Gå til innhold

Har termin i mars, er det innafor å dra på konsert i juni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen ville da vært med faren sin, altså samboeren min hele tiden. Hvor lenge kunne jeg vært borte? Ville drukket litt alkohol og måtte bodd på hotell en natt om det ble aktuelt, er det innafor? Faren er jo en like god omsorgsperson som jeg er.

Anonymkode: e22c4...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Babyen ville da vært med faren sin, altså samboeren min hele tiden. Hvor lenge kunne jeg vært borte? Ville drukket litt alkohol og måtte bodd på hotell en natt om det ble aktuelt, er det innafor? Faren er jo en like god omsorgsperson som jeg er.

Selvsagt er det innafor. Men du kommer nok til å få noen kommentarer på at det er utafor, vi er tross alt på kg der ingen mødre orker forlate barnet så mye som et minutt. Men dette bestemmer du helt selv. 

Anonymkode: d5056...4f4

• Liker 18
Skrevet

Det er jo an på om barnet aksepteter flaske. 

I verste fall så må far og barnet være med på hotellet. 

Anonymkode: e8063...633

• Liker 2
Skrevet

Det er såklart greit det, så lenge faren vet hva han skal gjøre og babyen er trygg på han :)  men jeg hadde ikke vært klar for det selv. Fikk baby i mars i år, og synes det er mer enn nok å være borte fra babyen et par timer for å handle ol. 

Anonymkode: a6608...624

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, det kan gå fint hvis barnet tar flaske. Du vil nok få ganske melkespreng utover kvelden/ natta, så ta med en pumpe på hotellet. Det beste er nok hvis far er med barnet på hotellet, da kan du dra dit hvis det blir krise. 

Endret av Supersmurf
  • Liker 4
Skrevet

Jeg dro på konsert da sønnen min var 2 mnd, men dette var i samme by. Var borte i kanskje 5 timer, og syntes det var mer enn lenge nok, og lengtet hjem så fort konserten var over.

Anonymkode: 5d79f...6b9

Skrevet

Handler overhodet ingenting om at far er en like god omsorgsperson som mor, det håper jeg vi alle er enige om- men det er nå engang sånn at har du planer om å amme så befinner maten seg der du er….. Ingen av mine ville ta flaske, så dit jeg valgte å evnt. dra, der fulgte baby med:) Det er jo også gjerne sånn at amme- babyer ligger mye på puppen på kvelden for å tanke opp for natten, så å komme fra på kveldstid kan fort bli et prosjekt…. Tror jeg hadde gått for «baby og pappa på hotellrommet»- alternativet….

• Liker 6
Skrevet
Frigga skrev (25 minutter siden):

Handler overhodet ingenting om at far er en like god omsorgsperson som mor, det håper jeg vi alle er enige om- men det er nå engang sånn at har du planer om å amme så befinner maten seg der du er….. Ingen av mine ville ta flaske, så dit jeg valgte å evnt. dra, der fulgte baby med:) Det er jo også gjerne sånn at amme- babyer ligger mye på puppen på kvelden for å tanke opp for natten, så å komme fra på kveldstid kan fort bli et prosjekt…. Tror jeg hadde gått for «baby og pappa på hotellrommet»- alternativet….

Ja, det forutsetter selvsagt at babyen vil ta flaske :)

Skrevet

Begynn tidlig med flaske, hvis ikke blir den planen fort komplisert.

Babyen min er snart tre måneder og jeg kunne gått på konsert i samme by. Hadde ikke greid å være vekke et døgn. Men folk er forskjellige! Hvis du og din mann er komfortable mer det, så ville jeg forsøkt :)

• Liker 1
Skrevet

Ammer du? Er babyen avhengi av amming for å sove? Tar babyen flaske?

At faren er en like god omsorgsperson er det ikke tvil om, men det viktigste her er at babyen tar flaske og klarer seg til du kommer hjem igjen.

Jeg kunne fint ha reist på konsert i juni om jeg hadde født i mars, fordi jeg sluttet å amme når baby var 3 mnd, så baby var ikke avhengi av meg på noen måte, og jeg visste faren klarte seg fint på egenhånd.

• Liker 1
Skrevet

Mine babyer hadde ikke likt det. De ville ikke ta flaske og på kveldene var jeg den eneste som kunne roe dem ned. Mannen er en fantastisk pappa, men på kveldene ville de ha mye pupp og nærhet fra meg. 

Nå er minstemann 4 mnd og jeg kan ennå ikke reise ut på kveldstid. 

Men kanskje din baby blir annerledes. Så jeg ville prøvd pappa på hotellrommet! :)

Anonymkode: 71ca0...0f7

Skrevet

Jeg føder i slutten av februar og har tenkt meg på 1 dag festival/konserter i juni. Det er i samme by da så jeg slipper overnatting, det gjør det jo mye enklere.

Håper VIRKELIG vi har klart å venne baby til flaske i god tid før den tid for jeg vil ikke være babyens eneste kilde til mat og dermed bli utrolig bundet, helt uavhengig av konsert... Men her er sikkert folk forskjellige, jeg tenker det er supert for far og barnet sin knytning også hvis vi får til flaske så han kan mate litt iblant og :) Også må man vel være åpen for at det man har planlagt ikke funker med baby man får og se det an, men de aller fleste får jo til å mate med flaske så satser på at det skal ordne seg :)

Anonymkode: d2a53...830

• Liker 1
Skrevet

En ting er maten, en annen ting er om du føler at du klarer å være borte fra babyen så lenge, men det vet du ikke før den tid kommer. Det er en del hormoner som tuller med hodet de første månedene og jeg hadde ikke klart det med første, med nr 2 hadde det nok gått helt fint. 

Og bare for å ha sagt det: Dette er IKKE shaming av de som ikke har problemer med å være borte fra babyen sin, det er helt individuelt og begge deler er like normalt. 

• Liker 2
Skrevet

Helt innafor. Kos deg.

Anonymkode: 983d6...c3a

• Liker 1
Skrevet

Kjøp konsertbillett, i verste fall får du la være å bruke den.

• Liker 1
Skrevet

Helt innafor spør du meg, men det spørs veldig om du har lyst når det kommer til stykke 😛 Jeg tenkte som deg, at vi var to foreldre, likestilte og at jeg kunne gjøre what’not etter fødsel mens baby var med far. Når det kom til stykke fikk jeg helt vondt i magen av å være en halvtime borte fra lille nurket. 

ikke alle som føler det sånn, men jeg vil bare forberede deg på at det er overhodet ikke sikkert du vil - når den tid kommer 🙈 Hormoner er finurlige greier..

• Liker 2
Skrevet

Ingenting i veien for å planlegge det, så vil tida vise hva som blir den beste løsningen for dere alle tre ❤

Anonymkode: fdad6...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...