AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 25 kvinne Jeg finner ikke min vei. Klarer ikke finne en jobb jeg kunne tenkt meg å ha. Det er mange som virker ok, men jeg vil gjerne ha noe litt bedre enn "uff... Nå må jeg på jobb" hver jævla dag. Jeg har ikke noe form for lidenskap for noe som helst utenom tegning og kjæledyr men har ikke viljestyrke til å drive med tegning som fulltids jobb og jobber innenfor kjæledyr krever jo veldig mye skole. Jeg skulle gjerne ha tatt en høyere utdanning men trives ikke med skole. Vil gjerne lære men lærer ikke på den måten hvis der gir mening, og på grunn av det finner jeg null motivasjon for å studere med mindre jeg da faktisk finner et fag eller et eller annet jeg virkelig vil gå nok til å klare å pushe forbi skole angsten... Noe jeg da uheldigvis ikke klarer å finne... Hvordan finner folk ut hva man vil? Mange mener at jeg kunne vært flink innenfor helse, men jeg klarer ikke se det for meg. Jeg er introvert og blir utslitt av å være med folk og syns det er vanskelig å holde samtaler gående osv. Tror ikke en pasient hadde følt seg komfortabel rundt meg for jeg er litt klein. Ja... Som dere også sikkert legger merke til er jeg blitt negativ til mye 😅 Jeg mener det ikke. Vil gjerne finne min ting men skjønner ikke hvordan. Tips/råd? Takk på forhånd. Anonymkode: 69d97...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Kanskje du kan bli vaskedame? Anonymkode: aacc0...a10
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du kan bli vaskedame? Anonymkode: aacc0...a10 Hjelpsomt! Har dessverre vært det allerede. Var helt ok jobb det også fordi jeg hadde bra kollegaer. Anonymkode: 69d97...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Hei, er du meg? Jeg har dessverre ingen råd. Jeg er renholder selv, nettopp fordi jeg ikke klarer å finne noe annet å satse på. Jobben er ok, men ikke ok nok til at jeg orker tanken på å vie hele livet mitt til vasking. Med en gang jeg finner noe annet drar jeg. Jeg kjenner jeg gruer meg til Mandager, men har ingen alternativer akkurat nå... Jeg er også ganske kunstnerisk av meg. Jeg tegner litt, maler litt, skriver masse, og er ganske flink til diverse håndarbeid... Men har ikke noe crazy talent som gjør at jeg kan tjene penger på det. Er også glad i dyr, men som med deg, tenker jeg at det krever en del skole, og ønsker uansett ikke å ha noe mye ansvar for andres dyr. Er heller ikke så glad å jobbe med folk, sånn som butikkarbeid, så da utgår liksom det også. Folk som bestemte seg på ungdomsskolen hva de skulle bli, og bare satset på det, er så heldige. Jeg er 30 og aner fortsatt ikke hva jeg skal bli når jeg blir voksen. Følger med på tråden! Anonymkode: 96c76...e31 2
Mariell1995 Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Her kan dere trykke dere videre etter hva som virker interessant: https://utdanning.no/jobbkompasset/ 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Kjenner meg igjen! Liker ikke mennesker 😂 Har du lappen og bil? Kjørejobb, lager, posten Anonymkode: 52abd...ff5 2
Michaelhe Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): 25 kvinne Jeg finner ikke min vei. Klarer ikke finne en jobb jeg kunne tenkt meg å ha. Det er mange som virker ok, men jeg vil gjerne ha noe litt bedre enn "uff... Nå må jeg på jobb" hver jævla dag. Jeg har ikke noe form for lidenskap for noe som helst utenom tegning og kjæledyr men har ikke viljestyrke til å drive med tegning som fulltids jobb og jobber innenfor kjæledyr krever jo veldig mye skole. Jeg skulle gjerne ha tatt en høyere utdanning men trives ikke med skole. Vil gjerne lære men lærer ikke på den måten hvis der gir mening, og på grunn av det finner jeg null motivasjon for å studere med mindre jeg da faktisk finner et fag eller et eller annet jeg virkelig vil gå nok til å klare å pushe forbi skole angsten... Noe jeg da uheldigvis ikke klarer å finne... Hvordan finner folk ut hva man vil? Mange mener at jeg kunne vært flink innenfor helse, men jeg klarer ikke se det for meg. Jeg er introvert og blir utslitt av å være med folk og syns det er vanskelig å holde samtaler gående osv. Tror ikke en pasient hadde følt seg komfortabel rundt meg for jeg er litt klein. Ja... Som dere også sikkert legger merke til er jeg blitt negativ til mye 😅 Jeg mener det ikke. Vil gjerne finne min ting men skjønner ikke hvordan. Tips/råd? Takk på forhånd. Anonymkode: 69d97...f6b Det er jobber med dyr som ikke krever enormt med utdanning. La oss si at du jobbet på en rideskole, eller i et slags kundemottak hos en bedrift relatert til dyr. Eller bonde? Det blir ikke like godt betalt som en veterinær, men du får kontakt med dyr. Endret 24. oktober 2021 av Michaelhe
