AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #121 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, det mener jeg faktisk. Å skylle av det verste før det legges i en pose er ikke for mye forlangt, om det av en eller annen grunn ikke skulle være tid, så er det fint å unnskylde det. MEN barna først, og selvfølgelig må ungen få på rent og bli vasket, og eventuelt søl på gulv, rekker man det ikke så er ikke det krise, men da sier man det. Jeg sa aldri at klærne skulle vaskes, men du legger ikke klær som drypper av avføring i en pose til foreldrene. Anonymkode: 0da5a...10c Jeg kan strekke meg til at de ansatte godt kan vippe faste avføringsklumper ved uhell uten diaré i toalettet før de pakker ned undertøyet, men det hadde aldri falt meg inn å forvente at de skyller diarétøy før de pakker det i pose. Helt ærlig, er det ille nok har jeg heller tøyet i søpla enn å stå og skylle diarébukser før vask her i huset. Anonymkode: 33601...0d8 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #122 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kan strekke meg til at de ansatte godt kan vippe faste avføringsklumper ved uhell uten diaré i toalettet før de pakker ned undertøyet, men det hadde aldri falt meg inn å forvente at de skyller diarétøy før de pakker det i pose. Helt ærlig, er det ille nok har jeg heller tøyet i søpla enn å stå og skylle diarébukser før vask her i huset. Anonymkode: 33601...0d8 Som barnehageansatt står jeg ikke og vasker klær fulle av avføring, det får folk mene hva de vil om, men det gjør jeg bare ikke. Det har hendt at jeg har ringt foreldrene og spurt om det er greit at jeg kaster truser som ser ut som om de er utenfor redning, og de aller fleste sier da ja til det. Anonymkode: 4bf99...91f 12
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #123 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): er vel ikke mer grisete for den ansatte å stappe det ned i en sekk enn å stappe det ned i en pose…? Anonymkode: 0ea78...93f Jo, for i en sekk må du stappe den nedi, skulle jeg puttet den i en pose hadde jeg tatt den ene siden av posen, plukket opp buksen og vrengt den inn. Anonymkode: 0da5a...10c 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #124 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ok. Aldri vært borti det på mine arbeidsplasser i hvert fall. Anonymkode: 0ea78...93f Vi har vaskeri hos oss, men nåde om vi sender klær, sengetøy esc. Ditt med avføring.. det må vaskes av oss først Anonymkode: 0da5a...10c 2
Bacteria Skrevet 25. oktober 2021 #125 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): ingen i helsevesenet vasker klærne til pasientene. Anonymkode: 0ea78...93f Å joda, det hender. Har flere ganger måttet vaske buksene til eldre herrer for å unngå at de gikk tom for rene benklær ila helga 😊
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #126 Skrevet 25. oktober 2021 Bacteria skrev (1 minutt siden): Å joda, det hender. Har flere ganger måttet vaske buksene til eldre herrer for å unngå at de gikk tom for rene benklær ila helga 😊 Vasket du de for hånd? Anonymkode: 98278...c67 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #127 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det må du gjerne mene, men jeg står ikke og vasker bæsj ut av klær når barn har hatt uhell. Det er motbydelig nok å ta det av og vaske barnet, om man ikke skal stå og vaske bæsjeklær for hånd, også. Putter det i en pose, knytter igjen, og sender det med hjem. Og det handler ikke om at jeg ikke har tid, men klesvask for egne barn er foreldrenes ansvar. Jeg er enig med TS i at det var en merkelig ting å gjøre, og jeg hadde nok sagt i fra på en ålreit måte. Som avdelingsleder hadde jeg blitt flau på vikarens vegne, bedt om unnskyldning, og tilbydt at barnehagen erstatter sekken. Anonymkode: 4bf99...91f Hvis det er meningen du har når du jobber med barn så tenker jeg du er i feil yrke. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forskjell på å vaske klær til beboere på et sykehjem, og barn som er i barnehagen på dagtid. Regner med disse beboerne ikke har foreldre som vasker klær for dem. Anonymkode: 4bf99...91f Likheten er at det gjelder individer som ikke evner å gjøre det selv, og man vet like godt når en går til barnehageyrket som til helseyrket at en er nødt, sannsynligvis også relativt ofte å håndtere avføring, og andre kroppsvæsker fra mennesker som ikke er i stand til å vite hva en skal gjøre med det selv. Anonymkode: 0da5a...10c 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #128 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis det er meningen du har når du jobber med barn så tenker jeg du er i feil yrke. Likheten er at det gjelder individer som ikke evner å gjøre det selv, og man vet like godt når en går til barnehageyrket som til helseyrket at en er nødt, sannsynligvis også relativt ofte å håndtere avføring, og andre kroppsvæsker fra mennesker som ikke er i stand til å vite hva en skal gjøre med det selv. Anonymkode: 0da5a...10c Du får mene akkurat hva du vil om mitt yrkesvalg. Jeg har ikke noe ansvar for å vaske klærne til barna jeg har ansvar for. At du mener det, viser i grunnen hva slags oppfatning du har om barnehage og de som jobber der. Jeg håndterer snørr, spy, avføring og matsøl. Det betyr allikevel ikke at jeg skal vaske klærne til barna, selv om de ikke evner å gjøre det selv. Du er helt på vidda som sammenlikner barn i barnehage med gamle, pleietrengende mennesker, og tjenesten vi og dere leverer. Mener du det samme om lærere i barneskolen? Forventer du at de skal vaske klærne til barn som har bæsjet på seg? For det skjer nemlig der også. Anonymkode: 4bf99...91f 10
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #129 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får mene akkurat hva du vil om mitt yrkesvalg. Jeg har ikke noe ansvar for å vaske klærne til barna jeg har ansvar for. At du mener det, viser i grunnen hva slags oppfatning du har om barnehage og de som jobber der. Jeg håndterer snørr, spy, avføring og matsøl. Det betyr allikevel ikke at jeg skal vaske klærne til barna, selv om de ikke evner å gjøre det selv. Du er helt på vidda som sammenlikner barn i barnehage med gamle, pleietrengende mennesker, og tjenesten vi og dere leverer. Mener du det samme om lærere i barneskolen? Forventer du at de skal vaske klærne til barn som har bæsjet på seg? For det skjer nemlig der også. Anonymkode: 4bf99...91f Jeg kaller ikke å skylle av det verste å vaske, men tenker det er en selvfølge, hjelper man barnet så hjelper man barnet. Virker som vi er ekstremt heldige med våre ansatte, får passe på å gi dem en ekstra konfekt til jul for denne ekstra innsatsen. Anonymkode: 0da5a...10c 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #130 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg kaller ikke å skylle av det verste å vaske, men tenker det er en selvfølge, hjelper man barnet så hjelper man barnet. Virker som vi er ekstremt heldige med våre ansatte, får passe på å gi dem en ekstra konfekt til jul for denne ekstra innsatsen. Anonymkode: 0da5a...10c Herregud. Gi dem noe mer nyttig enn konfekt, da beholder de helsa, så de kan holde på med oppgaver som egentlig er foreldrenes ansvar. Å ta som en selvfølge at barnehageansatte skal stå og skylle/vaske klærne til barna sine, er passe selvsentrert. All tid jeg må bruke på oppgaver som egentlig ikke er mitt ansvar, er tid vekk fra barna dine. For meg er det viktigere å være sammen med barna, enn å skylle/vaske klær for nedlatende foreldre. Anonymkode: 4bf99...91f 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #131 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du får mene akkurat hva du vil om mitt yrkesvalg. Jeg har ikke noe ansvar for å vaske klærne til barna jeg har ansvar for. At du mener det, viser i grunnen hva slags oppfatning du har om barnehage og de som jobber der. Jeg håndterer snørr, spy, avføring og matsøl. Det betyr allikevel ikke at jeg skal vaske klærne til barna, selv om de ikke evner å gjøre det selv. Du er helt på vidda som sammenlikner barn i barnehage med gamle, pleietrengende mennesker, og tjenesten vi og dere leverer. Mener du