AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg er en mester i å utsette alt her i livet, spesielt ting som er et problem for meg. Jeg er lite konfliktsky av meg, men problemer orker jeg ikke ta tak i. Dette gjelder økonomi, relasjoner, rydding og vasking, og ting jeg bør slutte med (snus, alkohol, høyt pengebruk ++++). Hvordan tar man seg egentlig i nakken og tar tak i dritten sin??? Anonymkode: 17ed1...c57
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Les og lær om eksekutive funksjoner, og hvordan man kan bedre disse. Det hjelper for mange å skrive lister over det man må gjøre. Fargelegg gjerne punktene med farger som indikerer viktighet (hvordan du anser viktigheten). Det kan også være lurt å markere de enkle oppgavene som bare er gjøre-ting uten noe tenking. F.eks ta ut av oppvaskmaskinen. Å lage ukesmeny er mye mer tenking og er kanskje en større oppgave. Når du bruker listene aktivt og kommer i gang med lista så du tydelig ser at du har gjort noe, så kan det hjelpe for mange. Anonymkode: 23142...3ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå