AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #61 Skrevet 24. oktober 2021 Ja, de burde absolutt bruke pose, det tror jeg er alle enige i. Men verken sekken eller klærne er ødelagte, du kan helt sikker få vasket de. Hør fra mor av to tøybleie-barn. 😎😅 Altså, hvis lukt - legg de i vann med edikk (jada jada, men edikk faktisk fjerner lukten). Hvis det er flekker, prøv sitronsåpe - gallesåpe, sånn grønn såpestykke, selges på Clas Ohlson bl andre plasser. Den såpen er uansett must have med barna, kan f.eks. brukes til å fjerne alle mulige, spesielt organiske flekker på ull. Anonymkode: d5262...e7f 17
bullehurk Skrevet 24. oktober 2021 #62 Skrevet 24. oktober 2021 Snurrepurre skrev (15 minutter siden): Jeg hadde nok spurt litt overrasket «kan dere være grei og legge det ikke i en pose neste gang?» hadde sikkert slengt på at «man legger jo ikke bæsj oppi sekken til noen». Men så hadde jeg latt det være der 😆 Helt enig, unge vikarer kan faktisk gjøre feil. Du har helt sikkert gjort noen tabber i ungdommen du også hvis du tenker deg om. 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #63 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kjøp billigere bukser. Jeg har fått bæsjeklær i pose flere ganger, som de ikke har ofra en kalori på å vaske. Og det skjønner jeg godt. De tjener ikke nok til det. Jeg har forøvrig ikke tenkt tanken heller. At de ansatte skal vaske dritten av mitt barn sine klær. Den jobben er nok min du. Anonymkode: 0c1a0...000 Helt fantastisk at noen kan svare så bestemt uten å ha fått med seg noe i ts sitt hovedinnlegg. Jeg ler så jeg rister 🙈 Anonymkode: 06251...446 13
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #64 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, de burde absolutt bruke pose, det tror jeg er alle enige i. Men verken sekken eller klærne er ødelagte, du kan helt sikker få vasket de. Hør fra mor av to tøybleie-barn. 😎😅 Altså, hvis lukt - legg de i vann med edikk (jada jada, men edikk faktisk fjerner lukten). Hvis det er flekker, prøv sitronsåpe - gallesåpe, sånn grønn såpestykke, selges på Clas Ohlson bl andre plasser. Den såpen er uansett must have med barna, kan f.eks. brukes til å fjerne alle mulige, spesielt organiske flekker på ull. Anonymkode: d5262...e7f Men da bør vel bhg ta den rengjøringa av sekken? Jeg hadde tilbudt meg å vaske eller erstatte sekken selv om jeg gjorde dette. Anonymkode: 6b7c6...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #65 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da er det mye som barnehager må erstatte av votter, drikkeflasker etc som kan bli borte på tur osv! Feil kan skje av alle, så det må man tåle. Skjødesløshet var da veldig voldsomt😉 Anonymkode: 7bae6...239 Hvis ikke det å stappe en diarébukse rett nedi en ryggsekk uten å pakke den i en plastpose e.l. er å betrakte som skjødesløst, så er det vel ingenting som er det. Anonymkode: 59109...85e 19
KristinF Skrevet 24. oktober 2021 #66 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Minner meg om gangen barnehagen la min sønns dyre flotte ullsett i en pose og lot de mugne der en hel dag. De ble aldri like fine igjen. Anonymkode: a7c59...914 Man kan fakrisk ikke forvente at det som blir sendt med i bhg ikke blir ødelagt osv. Man sender ikke med klær man er redde for, såppas burde foreldre skjønne. Om du er redd for det «dyre flotte» ullsettet, så sender du ikke med det i bhg. 10
Snurrepurre Skrevet 24. oktober 2021 #67 Skrevet 24. oktober 2021 bullehurk skrev (3 minutter siden): Helt enig, unge vikarer kan faktisk gjøre feil. Du har helt sikkert gjort noen tabber i ungdommen du også hvis du tenker deg om. Selvfølgelig. Har selv jobbet som vikar i bhg som tenåring, uten erfaring med barn. Men, det er lov å gi tydelig beskjed til de ansatte om at dette ikke er greit. (Dog på en oppgitt - men ikke sint måte). sier ikke at min reaksjon hadde vært den beste, men sånn hadde den nok vært. Jeg hadde blitt irritert. Også på 3,5åringen sine vegne, som blir fornedret med å få lagt sin egen bæsj i den nye sekken sin. 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #68 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei alle sammen, skriver dette fordi jeg er helt rådvill. På fredag hadde barnet mitt på 3,5 et uhell i buksa der han gjorde på seg nummer en og nummer to i barnehagen. Han rakk rett å slett ikke doen før det var forsent. Det er en annen sak, det jeg stusser over er at vikaren på avdelingen hans la den møkkete trusa og buksa hans rett i sekken, den er nå helt ødelagt og stinker grusomt. Prøvd å vaske men flekkene vil ikke vekk. Når jeg oppdaget dette dro jeg tilbake til barnehagen for å høre hva de hadde å si. De nekter å ta på seg ansvaret, og at de sier det var et uhell. Jeg forstår det, men er så forbaskede forbanna. Sekken er ødelagt. Noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: 8475a...00c Er ikke så vanskelig å legge de i en pose før de legges i sekken. Var det en mann eller? Hjelpes! Anonymkode: 0a7eb...85b 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #69 Skrevet 24. oktober 2021 Ha klar vanntette poser på plassen til barnet ditt så unngår du at det skjer igjen. Barnet mitt har en del uhell, for han er midt i bleiesluttperioden, men jeg har alltid en to-tre poser liggende på plassen hans som de kan putte klærne oppi. Sånne som man har tøybleier i. De er relativt lukttette, så lukta setter seg ikke i sekken. men altså… kan du ikke vaske sekken i maskin? Anonymkode: 1cfb2...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #70 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke så vanskelig å legge de i en pose før de legges i sekken. Var det en mann eller? Hjelpes! Anonymkode: 0a7eb...85b 🙈 Anonymkode: 8ec9a...7fc 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #71 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Uff, æsj. Det må være snakk om en ny vikar som ikke har lært hvordan alt fungerer enda. Veldig ekkelt og veldig kjedelig. Men dessverre, sånt kan skje. Du kan ikke forvente noen erstatning. Du har klaget på det og sagt ditt, nå må du sette strek og bli ferdig med saken. Anonymkode: 90b7e...5e3 Må man virkelig lære dette i en voksen alder?😂 Anonymkode: 0b78d...525 6