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 Hva med lokfører? Anonymkode: c8686...b0c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 Ta en titt der, gjør det som en hobby til å starte med. bygg opp en community og lær deg å laste opp på youtube også. Kjenner flere som tegner deltid for morro der som tjener greie penger. Du tjener gjennom Ads(reklame), donations, 2,5$ per subscribers.. + Amazon affiliate links, som betyr at hvis noen kjøper ting du bruker får du 2-10% av summen de bruker. Folk flest tror man må ha millionere av følgere for å tjene penger. Jeg hadde kun 25k følgere, og 300-400stk som så meg live, da jeg tjente mellom 40000-80000 i mnd. Mye av det var skattefritt pga. donations, og resten ble skattet til USA, twitch er eid av Amazon. Det er akkurat som å ha din egen tv kanal, hvor du bestemmer reglene, og du blokker/banner hvem du vil som ik oppfører seg. Ganske lett å sette opp, du får nok all utstyr for 8000kr maks for oppsett, om du ikke har en pc allerede. En god mikrofon og 2x kameraer og du er good to go. Du kan: Tegne lage mat Spille spill Gå deg en tur ut Bake Camping Egentlig hva enn du vil innenfor deres retningslinjer. + er du jente er det mye lettere, sånn er det bare. Nerdene går lite ut og det er lettere for de å snakke med jenter online bak en skjerm og tastatur. Du kan ha din egen musikk el ha på song request så dine seere kan komme med songrequest. Jeg er også introvert av natur, derfor er det helt fantastisk at jeg kan jobbe når jeg vil og hvor enn jeg vil, så lenge jeg har internett. Min egen sjef ❤️ Når streamen min er ferdig, er det ingen mennesker rundt meg og jeg slapper av max 😃 Anbefaler deg streaming på twitch.tv Det er 2021, pengene er online! Anonymkode: 270bd...1c2 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 twitch.tv/directory/game/Art Anonymkode: 270bd...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Hva med kassadame? Anonymkode: ea6cc...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #12 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva med lokfører? Anonymkode: c8686...b0c Da må man kunne syyykt mye teknisk «drit». Også er det prøve hvert 4 år eller no.. myyye lesing Anonymkode: 52abd...ff5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #13 Skrevet 25. oktober 2021 Hva med grafisk design? Kort utdanning, lite teori og mye praktiske fag. (Det var det i hvert fall da jeg gikk det for 15 år siden..) Anonymkode: 01184...584 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #14 Skrevet 25. oktober 2021 Hva med å finne en rik ektemann og du kan være husmor? Bare passe barna, stelle hjemmet og kose deg med tegning hjemme. Anonymkode: ca50e...c12 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å finne en rik ektemann og du kan være husmor? Bare passe barna, stelle hjemmet og kose deg med tegning hjemme. Anonymkode: ca50e...c12 Ja, hadde det bare vært sååå lett å være husmor / og finne en rik mann som jeg også garantert elsker. Nei vil aller helst ut i jobb Har bare ikke funnet min ting enda. Anonymkode: 69d97...f6b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #16 Skrevet 25. oktober 2021 Hva med å snakke med en karriereveileder? 🤷♀️😊 Anonymkode: 39554...a06 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #17 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja, hadde det bare vært sååå lett å være husmor / og finne en rik mann som jeg også garantert elsker. Nei vil aller helst ut i jobb Har bare ikke funnet min ting enda. Anonymkode: 69d97...f6b Kanskje du er for opptatt av å finne "din ting", at du tror det må være noe som passer deg spesielt godt? Såklart er det lurt å finne en jobb som passer deg. I ditt tilfelle virker det å være en jobb der du ikke må være for mye med folk og der du får brukt dine kreative sider. Men utover det må du jo bare velge- en spennende og kanskje ikke så trygg jobb (typ grafisk designer) eller en trygg og mer rutinepreget jobb (typ lokfører). Uansett finnes det flere muligheter som ikke krever lang utdanning, men det er lurt å prøve noe. Kanskje forsøke å få en deltidsjobb innen helse for å se om du trives bedre enn du tror? Eller ta et kort studie i noe kreativt for å komme igang og lære noe nytt samtidig. Anonymkode: d3249...46a 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #18 Skrevet 25. oktober 2021 Sliter selv. Har noen tips? Liker helst å bare være hjemme, sove lenge, se på tv og bare ligge på soffaen og kunne tenkt meg 35000+ etter skatt uten å gjøre noe som helst...😅 men det går jo ikke. Ønsker en jobb som er veldig lat men godt betalt. Nattevakt eventuelt, hva slags yrker bør jeg velge? (Skal sies at jeg har nok noen ukjente diagnoser.. som ME slik resten av familien min har, men orker ikke å dra til lege) Anonymkode: 080b6...486
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #19 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sliter selv. Har noen tips? Liker helst å bare være hjemme, sove lenge, se på tv og bare ligge på soffaen og kunne tenkt meg 35000+ etter skatt uten å gjøre noe som helst...😅 men det går jo ikke. Ønsker en jobb som er veldig lat men godt betalt. Nattevakt eventuelt, hva slags yrker bør jeg velge? (Skal sies at jeg har nok noen ukjente diagnoser.. som ME slik resten av familien min har, men orker ikke å dra til lege) Anonymkode: 080b6...486 Ikke lokfører. Bare 10 min bak rattet kan jeg nesten duppe av uansett tid på døgnet. Anonymkode: 080b6...486
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå