Gå til innhold

Bruker dere ull på deres barnehagebarn nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal være under 10 grader idag. Blåser ofte her i området. 

Hadde du hatt på ull? 

20 måneder. Vært snørrete siden barnehagestart. Lurt med ull tross ikke minusgrader?

Anonymkode: a1807...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til ull! Vi gruker det hele året, på overkroppen.

• Liker 3
Skrevet

Bruker ull hele året, det regulerer temperaturen selv :)

• Liker 2
Skrevet
Heln skrev (3 minutter siden):

Bruker ull hele året, det regulerer temperaturen selv :)

Dummeste jeg hører. Hadde jeg brukt ull på sommeren hadde jeg rent bort. 

Anonymkode: cdc7c...b00

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Et kjapt googlesøk vil vise deg at du mest sannsynlig ikke hadde rent bort, nei. Ull transporterer svetten ut, du vil slippe å være klam. Selvfølgelig bruker ikke vi heller ull i 20 grader og steksol, men en vanlig norsk sommer inneholder kaldere dager enn det også.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Eh nei.

Anonymkode: 033dc...de3

Skrevet

Ja selvsagt 😊

Vi bruker også ull hele året. Det betyr ikke hver dag, men det blir fort noen ganger i løpet av sommermånedene også. Det er ikke 20 grader og sol hver dag da heller. Midt på sommeren når det regner f eks: ullundertøy og regntøy. Nå for tiden er det hver dag. Jeg bruker også det 😊

Anonymkode: aefd7...c82

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Eh nei.

Anonymkode: 033dc...de3

Eh jo, det stemmer for min del også. Og ja, jeg har personlig erfaring, både selv og med mine barn. Forsøkte ha på de tynn sommerull, silkeblanding som babyer og småbarn, de ble definitivt klamme og varme. Så her bruker vi ikke ull før det er under ca 8 grader og surt ute. 

Anonymkode: 9d85f...c6d

• Liker 4
Skrevet

Har brukt ull lenge. Han både elsker vann og blir fort våt av den grunn, og sikler mye fordi han får tenner. Da er det godt med ull.

Anonymkode: d6e9a...199

• Liker 2
Skrevet

Bruker ikke ull, det har vært over og under 0 grader og snø her den siste uken. Bruker gode mellomplagg under dressen når de skal ut. 

Men når barnet var baby brukte jeg ull når jeg ønsket. Er det for varmt for tynn ull er det for varmt generelt. 

Anonymkode: 1c572...96a

Skrevet

Bruker også ull hele året😊

Anonymkode: fa55a...6bc

• Liker 2
Skrevet

Hadde tatt på ull😊

Anonymkode: f14f8...9e3

• Liker 2
Skrevet

Bruker vanlig tynt ullundertøy på mitt barnehagebarn helt fra temperaturen begynner å gå ned under 15 grader ca. 

Da er det kun det inne og får så på fleeze i tillegg under dressen dersom det er kaldt ute.

Veldig varm unge så ull er det eneste som hindrer at stakkaren blir klissvåt av svette ved den minste aktivitet. Med ull holder barnet seg tørr og passe varm.

Anonymkode: c30a3...398

• Liker 1
Skrevet

At ull regulerer varmen er virkelig en seiglivet myte. Men det gjør det ikke sant. Dere sier jo selv at dere ikke bruker ull når det er 20 grader ute, ergo finnes det temperaturer hvor ull er for varmt. At dere ikke synes det er noe problem å bruke ull i høyere temperatur enn andre gjør, betyr ikke at ull regulerer varmen. Det betyr bare at vi er ulike. Ull varmer.

Men ja. Mitt barnehagebarn har brukt ull en måned nå. Det er rundt 10 grader her. Hun er en frossen unge. Storebroren hennes hadde dødd om han måtte brukt ull i samme temperatur.

Anonymkode: b41b4...7a9

• Liker 6
Skrevet

Velger ofte en tynn ullgenser (type ullundertøy) og joggebukse i bomull med den temperaturen. Her var det 10 varmegrader og vindstille, og det er antrekket til jentungen på 2,5 år i dag. Hadde det vært 5 gr eller kald vind hadde det nok blitt joggebukse i ull. 

Sender heller med et tynt mellomlag i ull som barnehagen kan bruke under regntøyet ute.

Skrevet

At ull er gull hele året er bare tull. For noen, ja. For alle, nei. Her er det 3-8 grader, regn og til tider sur vind, min på 3,5 blir likevel gjennomsvett dersom han skal ha på ullundertøy inne. Bruker derfor vanlige klær, med fleece og regntøy ute 😊 

Anonymkode: fdfc5...1a6

• Liker 3
Skrevet

Vi har brukt ull på minste en liten stund allerede. Spesielt på turdager, og ellers på de kaldeste dagene 😃

Anonymkode: 5d23c...bf6

Skrevet

Bambus/tynn ull hvis det er under 10-8 grader og surt. Har gode mellomplagg, sko og yttertøy som holder elementene ute. Men det er jo individuelt også, eldste her er veldig varm av seg og koker hvis det blir for mye.

Anonymkode: f54ea...ee1

Skrevet

Har brukt ull i en måneds tid allerede. Vært mellom 2 og 12 grader og mye regn. Synes selv det er mest behagelig med ull under regntøy og ellers når jeg er mye ute, så kler barnet likt. :) 

Anonymkode: 6eb1f...b61

Skrevet

Ja, vi har brukt ull lenge. Jeg har på ullstrømpebukse og ullgenser på jobb, barna har på ullundertøy i barnehagen. 

Anonymkode: 2c6ad...67b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...