Bacteria Skrevet 24. oktober 2021 #72 Skrevet 24. oktober 2021 netpuppy skrev (21 minutter siden): Jeg syns mange svarer så rart her... At dette er noe man må forvente og at det er TS sin feil siden hun sender med en sekk som ikke tåler å bli innsmurt i avføring, liksom? Jeg hadde blitt ganske irritert om barnehagen ødela en ny sekk på den måten. Man vet at ting kan bli ødelagt i barnehagen, men jeg forventer faktisk at klær fulle i avføring blir lagt i en pose før de legges i en sekk, og jeg syns IKKE det gjør meg særlig kravstor. Det trengs heller ikke særlig trening eller utdannelse for å komme på at det er lurt. Herlighet. Helt enig. Merkelig tråd. Nei, dette har jeg aldri opplevd, og jeg har hatt 4 i barnehage. Man må være rimelig hjernedød for å putte skitklær rett i sekken. Eventuelt høres det ut som noe 14-åringen min kunne funnet på å gjort under arbeidsuka. Her kan hverken tidspress eller uerfarenhet brukes som unnskyldning. Det er jo en skikkelig tabbe, og jeg har ikke latt dette gå. Godt mulig jeg hadde blitt så overraska og forbanna at jeg hadde dratt tilbake til barnehagen, og jeg hadde forventet en beklagelse. Hadde selvsagt tatt det opp på en saklig måte. 9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #73 Skrevet 24. oktober 2021 Gallesåpe! Anonymkode: 1d29b...db0 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #74 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg ville tatt det opp med avdelingsleder, og hvis de ikke tok det seriøst, ville jeg sendt mail til lederen i barnehagen. I vår bhg blir alt av våte klær, eller klær med typisk blåbersøl på seg lagt i poser. Helt normalt, og noe som bør forventes. Anonymkode: 634a2...008 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #75 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ganske ergelig når sekken var helt ny og gave fra besteforeldrene. Det minste de kan gjøre er å erstatte sekken Anonymkode: 8475a...00c Men kjære vene da. Har du ikke råd til å erstatte en sekk: kjøp deg en på bruktbutikken neste gang. Der koster de 50 kroner. Det er påregnelig at klær og sekker blir «bedritne» når en har småbarn. For øvrig tror jeg ikke på at du har forsøkt å få sekken ren. Et lite bad i eddikvann over natta og en god vask på 60 grader og absolutt alt er gullende rent igjen. Hvordan vasker (eller vasket) du barnets tøybleier om du ikke får ren en sekk? Og hadde du på barnet gammaldagse engangsbleier: ring en venninne som brukte tøybleier for råd. Anonymkode: a67a7...a92 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #76 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis ikke det å stappe en diarébukse rett nedi en ryggsekk uten å pakke den i en plastpose e.l. er å betrakte som skjødesløst, så er det vel ingenting som er det. Anonymkode: 59109...85e Jobber i barnehage selv, og dere skulle bare vist hvor mange tullinger av vikarer som dras inn i barnehagen. Rett og slett for det ikke finnes så mange vikarer som er egnet, da tar man det man har. Har selv hatt vikarer som har lagt tissbukse i hyllen uten pose, og mente det var helt innafor. Anonymkode: fa56f...815 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #77 Skrevet 24. oktober 2021 Alle normale folk burde vite at det legges i pose, det er tanken på kunnskap om hygiene ellers jeg ville tenkt på. At sekken er ødelagt er dumt, men ville ikke laget noe sak ut av å få igjen penger. Men herregud for noen griser! Anonymkode: eb094...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #78 Skrevet 24. oktober 2021 regner med vikaren er helt ny i bhg, sikkert 18-19 uten egen erfaring. hun har fått beskjed om å legge buksa i sekken, og det har hun gjort. ingen fortalte henne legg den i pose så i sekken. selv var jeg veldig usikker som ny i bhg som 18år,og trengte så detaljert veiledning. var redd for å gjøre feil, så sa de ikke "pose" turte jeg ikke å ta pose i tilfelle jeg fikk kjeft. prøvde å være selvstendig og turte ikke å spørre så detaljert noe som førte til små blundere. Anonymkode: 79a86...847 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #79 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ganske ergelig når sekken var helt ny og gave fra besteforeldrene. Det minste de kan gjøre er å erstatte sekken Anonymkode: 8475a...00c Kan ikke forstå at sekken er ødelagt?!? Anonymkode: b6e79...65e 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #80 Skrevet 24. oktober 2021 Herregud, man putter bare ikke de skitne klærne rett i sekken, etter at et barn har hatt et uhell.. det trodde jeg alle skjønte. Anonymkode: b37bc...df6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå