Gå til innhold

Kjole og cardigan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gri, 

Jeg er en dame på 44 år. Må høre med dere unge og klesrådgivere så jeg ikke bommer helt: 

går det an å kle seg i hverdagskjoler med cardigan over? Eller er det kjerringsstil?* Inspirert av annen tråd*

Er forøvrig slank og høy. 
Bruker som regel Nike joggesko til kjole…

Anonymkode: 1d2bc...11c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke be om klesråd fra folk utenfor din egen aldersgruppe. Det er bare trist. 

Anonymkode: 3d642...ca9

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 30 og går med kjoler med jakke eller cardigan over. Er i tillegg tjukk og lav😱 Er ingen autoritet på stil, men ingen som har sagt til meg at jeg ser ut som en kjerring så SÅ utprega kan det da ikke være.

Anonymkode: 3092e...5ad

• Liker 8
Skrevet

Ikke spør motepolitiet om slikt. Gå i den kjolen med tilbehør som du liker best selv og bær det med stolthet. Hver alder og form har sin sjarm, og husk at det ikke er "den perfekte kropp" som nødvendigvis er det mest spennende! (ref. mange menn som mener damer med former str. 44+ er det vakreste).

Anonymkode: 3dc29...d18

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke be om klesråd fra folk utenfor din egen aldersgruppe. Det er bare trist. 

Anonymkode: 3d642...ca9

hæ?

Anonymkode: 6817b...7e8

• Liker 6
Skrevet

Ikke spør motepolitiet om slikt. Gå i den kjolen med tilbehør som du liker best selv og bær det med stolthet. Hver alder og form har sin sjarm, og husk at det ikke er "den perfekte kropp" som nødvendigvis er det mest spennende! (ref. mange menn som mener damer med former str. 44+ er det vakreste).

Anonymkode: 3dc29...d18

Det er lov å spørre.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 30 og går med kjoler med jakke eller cardigan over. Er i tillegg tjukk og lav😱 Er ingen autoritet på stil, men ingen som har sagt til meg at jeg ser ut som en kjerring så SÅ utprega kan det da ikke være.

Anonymkode: 3092e...5ad

40 k, tenker det innafor uansett kroppfasong.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan fint gå med hverdagskjole med cardigan over, men ikke sånn lang cardigan som går under rumpa :) 

Anonymkode: 14f9b...f94

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan fint gå med hverdagskjole med cardigan over, men ikke sånn lang cardigan som går under rumpa :) 

Anonymkode: 14f9b...f94

Hvorfor ikke?

• Liker 3
Skrevet

Altså. Det er "ingen" under 25 som går i kjole og cardigan nå. Så da er det vel kjerring? Men gjør det egentlig noe? Man vil vel ikke kle seg som man er 18 når man er 40 uansett?

Anonymkode: 55128...db1

• Liker 4
Skrevet

ALT er kjerring her inne. :fnise: 

Du er over 40. Det spiller ingen rolle hva de som er under 25 går med. Vær trygg  nok til å bruke det du liker og som kler DEG. Personlig synes jeg joggesko til kjole er noe av det styggeste man kan kle seg i, men at de fleste velger å bruke det er jo ikke noe problem. Jeg bare velger å bruke noe annet selv. Velg ting som DU føler deg fin i, og som gjør deg glad.  Tenker man på den måten blir livet så mye mindre bekymringsfullt. 

Anonymkode: 94d75...ee6

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Altså. Det er "ingen" under 25 som går i kjole og cardigan nå. Så da er det vel kjerring? Men gjør det egentlig noe? Man vil vel ikke kle seg som man er 18 når man er 40 uansett?

Anonymkode: 55128...db1

Er man kjerring om man er 26 år?? 

WOW!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

ALT er kjerring her inne. :fnise: 

Du er over 40. Det spiller ingen rolle hva de som er under 25 går med. Vær trygg  nok til å bruke det du liker og som kler DEG. Personlig synes jeg joggesko til kjole er noe av det styggeste man kan kle seg i, men at de fleste velger å bruke det er jo ikke noe problem. Jeg bare velger å bruke noe annet selv. Velg ting som DU føler deg fin i, og som gjør deg glad.  Tenker man på den måten blir livet så mye mindre bekymringsfullt. 

Hun spør da ikke hva de under 25 år går med vel.

Synes det er bekymeringsfullt at dere tenker at 26 pluss er lik gammel kjerring.

• Liker 3
Skrevet

Gå med det du føler deg vel i. Ikke hør på hva de på kvinneguiden sier. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun spør da ikke hva de under 25 år går med vel.

Synes det er bekymeringsfullt at dere tenker at 26 pluss er lik gammel kjerring.

Herregud, DET var det du hengte deg opp i, til tross for at jeg faktisk argumenterte for at hun ikke skulle bry seg om hva andre mener. Jeg brukte "under 25" fordi en person over meg hadde brukt samme alder som eksempel. Dessuten ber TS om hva "dere unge" sier. Selv er jeg snart 50. Det ER forskjell mellom hva jeg kler meg i og hva yngre kvinner kler seg i. Og det er helt greit. Slik kan det gjerne være. Det er ikke noe galt i det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Det er vel fordi en kortere kjole med lang cardigan over KAN få deg til å se uproposjonert ut. 
Lang cardigan over kjole passer best hvis du fex skal på sommerfest og har lang maxikjole, imo.

• Liker 1
Skrevet

44 her. Skal jeg først gå med kjole så gidder jeg ikke å fryse, og har gjerne en cardigan over. Syntes evnt bryantskjørt til rett under knærne er fint i stretch  en av mine favoritter er denne lengden. Har laget et par stk av denne selv.  Liker ikke så god vide eller veldig korte skjørt lengre. Evnt en a line kjole

Screenshot_20211025_140444.jpg

Anonymkode: c92ee...b75

Skrevet
Såpestykke skrev (9 minutter siden):

Gå med det du føler deg vel i. Ikke hør på hva de på kvinneguiden sier. 

Hun spør.hva med å svare.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud, DET var det du hengte deg opp i, til tross for at jeg faktisk argumenterte for at hun ikke skulle bry seg om hva andre mener. Jeg brukte "under 25" fordi en person over meg hadde brukt samme alder som eksempel. Dessuten ber TS om hva "dere unge" sier. Selv er jeg snart 50. Det ER forskjell mellom hva jeg kler meg i og hva yngre kvinner kler seg i. Og det er helt greit. Slik kan det gjerne være. Det er ikke noe galt i det. 

Men fortsatt ikke 25 år og yngre inn spør om.

men kjerring vesentlig forskjell på det.

Skrevet
Bacteria skrev (5 minutter siden):

Det er vel fordi en kortere kjole med lang cardigan over KAN få deg til å se uproposjonert ut. 
Lang cardigan over kjole passer best hvis du fex skal på sommerfest og har lang maxikjole, imo.

Jeg skjønner. God poeng :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...