AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Skrevet 25. oktober 2021 Hei! Trenger litt råd på dette.. Jeg søkte en jobb litt tilfeldig en dag jeg hadde hatt en ganske lang og slitsom dag i nåværende jobb, og fikk intervju. Har nå blitt innstilt som nummer 1. Fordelen med den nye jobben er at jeg øker lønnen min med ca 100.000, de har lokale rett ved siden av her jeg bor og rett og slett en helt ny start. Det er også flere muligheter for utvikling av det som ble sagt på intervjuet. I min nåværende jobb har vi mulighet for hjemmekontor 100% (selv om jeg alltid er der to dager i uka for det sosiale/faglige), noe vi ikke vil få mulighet til i den nye. Der er det 100% oppmøte. Vi har også sommertid i nåværende jobb, det har de ikke i den nye. Det er også fleksitid, mens det i den nye er arbeidstid mellom 8-16. Det er også betalt kantine i den nye, mens i den vi har nå trekkes vi 250/mnd og har veldig bra kantineordning. Pensjon er litt bedre i den nye. Grunnen til at jeg søkte i første omgang er rett og slett fordi jeg har vært litt lei. Føler det ikke er noen utviklingsmuligheter uansett hvor mye man står på og gir av seg selv. Samtidig er det trygt og godt, jeg har greie kollegaer (men noen er også på vei ut) og god sjef. Hva ville dere gjort? Er fryktelig usikker. Anonymkode: ee5a6...620
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Så spennende med nye muligheter. Jeg er usikker på om jeg ville bytter, det kommer helt an på arbeidsoppgavene. Er det de samme? Eller er det bedre arbeidsoppgaver i nåværende jobb? I så fall ville jeg nok blitt. Jeg har også fleksitid i nåværende jobb, og det er helt fantstisk. Men, alle mine tidligere jobber har ikke hatt det. Det går helt fint det også, det er en vanesak. Selv om jeg selvsagt foretrekker fleksitid. Er mulighet for hjemmekontor viktig for deg? Jeg har mulighet for hjemmekontor i min jobb, men syns det er så fint å være på jobb at jeg sjeldent benytter meg av det. Kan hende det også er enklere/bedre for deg å dra på jobb i og med at den nye arbeidsplassen er rett i nærheten av der du bor? Og muligheter for utvikling syns jeg personlig veier tungt. Det høres ut som det er viktig for deg også. Om kantinen er dårlig i ny jobb, kan du jo alltids ta med deg mat hjemmefra. Man må ikke spise kantinematen. Iallfall ikke hver dag. Litt usikker på hva du mener med sommertid? Har ikke vært borti det selv. Men om det er viktig for deg, så ta det med i beregningen. Personlig syns jeg det høres ut som at fordelene med den nye jobben er bedre enn den gamle jobben. Da tenker jeg på utviklingsmuligheter og lønn, noe som er viktig for meg. Men, det er ikke sikkert det er like viktig for deg, derfor kan ikke jeg si hvilket valg som er best for deg. Men jeg anbefaler deg ikke å bli i nåværende jobb, bare fordi det er trygt og godt. Og skulle det bli helt forferdelig i en ny jobb, er det jo ingenting som forhindrer deg i å søke deg tilbake på gammel arbeidsplass (eller annen arbeidsplass) når mulighetene åpner seg. Anonymkode: ca93d...869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå