Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan noen anbefale meg en god bæresele? Baby er 4 måneder. Helst en som kan brukes noen måneder fremover.

Anonymkode: e31e9...2a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ergobaby 360

Litt kronglete å sette den på på egenhånd, men veldig behagelig på. Virker også som om baby sitter veldig komfortabelt i den. Kan brukes på flere måter og i praksis så lenge de fleste orker å bruke bæresele. 

Skrevet

Seler er ikke universale og bør prøves på. Skal du ha Ergobaby ville jeg gått for 360, ikke omni, den er stiv. Men det finns utallige seler utenom Ergobaby. Bor du i Oslo, eller i nærheten? Sjekk i så fall ut Bæreglede sin fysiske butikk. 

Anonymkode: 36c6a...076

Skrevet

Sjekk også ut Tula Free to grow, Kahubaby og Angelpack. Det er tynne, lette seler, de to sistnevnte har ikke så brede midjebeltet som Ergobaby. Tula  FTG er heller ikke så bred, men jeg syns det var stivere. Angelpack fås kjøpt billig på Finn, og bæresele er virkelig en ting som anbefales å kjøpe brukt - da er de mykere av tidligere bruk (utelukkende positivt) og kjøper du en god sele så er den lettsolgt videre. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ergobaby adapt. Veldig fornøyd, brukt den masse på førstemann fra 3 mnd- 2år. Nå bruker jeg den flere ganger daglig på andremann som er 4 mnd. Både jeg og mannen liker den godt. Vi var og prøvde flere på butikken Bæreglede i Oslo, bor du nær Oslo anbefaler jeg å dra å prøve litt. Det finnes mange fine bæreseler! 

Man kan ikke være utovervendt med Adapt, men det er virkelig like greit, for det ser kjempeubehagelig ut for både bærer og barn 🙈 Jeg har bært mye både på magen, på siden og på ryggen med min.

Anonymkode: ff1ab...1d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ergobaby adapt. Veldig fornøyd, brukt den masse på førstemann fra 3 mnd- 2år. Nå bruker jeg den flere ganger daglig på andremann som er 4 mnd. Både jeg og mannen liker den godt. Vi var og prøvde flere på butikken Bæreglede i Oslo, bor du nær Oslo anbefaler jeg å dra å prøve litt. Det finnes mange fine bæreseler! 

Man kan ikke være utovervendt med Adapt, men det er virkelig like greit, for det ser kjempeubehagelig ut for både bærer og barn 🙈 Jeg har bært mye både på magen, på siden og på ryggen med min.

Anonymkode: ff1ab...1d4

Godt du nevnte, det glemte jeg! Selene jeg nevnte kan ikke brukes forovervendt, men det bør en aldri vektlegge fremfor komfort ellers. Tulaen jeg nevnte kan ikke brukes på hofte, det kan Kahubaby og Angelpack, men også hoftebæring gir skeivbelastning på kroppen så det har jeg aldri orket lenge, men er kjekt om man har nysgjerrig baby som ikke nødvendigvis digger vogn på kjøpesenter og butikk etc! 

Skrevet

Angelpack var helt fantastisk for oss. Både mannen og jeg er lange, og denne satt veldig behagelig på. Kan være verdt å sjekke om det er et bæremiljø der du bor, og om noen har seler du kan prøve for å finne det som passer best til deg/dere 

Anonymkode: 124b8...1ae

Skrevet

Det er vanslig å svare på, det må nesten prøves av deg og helst med ungen. For meg var det ulikt mellom barna hviken sele som passet. Men Ergobaby kan jeg ikke bruke, den presser rett på muskellknuter

Anonymkode: 60174...f56

Skrevet

Har både ergobaby omni og 360. Omni kunne jeg ikke bruke før ungen var rundt 3 mnd, da funket 360 godt. Nå bruker jeg like gjerne omni og føler den er blitt litt mindre stiv og ungen sitter bedre i den. Men syntes det er rart ergobaby har gjort omni dårligere enn 360n...

Anonymkode: 358af...688

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har både ergobaby omni og 360. Omni kunne jeg ikke bruke før ungen var rundt 3 mnd, da funket 360 godt. Nå bruker jeg like gjerne omni og føler den er blitt litt mindre stiv og ungen sitter bedre i den. Men syntes det er rart ergobaby har gjort omni dårligere enn 360n...

Anonymkode: 358af...688

Poenget med Omni var vel en sele man ikke trengte nyfødtinnlegg i, slik man gjør til 4 og 6 mnd i vanlig 360. Men de feilet, for Omni passer sjeldent før 3 mnd som du sier, teite greier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...