det samme om lærere i barneskolen? Forventer du at de skal vaske klærne til barn som har bæsjet på seg? For det skjer nemlig der også. Anonymkode: 4bf99...91f Men du sier det er motbydelig å ta av klærne og legge i pose når barn har uhell. Jeg lurer på hvor godt du skjuler vemmelsen når de har hatt et uhell. Jeg menet forøvrig ikke at de trengs å vaskes av de ansatte i bhg, bare legge i en pose Anonymkode: 6b7c6...ff2 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #132 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Minner meg om gangen barnehagen la min sønns dyre flotte ullsett i en pose og lot de mugne der en hel dag. De ble aldri like fine igjen. Anonymkode: a7c59...914 Klær mugner ikke etter en dag. Anonymkode: 3fbb4...e08 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. oktober 2021 #133 Skrevet 25. oktober 2021 Man legger SELVSAGT klærne i en pose🙄 Skulle bare mangle. Barnet har både drikkeflaske, mat og bøker i sekken. Er faen med dritekkelt🤮
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #134 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men du sier det er motbydelig å ta av klærne og legge i pose når barn har uhell. Jeg lurer på hvor godt du skjuler vemmelsen når de har hatt et uhell. Jeg menet forøvrig ikke at de trengs å vaskes av de ansatte i bhg, bare legge i en pose Anonymkode: 6b7c6...ff2 Da får du i grunnen bare lure. Sånne spekulasjoner er bare dumt. Jeg er temmelig herdet med tanke på både snørr, bæsj og spy, så det skal noe til før jeg reagerer, men det er jo ikke noe man synes er delikat. Det betyr ikke at man viser vemmelse. Noen her inne vrir ting fullstendig ut av proporsjoner. Anonymkode: 4bf99...91f 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #135 Skrevet 25. oktober 2021 Violetta skrev (22 timer siden): Har du prøvd å vaske sekken i vaskemaskinen? Med eddik!! Anonymkode: 7393f...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #136 Skrevet 25. oktober 2021 Hos oss så får ikke vikarer hjelpe barna med do/bleier osv. Mest pga. sikkerhet, da hverken vi ansatte eller barna kjenner de godt, faren for overgrep, og fordi de ikke kan rutinene. Syns det er veldig merkelig at en helt ny har fått hjelpe et barn i en sårbar posisjon. Syns det er mer urovekkende at en helt ny har fått det ansvaret enn at sekken ble ødelagt! Anonymkode: 140df...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #137 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Da får du i grunnen bare lure. Sånne spekulasjoner er bare dumt. Jeg er temmelig herdet med tanke på både snørr, bæsj og spy, så det skal noe til før jeg reagerer, men det er jo ikke noe man synes er delikat. Det betyr ikke at man viser vemmelse. Noen her inne vrir ting fullstendig ut av proporsjoner. Anonymkode: 4bf99...91f Det var du som valgte ordet motbydelig. Anonymkode: 6b7c6...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #138 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Grøss så nedlatende Anonymkode: 497d7...b40 Hvorfor? Det er jo fakta. Anonymkode: fa56f...815
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #139 Skrevet 25. oktober 2021 Om dere faktisk må ha muntlig beskjed om at klær tilgriset av avføring - spesielt diaré! - skal legges i en pose FØR man legger det i en sekk, ja da lurer jeg faen meg på hvordan det står til med ansatte i barnehager. Vikar eller ei. Det finnes ingen unnskyldning for å gjøre noe så jævla grisete. Hva slags nivå er dere på, egentlig? Det ville vært mer fornuftig å kaste trusa. Herregud. Anonymkode: 00f64...56f 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #140 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Å joda!Er natt sykepleier på sykehjem og er på tredje maskinen med klær fulle av størknet avføring og urin. Anonymkode: 66793...b85 Yaiks! jeg har kun jobbet på sykehus og sånn, men det gir jo mening at noen må vaske klærne til sykehjemspasientene ja, der kan man jo ikke kaste alt på fellesvaskeriet - da ville jo ingen fått tilbake klærne sine. Anonymkode: 0ea78...93f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå