 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #13 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mann her som er for likestilling. Når eg ser damer skriver feminist i teksten skal det mykje til å høgresveipe. Om det er så viktig for deg å profilere deg som feminist at du må ha det i teksten så tenkjer eg at du er meir ein femcel. Har ikkje noko i mot likestilling og kan vere det er det dei meinar, men dagens definisjon av feminist som dei fleste tolkar det er nær femcel. Altso ei dame som driv kjønnskamp på menns bekostning. Det er ikkje sexy... Anonymkode: c874a...ff1 Som om det er derfor vi er feminister, lol! Det er så godt å få luket ut slike menn som er "for likestilling", men har noe mot feminisme (som bokstavelig talt faktisk betyr likestilling). Anonymkode: c22e2...f9f 15
norw Skrevet 25. oktober 2021 #14 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ved noen anledninger i helgen sett damer som karakteriserer seg som feminister på TInder, og jeg lurer da på hva de egentlig ser etter i en mann? ( er litt i begynnerfasen med ei jevnaldrende som har definert seg som feminist) Er det en veldig sterk personlighet som kan stå i mot de eller er det mere en "ja kjære, selvfølgelig kjære" type mann? (og er dørmatte de ser etter så er ikke jeg den typen) Er selv tilhenger av likhet mellom personer uavhengig av kjønn. hudfarge, religion og alt annet og setter pris på intelligente kvinner som man kan diskutere alt mulig med og som har innsikt og forståelse i mye av det som foregår i og rundt oss. Har selv liten erfaring med feminster, men det gjentakende jeg har sett er ofte "slåss" de for at andre skal mene det samme som de selv og evner sjelden å se en sak fra to sider. Så, hva slags kvaliteter er det feminister finner tiltrekkende og hva kan man forvente hvis man begynner å date noen som definerer seg som feminist? Anonymkode: cff43...1dd Du er egentlig feminist selv, men feminist vil i praksis bety kvinnekamp dessverre. Kvinners rettigheter. "Feminist" gjør meg betenkt og skeptisk, og det er jo synd, for feminisme er jo positivt, om det er mer kjønnsnøytralt. 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 En mannlig versjon av ei venninne, som er enig med henne i det hun krever at han er enig i? 🤷♀️ Anonymkode: d02a3...50c 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #16 Skrevet 25. oktober 2021 norw skrev (Akkurat nå): Du er egentlig feminist selv, men feminist vil i praksis bety kvinnekamp dessverre. Kvinners rettigheter. "Feminist" gjør meg betenkt og skeptisk, og det er jo synd, for feminisme er jo positivt, om det er mer kjønnsnøytralt. For å gjenta..til det kjedsommelige...kvinnesak er menneskesak. Hilsen Ibsen Anonymkode: 6abe2...c6c 13
norw Skrevet 25. oktober 2021 #17 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For å gjenta..til det kjedsommelige...kvinnesak er menneskesak. Hilsen Ibsen Anonymkode: 6abe2...c6c Du svarer egentlig ikke på innlegget du siterer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #18 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som om det er derfor vi er feminister, lol! Det er så godt å få luket ut slike menn som er "for likestilling", men har noe mot feminisme (som bokstavelig talt faktisk betyr likestilling). Anonymkode: c22e2...f9f Fint det. Eg tykkjer det er grei måte å sile ut damer som deg, nett som du får silt vekk meg. Om det er likestilling du er for kvifor ikkje skrive det då? Feminisme er kjønnsrelatert til kvinnas fordel på bekostning av mannen. Eg er for likestilling for alle. Anonymkode: c874a...ff1 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #19 Skrevet 25. oktober 2021 Hun må gjerne være feminist så lenge samfunnsanalysene hennes ikke er helt ute å kjøre. Den siste selvproklamerende feministen jeg datet hevdet å vite at skolesystemet er bygget opp slik at det favoriserer gutter. Den type kunnskapsløshet er ikke attraktivt. Men det gjelder jo uansett hvilken isme det er snakk om. Til spørsmålet i HI så har nok feminister like forskjellige preferanser som andre kvinner. Anonymkode: 38348...dac 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #20 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den siste selvproklamerende feministen jeg datet hevdet å vite at skolesystemet er bygget opp slik at det favoriserer gutter. Anonymkode: 38348...dac LOL da har du ikke følgt mye med altså. Det er jo faktisk helt motsatt. Anonymkode: 8c4b4...f33 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå